Miksi joka paikassa on vaan kinkkua pääruokana ja lihattomat ruoat ovat jotain kylmiä laatikoita
Olimme miehen vanhemmilla syömässä ja siellä oli tietysti kauhea 10 kg kinkku pöydässä. Varmasti kivaa lihansyöjille kun saivat vatsansa täyteen. Kasvissyöjille oli tarjolla porkkanalaatikkoa ja herneitä tai rosollia.
Miksi jouluruokia ei voida tehdä niin että olisi kaikille jotain?
Kommentit (27)
Kinkku kai tavallisempaa on tarjota kylmänä kuin laatikot.
Samasta syystä kuin kouluissa on kasvisruokapäiviä.
Minulla ei ole perhettä, vieraita eikä jouluruokiakaan, mutta jos olisi, kinkku olisi iso ja mahtava ja pääroolissa. Alkoi kyllä askarruttaa, mitä ihmettä varaisin kasvissyöjille. En itse pidä porkkana- tai lanttulaatikosta enkä rosollistakaan. Mitä jouluista ja maistuvaa kasvisruokaa on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole perhettä, vieraita eikä jouluruokiakaan, mutta jos olisi, kinkku olisi iso ja mahtava ja pääroolissa. Alkoi kyllä askarruttaa, mitä ihmettä varaisin kasvissyöjille. En itse pidä porkkana- tai lanttulaatikosta enkä rosollistakaan. Mitä jouluista ja maistuvaa kasvisruokaa on olemassa?
Raikkaat voileivät ja vanukkaat.
Miksi vietät joulua Suomessa? Täällä on kinkkua syöty jouluna tuhansia vuosia, joten ÄLÄ YRITÄ MUUTTAA TÄTÄKIN KULTTUURIA! Olette jo tuhonneet lasten suvivirsi perinteen koulujen päättyessä.
millainen kasvissyöjä menee tyhjin käsin kylään, tai ei varmista tarvitseeko tuoda jotain?
Kinkku, tuo lihoista kauhein kruunaa joulupöydän. En ymmärrä. No syön tarjolla olevista sen mitä saatan, kiitän kauniisti ja kotona syön sitten omat jouluherkkuni. Ja ei, en edes ole kasvissyöjä, mutta kinkusta en pidä yhtään.
Ihmettelen minäkin sitä lihan tajutonta mättämistä. Lihaa tarjottuna lihan kanssa. Lihaa, lihaa ja lihaa. Ihan oksettaa katsoa. Tykkään kyllä hyvästä pihvistä, mutta osa ei näköjään pysty syömään mitään muuta kuin lihaa. Ovat jämähtäneet 80-luvulle.
Valtava sianperse ruokapöydässä on jäänne ajoilta kun lihaa oli harvoin tarjolla. Minusta on perin outoa että sitä kuivaa kinkkua järsitään päiväkausia, tylsääkin tylsempää syötävää. En kyllä pidä oikein mistään jouluruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Valtava sianperse ruokapöydässä on jäänne ajoilta kun lihaa oli harvoin tarjolla. Minusta on perin outoa että sitä kuivaa kinkkua järsitään päiväkausia, tylsääkin tylsempää syötävää. En kyllä pidä oikein mistään jouluruuasta.
Tämä! Miksi joulua juhlitaan Suomessa syömällä huonoa ruokaa?
Lähdenkin ostamaan lisää sikaa. Nyt on tarjouksessa eurolla-kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän kaloista. Mutta ne nyt eivät erityisesti ole jouluruokaa.
Makeat laatikot ovat kauhistus, rosolli on luotaantyöntävää sotkua raakoine sipuleineen, eikä graavit kalat oikein maistu, savustettu kyllä. En keksi oikein mitään noista perinteisistä mistä tykkäisin. Voin kyllä kerran vuodessa syödä perunaa ja kinkkua, laatikoitakin pienet nokareet mutta mieluummin jättäisin väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miksi joulua juhlitaan Suomessa syömällä huonoa ruokaa?
Koska pitkänaikaa nää oli parhaat mitä täällä oli saatavilla. Liha etenkin oli ennen harvinaista herkkua jota vaan juhlina. Eli vastaus on ihan Suomen historia keskellä ei mitään
hyvää tekee sulekin pitää yksi päivä vuodessa liharuokapäivänä.
Ei kai niitä laatikoita kylminä tarjota?