Puoliso vei lapsen mukanaan eikä anna pitää yhteyttä :(
Mikä avuksi jos en saa pitää mitään yhteyttä omaan lapseeni? Aviopuolisolla on puhjennut jokin mt-ongelma ja hän estää kaiken yhteydenpitoni yhteisen lapsemme kanssa. Asumuserossa eletään, joten en joulunakaan tiedä missä lapseni on :’(
Kommentit (42)
Soita sossun päivystykseen, kerro tilanne ja kysy neuvoa, miten toimia. Sossut tekee kotikäynnin ja ottavat lapsen huostaan (ja sinulle), jos on tarve. Lapsen etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdit ilman lasta?
Ei kun se lähti lapsen kanssa kotoa ja ei koskaan palannut, asuu kavereiden ja sukulaisten nurkissa ja hankkii uuden kodin. Ilmoitti vain että otan eron ja pidän lapsen.
Inhottava tilanne. Mutta ei toinen voi vain ilmoittaa, että pitää lapsen. Ota pyhien jälkeen yhteys lastenvalvojaan ja kerro tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä sinulla ei ole oikeutta tietää koko ajan missä lapset ovat, jos he ovat sovitusti lähivanhemmillaan. Ei ole tilitysvelvollinen sulle. Mutta jos sopimusten vastaisesti pitää heitä "piilossa", niin ilmoitus poliisille.
Poliisi sanoi olevansa voimaton. Ei ole mitään sovittu eikä se toinen halua edes sopia. Sen verran tuore tilanne ja joulukin niin kaikki vaan hämmästelee tätä. En keksi mitä tehdä nyt kun en lakia tunne enkä muutenkaan ole ok. Olen ihan shokissa ja puoliksi halvaantunut.
Puoliksi halvaantunut? Alaraajahalvaantunut vai mitä tarkoitat, ja miten se vaikuttaa tähän asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Luin aiemmat vastaukset. Kokeile yksityisetsivää, jos on kysymyksiä joihin haluat vastauksen. Mistä olet ylipäänsä huolissaan? Onko se lapsen hyvinvointi, vanhemman mielentila, kasvatustapa, muu, miksi hän vei lapsen sinulta pois jne. Vai onko toinen vanhempi samoista asioista sinusta huolissaan ja miksi? Mitä huoltajuussopimuksessa sanotaan ja onko siinä virheitä. Oletko kokeillut kriisikeskusta keskusteluun, jos huoli painaa.
Se ei siis suostu mihinkään sopimukseen. Tämä on ihme tilanne kun se saa häärätä mielensä mukaan. Olen neuvolasta kuullut että lapsi on alkanut oireilemaan.
Kyllä se toinen voi tehdä,mitä vain. Mun ex piti lapset joulun ja palautti,vasta joulun jälkeen. Erosi vielä niin,että vei lapset turvataloon ja kesti aikansa ennenkuin sain asiat kuntoon. Mut lopputulos oli,että minä lähivanhempi,isä etä ja sai tavata heitä joka toinen vkonloppu. Mut mikään viranomainen ei siinä akuutissa tilanteessa auttanut.
Kuulostat siltä, että ihan aiheesta pitää sinut kaukana lapsesta.
Kuinka kauan siitä on kun viimeksi näit lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi halvaantunut? Alaraajahalvaantunut vai mitä tarkoitat, ja miten se vaikuttaa tähän asiaan?
Olen järkyttynyt enkä tiedä miten toimia: henkisesti lamaannuksissa. Siksi kirjoitin tänne jos jolla kulla on samanlaisia kokemuksia tai osaa jotenkin neuvoa mikä avuksi. Kiitos kaikille vastanneille.
Siis onko lapsi vielä kirjoilla kotiosoitteessasi? Jos on ja exä ei, se tekee sinusta automaattisesti lähivanhemman. Silloin exällä ei ole oikeutta pitää lasta luonaan ilman sopimusta.
Eli ap,nyt ihan rauhallisesti,jokainen viestisi on todistusaineistoa,tulevassa oikeudenkäynnissä,joten ei mitään ylimääräistä tunteenpurkausta vain asiallisia,lapseen liittyviä juttuja. Mä olen käynyt 4oikeudenkäyntiä,liittyen lapsiin,ex.n kanssa ja voittanut jokaisen,mut oli pitkä tie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin aiemmat vastaukset. Kokeile yksityisetsivää, jos on kysymyksiä joihin haluat vastauksen. Mistä olet ylipäänsä huolissaan? Onko se lapsen hyvinvointi, vanhemman mielentila, kasvatustapa, muu, miksi hän vei lapsen sinulta pois jne. Vai onko toinen vanhempi samoista asioista sinusta huolissaan ja miksi? Mitä huoltajuussopimuksessa sanotaan ja onko siinä virheitä. Oletko kokeillut kriisikeskusta keskusteluun, jos huoli painaa.
Se ei siis suostu mihinkään sopimukseen. Tämä on ihme tilanne kun se saa häärätä mielensä mukaan. Olen neuvolasta kuullut että lapsi on alkanut oireilemaan.
Oletko ollut yhteydessä viranomaisiin/sossuun? Oletteko koittaneet tehdä sopimusta? Jos ette saa sopimusta aikaan, niin sitten käräjien kautta. Sitten on sopimus, jota on noudatettava.
Kauanko siitä on, kun exäsi lähti? Jos pitempään on jo asunut jossain kaverien nurkissa eli käytännössä on koditon ja lapsi myös, tekisin lasun.
On kamalia tilanteita, mutta istu alas ja rauhoitu. Sinä olet kuitenkin lapsen isä/äiti ja niin ollen lapsen toinen huoltaja siihen asti kuin muuta sovitaan/oikeus määrää. Otat sitten heti pyhien jälkeen yhteyttä lastenvalvojaan ja jos puolisosi suostuu sopimaan lapsen asumisesta/elatuksista niin menette sitten yhdessä sinne sopimaan. Jos ei suostu niin ota itsellesi asianajaja ja vie asia käräjille. Jos sinulla ei ole varaa asianajajaan, ota yhteyttä oikeusaputoimistoon asuinpaikkakunnallasi. Lykkyä tykö!
Tietty olet sokissa,mut älä huoli,asiat järjestyvät kyllä. Mun ex tosiaan kiikutti lapset turvataloon,kesken koulupäivän ja yritti todistaa minut huonoksi äidiksi ja heittää minut pois yhdessä vuokraamastanne asunnosta,mut totuus selvisi,ja minä voitin jokaisen oikeusjutun..
Kiitos kaikille kommenteista. Tää vaan kestää sit tosi pitkään kun kaikkialla kuuluu olevan jonoa ja ruuhkaa. Vaikea käsittää miten tällaista voi tapahtua. Olen yhteydessä oikeusapuun heti pyhien jälkeen.
Lähiäiti kirjoitti:
Tietty olet sokissa,mut älä huoli,asiat järjestyvät kyllä. Mun ex tosiaan kiikutti lapset turvataloon,kesken koulupäivän ja yritti todistaa minut huonoksi äidiksi ja heittää minut pois yhdessä vuokraamastanne asunnosta,mut totuus selvisi,ja minä voitin jokaisen oikeusjutun..
Voi kauheaa, onko niitä sitten ollut montakin niitä oikeusjuttuja? Miten teidän lapset reagoi siihen kaikkeen mitä silloin tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Lähiäiti kirjoitti:
Voi kauheaa, onko niitä sitten ollut montakin niitä oikeusjuttuja? Miten teidän lapset reagoi siihen kaikkeen mitä silloin tapahtui?
Onhan niitä ollut,lähihuoltajuuteen liittyviiä ensin väliaikainen asuminen,sitten käräjäoikeus asuminen,hovi asuminen,4.s tyttären asuminen 15v .,mut kaikki mun ihana oikeusavustajani voitti
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista. Tää vaan kestää sit tosi pitkään kun kaikkialla kuuluu olevan jonoa ja ruuhkaa. Vaikea käsittää miten tällaista voi tapahtua. Olen yhteydessä oikeusapuun heti pyhien jälkeen.
Tsemppiä ja voimia vaikeaan tilanteeseen. Toivottavasti asiat selviää mahdollisimman pian.
Lapset rakastaa molempia,ei niitä siihen sekoiteta,vaikka isänsä kaikenmaailman lasuja tekikin.