Onko sinulla sama koulutustaso puolisosi kanssa?
Viihtyvätkö akateemiset akateemisten kanssa ja amikset amisten?
Kommentit (44)
Itse opistotasoinen ja puoliso akateeminen.
Kyse on vain elämän erilaisista tavoitteista.
Juu, molemmat ollaan FM, ja jopa samasta pääaineesta.
No ei ole puoliso, mutta vastaan. Minä lukio ja amis. Hän yliopisto. Mutta mun tavoite on sama ammatti, ja aloitan opiskelut iltalukiossa piakkoin...
Miehellä ammattikoulu, minullla akateeminen koulutus. Hyvin on toiminut, olemme suunnilleen yhtä älykkäitä ja on paljon yhteisiä harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita.
Minä KTM, avomies ei käynyt kotimaassaan edes high schoolia loppuun.
Minä opiskelen yliopistossa ja mies valmistuu juuri AMK insinööriksi. Ei mulla ole jostain syystä synkannut ei-korkeakoulutettujen kanssa. En siis pidä koulutusta esteenä suhteelle, ei vain ole jutut kohdanneet. Enkä kyllä ole hirveästi tavannut muita kuin amkilaisia tai yliopistolaisia kun sosiaaliset ympyrät vain ovat sellaiset. Koko sukuni on korkeakoulutettua niin kai siinä on sitten perheen kulttuuri muodostunut tietynlaiseksi niin hakeudun kaltaisteni seuraan helpommin.
Vierailija kirjoitti:
On. Mies KM, minä FK. Viihdytään kumpikin fiksujen ihmisten kanssa, eikä fiksuus ole koulutuksesta kiinni.
Kyllä joiltain osin on. Ymmärtää kouluttautua samaan parempaa palkkaa ja fyysisesti helpompaa työtä. Näin tuo ainakin aikanaan meni. Akateemiset elää pidempään ja terveelmmän elämän.Toki rakkaus ei katso koulutusta., eikä sitä rakkauden kohdetta voi valita. Se tulee kun on tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ammattikoulu, minullla akateeminen koulutus. Hyvin on toiminut, olemme suunnilleen yhtä älykkäitä ja on paljon yhteisiä harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita.
Sama! Mulla kandi ja toiselta alalta myös maisteri. Yhdessä oltiin jo kun opiskelin.
Mies on amis, minä olen kandi. Maisteriksi tähtään.
Alun perin kyllä, molemmat yo-merkonomeja. Itse tosin opiskelin yli 3-kymppisenä päälle vielä tradenomitutkinnon (tietojenkäsittely) ihan vain selustaani turvatakseni tuulisella it-alalla.
Ei ole sama koulutustausta. Minä olen amiksen käynyt ja mies on väitöstä vaille tohtori. Eipä tuo ole meidän suhdetta haitannut, kun olemme älyllisesti suht samantasoisia.
Molemmat FM, mutta täysin eri aloilta ja edustamme sitä ” valkokauluskoyhälistöä”. Molemmat olemme kuitenkin töissä, vaikka täällä väheksytään filosofian maistereita ymmärtämättä, että pääaine on 99%:lla muu kuin filosofia tai naistutkimus.
Sama taso, ylempi korkeakoulututkinto; mulla vaan kaksi sellaista puolison yhtä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole puoliso, mutta vastaan. Minä lukio ja amis. Hän yliopisto. Mutta mun tavoite on sama ammatti, ja aloitan opiskelut iltalukiossa piakkoin...
Miksi uudestaan? Vai jäikö sinulta lukio kesken?
Minä olen amis ja mies on LKV, ihan hyvin tullaan juttuun, kun kumpikin ollaan yhtä älykkäitä.
Itse AMK, jolla olisi älyä muttei viihteliäisyyttä yliopistoon. Ei ole kyllä parisuhteen onnistuminen ollut koulutustasoista kiinni. Moni amiksen käynytkin on tosi fiksu ja keskustelutaitoinen. Pisimmät suhteet itsellä on olleet saman koulutustason ihmisten kanssa, mutta en usko, että koulutustaso on ollut niissä se ydin :)
On. Mies KM, minä FK. Viihdytään kumpikin fiksujen ihmisten kanssa, eikä fiksuus ole koulutuksesta kiinni.