Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitättekö joululahjoista????

Vierailija
25.12.2020 |

Meillä kaveripariskunta saivat samppanjapullon ja lahjakortin meiltä, ja kyllä, oli arvokas ja kallis lahja, ja tässä eilisen ja tämän päivän odoteltu kiitosta hienosta lahjasta...ei mitään.

Viimeinen kerta, kun ”helmiä sioille”! Tosi inhottava olo tuli juuri heille antamisesta kun eivät kiitä. On vaikea tekstata ”kiitos”

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kiittänyt edes kun annoit lahjan? Jos ei ok, mutta jos kiitti niin miksi toistaa.

Vierailija
2/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän, kun saan lahjan, en enää jälkikäteen/kun avaan sen (paitsi jos on joku superhyper hyvä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siinä ei ole mukana korttia, että keneltä se on, niin hankala kiittää. Senhän vei joku kuriiri, eikös, tuskin itse ojensitte.

Vierailija
4/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään mutta sain ja annoin. Ens kerralla sanon että riittää Panda konvehti. Nyt ei tullut mieleistä. 

Vierailija
5/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja jätettiin ulos. Mitään kiitosta ei ole tullut.

Vierailija
6/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän, mutta en odota kiitosta välttämättä. Koska lahja on aina muistamista eikä sen anto periaatteessa odota vastavuoroisuutta tms. Olisi ollut kuitenkin ihan kohteliasta kiittää.

Vierailija
7/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain anopilta kirjan, vaikka olen selvästi sanonut, etten halua lahjoja (enkä myöskään anna lahjoja). Vieläpä järjettömän paksu ja aiheesta joka ei kiinnosta tippaakaan, joten en aio kiittää.

Vierailija
8/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja olen kiitollinen kaikista lahjoista! 👍😶☺

Vierailija
9/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain anopilta kirjan, vaikka olen selvästi sanonut, etten halua lahjoja (enkä myöskään anna lahjoja). Vieläpä järjettömän paksu ja aiheesta joka ei kiinnosta tippaakaan, joten en aio kiittää.

Kyllähän siitä silti kuuluu kiittää!

Vierailija
10/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ollut mieleinen lahja mutta voisi siitä silti kiittää. Soita ja kysy onko lahja tallessa..

Vierailija
11/20 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siitä silti kuuluu kiittää!

Miksi pitäisi? Jos on ihan varta vasten sanonut, että ei halua jotain ja sitten se tuodaan kuitenkin, niin ei todellakaan ole tarvetta kiittää. Anoppi vielä itse valittaa, ettei halua lahjoja, kun kaikki kaapit on täynnä ja sitten tekee jotain tuollaista...

Vierailija
12/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit, eivät kiittäneet. Ei enää anneta heille mitään. Nyt olisi ollut mahdollista vahvistaa ystävyyssuhdetta ja ilahtuneesti kiittää, mutta ei kyllä enää anneta mitään tuollaisille jatkossa. Ei sitä huvikseen shamppanjaa pysty ostamaan...

Vierailija
13/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän lahjoista avattuani ne, mutta en kyllä pahemmin mieti muita kiittävätkö. Tai ainakin joidenkin lapsiperheiden kohdalla ymmärrän, ettei pysy siinä lahjojen avaamisessa edes perillä siitä mitä lahjoja tulee keneltäkin ja en edes kummitytön vanhemmilta siinä mielessä odota että muistavat joulun aikana laittaa sen kiitoksen.

Tosin nyt kun aloin miettimään, niin kyllä minua yleensä kaikki aikuiset kiittävät, jos olen heille laittanut itselleen lahjan. Aikuiset saavat kuitenkin niin vähän lahjoja, niin se ei jää samalla tavalla muiden lahjojen jatkeeksi. Eli saattaisin kummastella, jos aikuinen ei kiittäisi omasta lahjastaan tai miettiä, onko tämä suuttunut jostain. Mutta ei se minun käytökseeni tai seuraavan vuoden lahjoihin vaikuttaisi, jos huomasin myöhemmin, että kaveri/sukulainen käyttäytyy ihan normaalisti.

Vierailija
14/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tuollaisista yllätyslahjoista pitää kiittää.

Mutta ns. pukin tuomista lahjoista tuntuu olevan eri koulukuntia. Meille tulee lahjoja myös anopilta ja miehen siskolta, vaikka vietämme aaton erikseen. Itselleni on sitten joulupäivänä kun nähdään luontevaa kiittää, joko ihan yleisesti, "kiitos, olipa pukki antelias" tai "kiitos, olipa ihanasti huomattu" -tyyliin, mutta he ovat ihan hämmentyneitä tästä, eivätkä kiitä. Itse asiassa he ovat jo kaikki lahjat korjanneet pois, ja niiden osalta on täysi hiljaisuus. Itselleni olisi luontevaa lahjoista jutella tai jopa näyttääkin.

Vierailija
15/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa tulee kiittää? Jos vieras tuo lahjan ennen joulua, niin kiitän sen lahjan (paketin) saadessani, en enää uudestaan paketin avattuani. Paitsi tänä vuonna, kun hankala tuttu antoi suklaarasian lahjaksi: kiitin paketin saadessani, kiitin paketin avattuani ja soitan joka kerta syötyäni yhden konvehdin tai jos sellaisen syö lapseni, niin hän soittaa, ja kiittää. Parhaimpina päivinä olemme kiittäneet 8 kertaa, koska myös kyläilemässä ollut äitini halusi kiittää. Siinä puhelin pirisee, kun kiitossoittoja kaikaa.

Vierailija
16/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi sama juttu. Annettiin kaveripariskunnalle vastaava lahja, ja ei ole kuulunut mitään kiitosta😱 Ei saatu heiltä itse edes korttia.. Kyllähän tämä herättää ajatuksia ja tosi surullisia fiiliksiä.

Vierailija
17/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin loukkaavana, jos tuotaisiin lahjaksi alkoholia. Voi sillä tietenkin vessanpöntön pestä. Toki kiittäisin vessanpesuaineestakin.

Vierailija
18/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahja jätettiin ulos. Mitään kiitosta ei ole tullut.

Jos jätitte ulos, voihan olla että joku naapuri tai ohikulkija on pöllinnyt lahjan tai että lahjansaaja ei ole pariin päivään edes käynyt oven ulkopuolella.

Vierailija
19/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä normaali ihminen kiittää kun saa lahjan. Ei enää uudelleen avattuaan sen.

Vierailija
20/20 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää ensi jouluna viekö. Kyllä meillä läheiset ja ystävät kiittivät