Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako hoitovapaalla tehdä keikkatöitä?

Vierailija
31.07.2006 |

Olen jäämässä vakituisesta työpaikasta hoitovapaalle, mutta rahasta tulee olemaan tosi tiukkaa. Mietinkin nyt oisko mulla mahdollisuuksia tehdä välillä keikkoja jollekin toiselle työnantajalle. Tai tarvittaessa vaikka omalla työpaikalla.

Onko kellään tietoa onko mahdollista? Siis tarvitseeko olla lupa työnantajalta(mulla kunta)? Ja miten menee verotus ym?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keikkalaista.

Vierailija
2/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaupungin sisällä myös toiseen yksikköön. Työkaveri teki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on myös enemmän hommia tarjolla. Mun pitää sitte vissiin kysyä työnantajalta lupa?

Ap

Vierailija
4/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tiennyt sitä ja tuli kivat mätkyt ;(

ja hoitoraha on minimi niiltä päiviltä kun työskentelet!

Vierailija
5/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siitä vielä jotain vähentää? Entä vaikuttaako se kuntalisään?

Vierailija
6/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotus ihan omalla prossalla. Eli ei lisäsellaisella.

Vierailija
7/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliviraston puolella ei ainakaan saa tehdä keikkaa omalle eikä toiselle kaupungin hoitolaitoksen paikkaan keikkaa. Ainoastaa yksityispuolelle voi tehdä. En oo kyllä maksanut lisäprosentin mukaan veroa.

Vierailija
8/8 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin osa-aika töissä hoitovapaalla ollessani. Lapset oli iskän tai isovanhempien kanssa, joten sain kotihoidon tukea myös. Kelan lappuun ilmoitin, että vanhemmat hoitavat lapsia.

Mä annoin kotihoidon tuesta mennä lisäprosentin mukaan veroa ja palkasta meni sitten ihan tavallisen verokortin mukaan.

On ihan laillista, että veroa menee lisäprosentilla, mutta se kannattaa antaa ottaa sosiaalieduita, sillä on siten itselle edukkaampaa, kai??? Mä sain ainakin ihan kivat veronpalautukset tuolta ajalta.

Verotoimistosta voi myös pyytää uuden verokortin molemmille tuloille.

Kelan puolesta hoitovapaalla voi olla työssä miten paljon vaan, kunhan alle 3-vuotias lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa.

Ja mistä sun työnantajasi tietää, mitä teet hoitovapaalla, jollet itse ilmoita olevasi muualla työssä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä