En pysty samaistumaan keskivertoihmisen materialismiin ja siksi en saa kavereita
Olen jotenkin tosi alkeellinen itse, aina on toisten vanhoja vaatteita, halvin mahdollinen puhelin, pienin ja halvin yksiö, vain välttämättömät huonekalut jne. En ole ikinä ymmärtänyt mitä merkitystä on kalliilla astioilla, mariskooleilla, muumimukeilla, design-huonekaluilla, kalliilla puhelimilla, järjestelmäkameroilla jne. Ymmärrän vain sen että rahaa käyttää ruokaan, juomaan, uuden oppimiseen ja kokemiseen.
Useimmat ihmiset kuitenkin tuntuu tykkäävän jutella vaikka uudesta ja hienosta puhelimesta, kalliista kameroista, merkkivaatteista, autoista jne. Mistä voin löytää kavereita ketkä olisi myös askeetteja? Tuntuu että vain jotkut laitapuolen kulkijat ovat kanssani yhtään samanlaisia.
Kommentit (25)
Sehän riippuu ihan siitä minkälaisia asioita arvostaa. Mitä sinä esimerkiksi arvostat?
Et siis asu laavussa metsässä tai metsämökissä vaan ihan kaupungissa yksiössä, jossa vesi ja sähköt ja katuvalot? Maaseudulla on tupia, joissa oikeasti voi elää askeettisesti. Kuutamo ja tähtitaivas toimivat pihavaloina, vesi joko järvestä tai pihakaivosta.
On meitä. Jouluna en ostanut yhtään lahjaa. Sain 4. Minulla on muutama hyvä ystävä ja läheinen 😍
Itse en ole esim. hankkinut turhaa vedenkeitintä. Miksi kun liedelläkin saa vettä keitettyä.
No, joskus se vois olla kätewä ja säästää myös pannuja kun ei laittais ruokaan kylmää vettä. Ei oikein noi pinnoitteet tykkää kylmän ja kuuman vaihtelusta.
Mut elämä on ..
ascet-Sincc
Sitt vaan joudun uusimaan pannut useammin ;)
Eli me tullaan tilanteeseen, jossa joksus hyvään panostaminen voi säästää materiaalien tuhlausta ..