Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auto olisi sinkkunaiselle hyvä?

Vierailija
23.05.2014 |

Olen hankkimassa uutta autoa tai vähän käytettykin kelpaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin Audi A5:sen tai Mersun A45:sen tai BMW 2 series active tourerin.

Eihän ne halpoja ole, mutta elämä on.

Vierailija
22/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset autoa? Ilmeisesti tarvitset jotain pikkuautoa lyhyille matkoille ja kaupunkiajoon, kun mainitset erityisesti sinkkuuden.

Seuraavaksi pitää tietää mitä arvostat autossa. Onko auton hyvyys sinulle yhtä kuin matala kilometrikustannus ja korkea luotettavuus, vai ovatko persoonalliset mieltymykset ulkonäön, moottoritehon, ajo-ominaisuuksien, mukavuuden, lisävarusteiden, statuksen tai jonkin muun seikan suhteen tärkeitä?

Työkoneeksi suosittelen Toyota Yarista. Ainakin vanhemat mallit ovat keskimäärin aika pomminvarmoja. Persoonallisuutta ja luksusta tarjoaa enemmän joku muu merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Mini Cooper. Ihana kaupungissa ja tarpeeksi vahva myös maantielle. Suosittelen!

Vierailija
24/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:33"]

Suosittelen Toyotaa, vähän ajettuna, itse olen tyytyväinen Toyotaan ja Toyotahuoltoon. Esim. Yaris.

[/quote]

Kannatan; Yariksella ajan neljättä vuotta! Hyvä kaupunkiauto, helppo pysäköidä (mahtuu pieneen tilaan) , kuluttaa vähän, säilyttää arvonsa aika hyvin. Käy rohkeasti koeajamassa! Joistakin autoista ei näe hyvin, joissakin on huono ajoasentoa, kun löytää sen oman sen huomaa heti!

Vierailija
25/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuus nyt ei vaikuta auton valintaan.

Millainen tarve. Otettava huomioon moni asia.

Itse ostin jokin aika sitten itselleni uuden auton. Kaikista mahdollisista valinnoista oli valintani Toyota Yaris.

Näppärä ja ketterä, taloudellinen. Sopii tarpeisiin.Luotettava, turvallinen, hyvöt lisävarusteet ja mukavuudet.

Vierailija
26/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on budjetti?

Vierailija
27/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi

Vierailija
28/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsilla oli Toyota Yaris. Ihan hassu pikkuauto. Siis ihan kauppakassi. Sillä ei motarilla mennä, eikä kovin kauas esim. mökille tai kesälomareissulle. Mutta, jos tarve on suhata vain lähiöstä keskustaan, niin kyllähän se on ok.

Mä tykkään autoista, joilla pääsee motarillakin liikenteen tahtiin kaasua pumppaamatta ja ohittaakin, jos tarve.

Mutta riippuu siis ihan tarpeesta. Ford Focus turbolla ihan ok esim.

Vierailija
29/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen kans ehdottomasti Ford ka.ta! hyvä ajettava pieni kulutus, 1,3 moottori ni pienemmät verot ja vakuutusmaksut. takapenkin kun kaataa mahtuu takaluukkuun yllättävän paljon tavaraa, jos vaikka sulla paljon mökille vietävää ym... ai nii ja varaosat suht edullisia jos jotain hajoaa, mulla vuoden 2006 ka eikä kyl viellä ole mitään ongelmia ollut.

Vierailija
30/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kia Rio. Kohtalaisen edullinen, toimintavarma, pitkä takuu ja ennen kaikkea nätti!

http://www.kia.com/fi/mallisto/rio/

Vierailija
31/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 13:30"]

Ajan kaupunkiajoa viikolla max 50km. Lisäksi kesämökkireissut 100km/ suunta keväästä syksyyn. Mökkitie on soratietä ja loput matkasta metsätietä.

Nykyinen auto on Skoda fabia, kulutus pientä, kiihtyy hyvin, mutta jotenkin heppoinen ajettava.

ap

[/quote]

Eli ajat pääosin tuota mökkimatkaa ja Fabia tuntuu pieneltä. Tuolloin kannattaa lähteä etsimään uutta autoa kolmikosta Toyota Corolla, VW Golf, Skoda Octavia. Pysy erossa ranskalaisista. Kia on edullisempi kuin noi edellä mainitut ja voisi myös toimia. Jos taas rahaa riittää, niin sitten voit toki mennä Audin ja BMW:n suuntaan, mutta tuosta Fabiasta päättelin, että pysyttelet kohtuullisessa budjetissa.

Vierailija
32/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jos Fabiaa isompaa haet niin valinta on kahden välillä:

Skoda Octavia

http://skoda.fi/models/uusi-octavia/koe-uusi-octavia

vs.

Kia Ceed

http://www.kia.com/fi/mallisto/ceed/

Älä edes mieti muita.

Octavia isompi ja kalliimpi. Ceed on yksi parhaita ellei paras hintalaatusuhteeltaan tällä hetkellä. Käy koeajamassa molemmat ja pyydä tarjoukset.

Vierailija
33/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:17"]

Mun mutsilla oli Toyota Yaris. Ihan hassu pikkuauto. Siis ihan kauppakassi. Sillä ei motarilla mennä, eikä kovin kauas esim. mökille tai kesälomareissulle. Mutta, jos tarve on suhata vain lähiöstä keskustaan, niin kyllähän se on ok.

Mä tykkään autoista, joilla pääsee motarillakin liikenteen tahtiin kaasua pumppaamatta ja ohittaakin, jos tarve.

Mutta riippuu siis ihan tarpeesta. Ford Focus turbolla ihan ok esim.

[/quote]

Uusi Yaris on aivan erilainen, kun se vanhan kopan edeltäjä tai edeltäjät.

Tämä uusin on todella ripeä. Ja muutenkoin aivan erilainen, kuin se vanha malli. Ja mulla on kokemusta molemmista.

t. Yaristi

Vierailija
34/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat 500 abarth

Vierailija
35/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait nyt jokainen itse tietää minkälaisen auton haluaa?! Vai onko tää taas näitä ketjuja, missä halutaan mammat kehumaan pikku ruttanoitaan?

Vierailija
36/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... vähän on vaikea sanoa mitään kun ei tiedä käyttötarkoitusta eikä budjettiasi.

Vierailija
37/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kaupunkiajoa viikolla max 50km. Lisäksi kesämökkireissut 100km/ suunta keväästä syksyyn. Mökkitie on soratietä ja loput matkasta metsätietä.

Nykyinen auto on Skoda fabia, kulutus pientä, kiihtyy hyvin, mutta jotenkin heppoinen ajettava.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi