G. Jouluaattoaterianne sisältö?
Kommentit (28)
Pitkästä aikaa hyvin perinteistä ja yksinkertaista. Vihreä salaatti, kylmäsavulohi, silliä ja silakkaa, keitettyä perunaa, lanttulaatikko maksalaatikko ja kinkku.
Lanttulaatikkoa en ole syönyt vuosiin mutta mies halusi sitä, ja sehän oli parempaa kuin muistin. Hyvää oli ja ähky tuli.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa hyvin perinteistä ja yksinkertaista. Vihreä salaatti, kylmäsavulohi, silliä ja silakkaa, keitettyä perunaa, lanttulaatikko maksalaatikko ja kinkku.
Lanttulaatikkoa en ole syönyt vuosiin mutta mies halusi sitä, ja sehän oli parempaa kuin muistin. Hyvää oli ja ähky tuli.
Minäkin yllätyin tänä vuonna siitä, että lanttulaatikko suorastaan maistui. Olin odottanut jouluruokaa lievää vastenmielisyyttä tuntien.
3 pulloa suomiviinaa ja hapansilakoita
Pussillinen karjalanpiirakoita ja puolikas naan leipä.
Laihaa on soppa työmiehen lautasella joulunakin.
Lounas: riisipuuro kanelisokerilla ja karjalanpiirakkaa munavoilla
Päivällinen: lohta, perunaa, karjalanpiirakoita, munavoita ja vähän kinkkua
Meillä syödään sitä mikä maistuu. Jos ne sopii perinteisiin niin hyvä, mutta ei tehdä ruokaa roskikseen, kuten vaikka laatikoille kävisi.
Just tilasin pihvin. Ihana joulu, kun saa hyvällä omalla tunnolla tehä ihan just niin kuin haluaa.
Perunoita, jauhelihakastiketta, lanttulaatikkoa, rosollia, fetajuustosalaattia, punaviiniä.
Lanttulaatikko, imelletty perunalaatikko - itse tehdyt, muut ostettu valmiina. Kinkkua, savulohta, rosollia, sienisalaattia, vihersalaattia, katkarapusalaatti, lahjaksi saatu omatekoinen sinappi
Huomenna samaa
Paahtopaistia, lihapullia, maksalaatikkoa(mies syö), joululimppua, juustoviipaleita, rosollia, punasalaattia.
Lammasta fileenä, vihanneksia ja sienikastike
Uunijuureksia ja pieni cokis. Aperitiivinä oli alkoholiton glögi. Jälkiruoaksi neljä suklaakonvehtia.
Graavilohta
Rosollia ja kermavaahtoa
Kotijuustoa
Uunilohta
Perunalaatikkoa
Maksalaatikkoa
Jouluhalko leipomosta
Aamupalaksi paistettuja munia ja pekonia. Lounaaksi kanasalaattia, välipalaksi jäätelö, illalliseksi ranskalaisia ja nakkeja, iltapalaksi ruissipsejä ja katkarapusalaattia sekä sipsejä ja dippiä. Olen yksin joulun joten ruuat on tällä kertaa tällaiset.
Aamupäivällä syötiin riisipuuroa ja päivällä on tullut napsittua suklaata. Niinpä jouluateria syödään vasta myöhään. Tarjolla on silloin lohta savustettuna ja graavattuna, muikunmätiä, katkarapusalaattia, vihreää salaattia, keitettyjä perunoita, bataatti- ja porkkanalaatikkoa ja kinkkua. Jälkiruuaksi olen vielä varannut juustoja, hedelmiä ja makeita herkkuja.
porkkana ja lanttulaatikkoa, rosollia, loimulohta, keitettyä makaronia, ruskeaa kastiketta, maustekurkkua.
Ja hyvää oli, lähti kieli mukana.. Lisää tankkaan myöhemmin. Jätin perunalaatikkoakin oli, mutta sen saa teini kokonaan, kun se ei syö noita lanttu- ja porkkana..
siis ei mitään järin perunalaatikkoa... heh.. ihan saarioisten.
18
järin=jätin.... t.se 18 taas
https://media.tenor.com/images/dddb52cc3d3e5ce90d864b83606514f0/tenor.p…
se tunne kun korjaat kirjotusvirheen uudella virheellä ......
Makaronia, makaronilaatikkomixiä, ketsuppia ja valkosipulia. Pussin pohjalla on hitunen soijarouhetta sekaan.