Olen ihmeissäni, sillä lähes kaikki postaavat kuvia juhlista
Koko suvun kanssa.
Itse taidan olla typerys, joka kuvitteli muidenkin hoitavan joulunsa ilman ylimääräisiä kontakteja.
Mites te muut?
Kommentit (23)
Mun tuttavapiiriin ei kuuluu typeriä ihmisiä, että olisivat tapailemassa ketään. Ihan oman perhepiirin porukkaa kuvissa on näkynyt.
Yksi mies matkusti, johonkin hiihtokeskukseen itekseen.
Sama täällä. Muutamat sukulaiset ovat kokoontuneet isoilla porukoilla ja mikä pahinta, mukana lähes ysikymppiset isovanhemmat. Vaikka kuinka on yritetty tolkuttaa, että tämän joulu on poikkeus, niin ei koske heitä.
Jos on oltu omassa 14 vrk karanteenissa, niin sukujuhlat ei iso uhka ole.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se oo 10 vrk nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks se oo 10 vrk nykyään.
https://thl.fi/fi/-/koronaan-liittyvan-karanteenin-pituus-lyhenee-10-pa…
Sama.
Olin lähipiiristäni ainoa joka vietti joulun oikeaoppisesti yksin :D
Mullakaan ei onneksi ole näkynyt kuvissa moista tyhmyyttä.
Jos sellaista on niin eivät aina postaa.
Voihan se olla, että ysikymppiset sukulaiset ovat halunneet nähdä senkin uhalla, että henki lähtee. Heillä kun ei niin montaa vuotta ole muutenkaan jäljellä ja seuraavan vuoden kunnosta ei muutenkaan tiedä...
Mutta siis itsellä vain oma ruokakunta koossa ja kontaktit rajatut. Toisaalta ymmärrän, jos joku vanhus haluaa fatalistiksi heittäytyä. Voi olla jo sotaa ja espanjantautia alla, niin mitä sitä yhtä koronaa enää pelkäämään...
Mikä on tuo teihän iso porukka? Jollekin se on viisi ja joillekin 20. Pikkasen täsmällisyyttä, jos saa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Meitä oli koolla kahdeksan ja täällä oli suositus (ja on) alle kymmenestä.
Suositus lähiperheestä. Meillä mahtuisi tuohon 10:een lähisukua 500 km etäisyyksillä neljästä eri maakunnasta, joista kaikki eri eviämisvaiheissa. Ei kokoonnuttu.
Meitä oli joulupöydässä vain yhdeksän henkeä. Kylläpä oltiinkin vastuullisia, kun ei rikottu THL:n suosituksia...
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kahteen kuukauteen käynyt edes kaupassa ja yli 90v vanhempani eivät ole käyneet kaupassakaan 9:ään kuukauteen, joten vietettiin joulua yhdessä.
Kaikkia ei kiinnosta hysteerikkojen touhut.
Samaa olen ihmetellyt. Me ei vietetty sukujoulua, vaikka sen osallistujat asuvat yhtä lukuunottamatta samassa kylässä ja se yksikin samassa maakunnassa. Ja vaikka tuntui kurjalta. Ja vaikka isovanhemmat ovat ”vasta” seitsenkymppisiä, eivät mitään 90-vuotiaita vanhuksia. Kaikki muut tuttavapiirissä vaikuttavat kokoontuneen ihan normaalisti ja matkustaneet myös toiselle puolen Suomea sukuloimaan.
Samoiten yllättävän moni tuttavista on suunnannut lapinlomalle. Pidin fiksumpana.
Vierailija kirjoitti:
Samoiten yllättävän moni tuttavista on suunnannut lapinlomalle. Pidin fiksumpana.
Oot vaan kade.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus lähiperheestä. Meillä mahtuisi tuohon 10:een lähisukua 500 km etäisyyksillä neljästä eri maakunnasta, joista kaikki eri eviämisvaiheissa. Ei kokoonnuttu.
Niin että 9 lapsisessa perheessä vanhin lapsista suljetaan omaan huoneeseen?
Miksi antaa suositus perhekunnasta, kun se ei päde lukumäärään, on kuitenkin tärkeä estää 20 hengen kokoontumiset.
Vietin joulua viiden hengen porukassa. Omaan ydinperheeseen kuuluu kolme ihmistä itseni mukaan lukien. Kuulin kyllä, että jollain on ollut 11 hengen joulupöytä, eikä koostunut vain ydinperheestä. Ihan typerää olla noudattamatta ohjeistuksia.