Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kertoi Asperger-diagnoosistaan facessa

Vierailija
25.12.2020 |

Ja sai hirveästi tykkäyksiä ja kommentteja. En ymmärrä miksi tuollainen asua pitää kertoa ja miksi siitä tykätään niin paljon? Ja muuten, miksi musta tuntuu ettei tällä kaverillani edes ole mitään Aspergeria.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen?

Vierailija
2/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin eräästä toisesta diagnoosista viime viikolla facessa. Sen diagnoosin takia käyttäydyn omalla tavallani joissakin tilanteissa. Minua on jo monta vuotta painanut tämä asia enkä tiedä ymmärtävätkö ihmiset minua. Siksi paljastus ja ihmisten tuki tuntuivat todella hyvältä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et varmastikaan tunne sun ”kaveria”.

Vierailija
4/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko sen diagnoosin tehnyt oikea lääkäri vai sun kaveri ihan ite.

Mulla on lähipiirissä henkilö joka väittää olevansa asperger. Ihan itse päätellyt niin kun on kaikkien kanssa riidoissa ja puhuu pahaa selän takana.

Vierailija
5/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger ei ole mikään päällepäin näkyvä oireyhtymä varsinkaan satunnaisessa kanssakäymisessä. Sitä pystyy usein peittelemään, vaikka siitä aiheutuisi henkistä rasitetta. Saatat ehkä pitää kaveriasi outona, jäämiehenä tai mulkkuna tai muuta sinne päin, koska kaveriltasi puuttuu sosiaaliset taidot aivotasolla ja hän joutuu paikkaamaan niitä muilla aivojen osilla.

Vierailija
6/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

Asperger ei ole mikään päällepäin näkyvä oireyhtymä varsinkaan satunnaisessa kanssakäymisessä. Sitä pystyy usein peittelemään, vaikka siitä aiheutuisi henkistä rasitetta. Saatat ehkä pitää kaveriasi outona, jäämiehenä tai mulkkuna tai muuta sinne päin, koska kaveriltasi puuttuu sosiaaliset taidot aivotasolla ja hän joutuu paikkaamaan niitä muilla aivojen osilla.

Näin juuri

Vierailija
8/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko sen diagnoosin tehnyt oikea lääkäri vai sun kaveri ihan ite.

Mulla on lähipiirissä henkilö joka väittää olevansa asperger. Ihan itse päätellyt niin kun on kaikkien kanssa riidoissa ja puhuu pahaa selän takana.

Mitä se on muuten sulta pois jos tutullasi on oma diagnoosi? Entä jos se auttaa hänen elämäänsä?

Vierailija
9/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla on facessa vain kavereita, jotka tunnen hyvin, joten ihan hyvin voisi tuollaisen asian kertoa samalla kertaa kaikille. 

Vierailija
10/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla mäkihyppääjillä on diagnosoitu goldberger.

Vierailija
11/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla mäkihyppääjillä on diagnosoitu goldberger.

Minä olen niin hyvä rakastaja että minulla on goldmember

Vierailija
12/12 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että uskalsi kertoa. Mä en uskalla vaikka diagnoosi on ihan virallinen, lähinnä siitä syystä, että äitini mielestä koko juttu on ihan höpöhöpöä, "ei sulla mikään ole". Suurin osa ihmisistä ei varmaan uskoiskaan, kun olen opetellut normaalin ihmisen roolin niin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi