Saiko perheessäsi kukaan käytettyä lahjaa?
Kommentit (28)
Mun mies sai tuoppeja, joita ei enää valmisteta. Ei ole ensimmäinen kerta, kun on jotain käytettyä.
5v sai palapelin, joka maksoi kirppiksellä 1,50e. Siinä oli alkuperäinen hinta uutena 39,90 markkaa :D
Annoin yhden käytettynä ostetun soittimen ja sain lahjaksi kirjan divarista (mainitsin lahkatoiveita kysyttäessä että käytetty käy hyvin). Muut antamani ja saamani olivat uusia, mutta annoin paljon elämyksiä.
Todellakin, on paljon asioita, joita ei enää saa uutena kaupoista, siksi suunnataan antikoihin, kierrätyskeskuksiin ja antiikkimyymälöihin.
Annoin siskolleni nurkistani pienkodinkoneen jota olen käyttänyt vain pari kertaa, hän kun on toivonut samanlaista.
Saan itse usein käytettyjä kirjoja kirppareilta (aiheista joista olen kiinnostunut) -- nämä ovat minulle mieluisia lahjoja.
Mä itseasiassa sain yhden Arabian vanhemman astian sarjasta jota keräilen :)
Sain äidiltäni hänen vanhan Aalto-vaasinsa. On mieleinen! Sanoinkin hänelle, että jatkossa mieluummin kuin että ostaa aina uutta, voi katsoa kotoaan jotain, jota ei enää käytä ja antaa sen lahjana. Yksinasuva 75-vuotias leski, jolla koti täynnä vuosikymmenten aikana kertynyttä arvokastakin tavaraa. Hän ei enää järjestä isoja illalliskutsuja tms. ja itsekin sanoo, että ne useat astiastot, aterinsarjat ja viinilasisarjat seisovat pääosin käyttämättöminä.
Vierailija kirjoitti:
Sain äidiltäni hänen vanhan Aalto-vaasinsa. On mieleinen! Sanoinkin hänelle, että jatkossa mieluummin kuin että ostaa aina uutta, voi katsoa kotoaan jotain, jota ei enää käytä ja antaa sen lahjana. Yksinasuva 75-vuotias leski, jolla koti täynnä vuosikymmenten aikana kertynyttä arvokastakin tavaraa. Hän ei enää järjestä isoja illalliskutsuja tms. ja itsekin sanoo, että ne useat astiastot, aterinsarjat ja viinilasisarjat seisovat pääosin käyttämättöminä.
Etenkin jos olet ainoa lapsi tuo on aivan turhaa. Saat lahjaksi tavallaan sinulle kuuluvaa. Se on kuin siirtäisi toisesta kädestä toiseen.
Ei saanut. Tosin lahjat olikin suurimmaksi osaksi lapsille värityskirjoja, värikyniä ym, niin nuo olisi vähän outoja käytettynä.
Jouluna pääsee eroon turhista romuista kun jaan ne lahjana sukulaisille.
Meillä ollaan kierrätetty vanhoja duploja esim. ja kunnostettu vanhoja leluja lapsille. Eli vastaus kysymykseesi on kyllä.