Rehottava piha ja naapuri
Asumme pientalossa, jossa naapurin piha on matalahkon aidan ja muutaman pensaan takana. Meillä on aika vastakkaiset näkemykset ihanasta pihasta. Meillä on rehottava ja aika villiintynyt piha, jossa on paljon luonnonkasveja ja siellä täällä kasvavia lemmikkejä, päivänkakkaroita jne. Naapurilla taas on hienosti hoidettu nurmikko ja täsmällisesti istutetut kukkapenkit. Heitä tuntuu nyppivän, että emme "hoida" pihaamme ja että meiltä ehkä leviää heidän pihaansa ties mitä. Ei meillä mikään rikkaruohopelto ole, vaan itse asiassa kitken aika paljonkin pitääkseni rehotuksen ja varsinaiset rikkaruohot hallinnassa, mutta yleisvaikutelma nyt on villiintynyt ja vähän niittymäinen. Tykkään seurailla, mitä jännittävää sieltä seuraavaksi putkahtaa. Mitä ajatuksia herättää, näen jo sieluni silmin vihaisia viestejä rehotuksen vihaajilta?
Kommentit (23)
Minua ei haittaisi kasvien rehottaminen, mutta autonromut ynnä muut vastaavat häiritsisivät. Äitini on kova puutarhaihminen ja jättää tarkoituksella noita niittymäisiä kohtia pihaan. Perhoset ja pörriäiset tykkää!
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli vastaavanlainen naapuri. Antoi kivasti rehottaa pihan ja sieltä levisi mm. rottia naapurustoon. Onneksi julkisivulautakunta tai mikä lie kävi huomauttamassa asiasta.
No hän on varmaan heittänyt pihalle kompostijätettä tmv joka nykylain 2025 kuuluu kompostiin. Tai kuului jo tän ketjun kirjoittamisen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:22"]
Etkä yritä. Olet jo valmiiksi asenteellinen. Haet vain pönkitystä omalle kannallesi.
[/quote] Eikö meistä jokainen? Ja olin varautunut saamaan niskaan pelkkää paskaa.