Annan itselleni joululahjan: sanoudun irti työstäni
Kauan olen pomoni kiusaamista yrittänyt kestää hammasta purren. Nyt olen tullut henkisten voimieni päähän. Olen lopussa, mutta irtisanoutuminen antaa toivoa tulevasta.
Kommentit (15)
Hieno ja rohkea päätös. Varmasti oikea ratkaisu.
Hyvää joulua sinulle! 🎄
Nostan hattua!
Ihanaa joulua ja vielä ihanampaa uutta vuotta👍😍
Luulin, että tällainen vähän ujo, ei hirveän sanavalmis, mutta ahkera ja tunnollinen työntekijä, vähän sellainen hiljainen puurtaja, olisi esimiehen näkökulmasta aika arvokas, mutta toisin kävi. Mutta ehkä mua arvostetaan jossain muualla? Sitä lähden selvittelemään. Ap
Kiitos rohkaisevista kommenteista! Ap
Onnea ja voimaa. Parempi laittaa oma mielenterveys ja jaksaminen ykkössijalle.
Minä tein saman päätöksen viime keväänä. Työkaveri, jonka kanssa jouduin tekemään töitä, yritti kokoajan vesittää minun tekemiseni ja levitti työyhteisössä hienovaraista juttua minun ammattitaidottomuudestani. Olin kyllä pidempään tehnyt kyseisiä töitä ja olin täysin ammattitaitoinen. Ei auttanut esimiehille puhuminen. Niinpä löin irtisanoutumisilmoituksen pomon eteen ja jäin ensin pitämään lomia pois ja sitten ero. On ollut niin keveä olo. Työkaveri yritti vielä pitää yhteyttä ja halusi tavata kahvittelun merkeissä. Ajattelin, että tunkekoon kahvinsa vaikka ahteriinsa, mutta sanoin, etten ehdi kun uudessa työpaikassa on niin kiireistä. Ihana elämä nyt. Hyvää Joulua kaikille ⛄️
Vierailija kirjoitti:
Minä tein saman päätöksen viime keväänä. Työkaveri, jonka kanssa jouduin tekemään töitä, yritti kokoajan vesittää minun tekemiseni ja levitti työyhteisössä hienovaraista juttua minun ammattitaidottomuudestani. Olin kyllä pidempään tehnyt kyseisiä töitä ja olin täysin ammattitaitoinen. Ei auttanut esimiehille puhuminen. Niinpä löin irtisanoutumisilmoituksen pomon eteen ja jäin ensin pitämään lomia pois ja sitten ero. On ollut niin keveä olo. Työkaveri yritti vielä pitää yhteyttä ja halusi tavata kahvittelun merkeissä. Ajattelin, että tunkekoon kahvinsa vaikka ahteriinsa, mutta sanoin, etten ehdi kun uudessa työpaikassa on niin kiireistä. Ihana elämä nyt. Hyvää Joulua kaikille ⛄️
Oikein!
Sinäkö irtisanoutuisit, tuskinpa vain. Mielestäni yrität vain vaikuttaa ihmisiin joiden tiedät olevan siten herkässä tilassa, että ovat tuollaistakin ehkä miettineet. Sitten kun joku oikeasti rohkea tekee tuon päätöksen, niin istut jossain toimistonnurkassa hivellen itseäsi ja saat tyydytystä kun kuvittelet olleesi jonkinlainen mastermaind ja vaikuttaneesi asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö irtisanoutuisit, tuskinpa vain. Mielestäni yrität vain vaikuttaa ihmisiin joiden tiedät olevan siten herkässä tilassa, että ovat tuollaistakin ehkä miettineet. Sitten kun joku oikeasti rohkea tekee tuon päätöksen, niin istut jossain toimistonnurkassa hivellen itseäsi ja saat tyydytystä kun kuvittelet olleesi jonkinlainen mastermaind ja vaikuttaneesi asiaan.
Kyllä jo tulostinkin irtisanoutumiseni. Annan sen 30.12. Jännittää niin, että kämmenenpohjat hikoilevat jo nyt, mutta teen tämän. Mastermind on minusta kyllä yhtä kaukana kuin Utsjoki Barcelonasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Fiksusti toimittu. Luultavasti se kahvittelu olisi ollut vain neuvojen kyselyä tai uuden työsi vähättelyä. Mutta hyvin tehty, että säilytit kasvosi. Mä olen tehnyt aika lailla saman tyylisesti, mulla onneksi oli opinnot edessä.
Onhan sulla uusi työpaikka tiedossa?
Olen alalla, jolla on hyvä työllisyystilanne, se on tietenkin iso plussa ja edellytys koko lähdölleni. Silti jännittää ja stressaa tämä. En ole mikään rohkea, mutta tämän vedän nyt läpi. Pari hakemusta laitan jo menemään joulupyhinä. Ehkä menen ojasta allikkoon, mutta jospa olisikin onnea mukana? Ap
Oikein hyvää Joulua Sinulle, rohkea päätös!