Miksi osa puhuu, että joulu meni jo?
Kommentit (14)
No niinpä... Ehkä se samat ihmiset alkaa rakentaa joulua jo lokakuussa tai jotain. Tänään on joulu.
Joulu on jo ohi. Nyt kohti uutta vuotta!
Joo, täälläkin monia ketjuja, joissa puhutaan niin kuin joulu olisi jo täysin ohi tältä vuodelta. Nyt on joulupäivä! Eikä kello ole edes 10.30!
En tajua.
Lahjat on saatu eli joulu ohi vai oliko muka vielä muuta?
Kaikkien lasten mielestä joulu on ohi, kun lahjat on jaettu.
Suomessa joulu on 24.12. Se meni jo.
Mä juhlin joulua koko joulukuun, aatto on sen huipennus. Nyt syödään enää tähteitä ja odotellaan uuttavuotta :D
Joulu on joulupäivä. Moni ei ymmärrä mitä sana aatto edes tarkoittaa.
Eilen illalla otin jo koristeetkin pois. Kyllä on taas kuunneltu riittävästi riehumista, kitinää ja vinkumista. Olin jo eilen klo 12 aivan täysin kypsä koko jouluun. Olen laittanut joulua, koska niin "kuuluu" tehdä. Luovun nyt tästäkin pakotetusta juhlasta, koska kukaan ei nauti siitä pätkääkään.
Kenties koska jouluaattoon, varsinkin jouluaattoiltaan ladataan kaikkein eniten odotuksia. Sit on helpottunut olo, kun jouluaatto on ohi. Toki joulupäivä on ehdottomasti joulua vielä, mutta huominen tapaninpäivä on jo "ylimääräinen lisäkepäivä joulun perässä", silloin ei useinkaan vietetä joulua jouluaaation tapaan enää, eikä tapaninpäivään ladata sellaisia odotuksia tai paineita kuin jouluaattoon. Tapaninpäivä lienee monelle kuin normi sunnuntaipäivä.
Eli mun logiikalla jos on yksinäinen joulun viettäjä, tai joutuu viettämään joulun sellaisessa seurassa jossa ei haluaisia olla (kuten miehen sukulaiset, omat hankalat sukulaiset), voi joulupäivänä huokaista jo helpoituksesta, koska huomenna on tapaninpäivä ja joulu on jo melkein ohi.
Eli kun joku toteaa joulupäivänä, että joulu on jo käytännössä ohi, voi arvella, että tämä ihminen ei erityisemmin välitä joulusta, kokee jouluna yksinäisyyttä tai joulun vietto on hänelle pakkopullaa sukulaisten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa joulu on 24.12. Se meni jo.
Se on aattopäivä se. Tänään on joulu ja on se vielä huomennakin. Ja on vielä ylihuomennakin, kun sunnuntai on kolmas joulupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää joulua!
Kiitos!
Otatko âhtèríin?
Niille, jotka juhlii vain aattoa, joulu on jo ohi ja tylsä arki palannut.