Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaikäinen pikkusiskoni erosi poikaystävästään ja äitini ei halua..

Vierailija
23.05.2014 |

majoittaa häntä viikonlopun ajaksi koska hänen miesystävänsä on siellä:---) siskoni asui siis poikaystävänsä kanssa pari vuotta yhdessä. kiva mutsi mulla! Siskoni täyttää muutaman päivän päästä 18, mutta kyllä äitin nyt silti pitäis olla valmis ottamaan se takas kotiin ainakin siks aikaa kun keksii jotain muuta. Minä lähden nyt patjan ostoon että saan majotettua sen tähän pieneen opiskelijayksiööni:--D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitees voi sitten vanhana mummona ihmetellä, että miksi ketään ei käy katsomassa häntä ja miksi oma lapsi ei välitä

Vierailija
2/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä melkonen äiti. Minulle on aina sanottu että koti on paikka minne voi aina tulla. Ja näin voin opettaa myös omille lapsilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitis tainu unohtaa, että hänellä alaikäinen tytär vaikka pois muuttanutkin. :(

Mäkin tein saman "virheen" teininä ja muutin 16vuotiaana yhteen silloisen poikaystävän kanssa. Äiti tuli samantien hakemaan, kun soitin jo täysikäisenä että nyt haluan erota ja muuttaa pois. Se oli 15min soitosta, kun oli jo noutamassa mua ja pari pussukkaa. Loput kamppeet haettiin porukalla myöhemmin. Emmä kyllä äitin luokse jäänyt silloinkaan asumaan, kun etsin itselleni vuokra-asunnon.

Vierailija
4/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia itsekkäitä äitjeä ikävä kyllä on aina jonkun verran. Mutta lasten aikustuessa sitä sitten niitetään mitä on kylvetty.

Sukulaiseni lähti aikoinaan kotoaan toisen miehen mukaan ja lapset jäi isälle. Äiti kulki ympäri suomea miehiä vaihtaen lähemmäs kymmenen vuotta. Kunnes asettui yhden miehen luo. Lapset olivat eläneet hyvää elämää isänsä kanssa ja saaneet hyvän äitipuolenkin elämäänsä.

Nyt tämä sukulaiseni oli loukkaantunut, kun lapsista nuorin kertoi fb:ssä äitienpäivänä tarjoilleensa kakkukahvit kahdelle omalle äidille. Tämä tyttö on ollut kolmannella luokalla kun äiti on lähtenyt, nyt hän on jo päälle 20. Ja on varmasti nuoruudestaan viettänyt enemmän äitipuolensa kanssa kuin oman äitinsä.

Vierailija
5/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huhhuh!

Vierailija
6/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia äitejä sitä onkin olemassa. Mieheni tytär halusi lukioikäisenä viettää enemmän aikaa meillä kuin joka toisen vkl ja ehdotti vuoroviikkoasumista. Meille olisi sopinut, mutta äitinsä ilmoitti ettei käy, vaan muutat isällesi sitten kokonaan. Näin kävi ja sai sentään käydä äidillään joka toinen vkl.

Vierailija
7/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä ole ongelmaa, jos hän kerran pääsee sinun nurkkiisi, kunnes löytää oman luukun.

Vierailija
8/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun jeesaat siskoa. 

Turha kuitenkaan olla hämmästynyt. Jos äitinne on päästänyt 16-vuotiaan muuttamaan suoraan äidin helmoista poikaystävän luo, niin eihän hänellä sitten paljon järkeä tai vastuuntuntoa ole. Mitä siskosi on tehnyt tässä välissä, käykö koulua, onko töissä? 

Äidit saa mun puolesta pitää vaikka mitä omaa kivaa, mutta lapsia autetaan aina. 

Kun äidistänne on noin vähän tukea ja sinäkin asut ahtaasti toivon, että pikkusisko löytää nopeasti uuden ja oman kämpän. 

Vierailija
9/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hänellä on hyvä sisko :). Ei mullekaan tullut edes mieleen silloin 17-vuotiaana että kotiin voisi palata, kun silloinen poikaystävä (jonka kanssa asuin siis) osoittautui väkivaltaiseksi alkoholistiksi. Ikinä ei äiti sanonut että kotiin voi palata, tai edes kutsunut syömään tms. vaikka varmasti tajusi että rahasta oli hirveä pula.

Ihmetellen kuuntelin sitten opiskeluaikanakin sitä, kun luokkakaverit kävivät viikonloppuisin "kotona" ja palasivat ruokakassien kanssa. Itse kun ostin omat ruat silloin kun äidin luona vierailin, ei puhettakaan että sieltä olisi jotain mukaan annettu. Tai jos ei ollut varaa ostaa bussilippua matkalle, niin sitten en käynyt. Ja joillakin vanhemmat ihan kutsuivat käymään, ja maksoivat matkakulut :o!

Vasta tälleen aikuisena 30+ on tajunnut kuinka kieroutunut oma lapsuudenperhe olikaan. Että olisi normaalia että vanhemmilta haetaan ja saadaan tukea, eikä niinpäin, että itse pitää selvitä ihan kaikesta ja ettei tule mieleenkään että vanhemmat voisivat auttaa jossakin. Ennemminkin niitä ongelmia piti piilotella, ettei tulisi haukkuja.

Vierailija
10/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:24"]

Hyvä kun jeesaat siskoa. 

Turha kuitenkaan olla hämmästynyt. Jos äitinne on päästänyt 16-vuotiaan muuttamaan suoraan äidin helmoista poikaystävän luo, niin eihän hänellä sitten paljon järkeä tai vastuuntuntoa ole. Mitä siskosi on tehnyt tässä välissä, käykö koulua, onko töissä? 

Äidit saa mun puolesta pitää vaikka mitä omaa kivaa, mutta lapsia autetaan aina. 

Kun äidistänne on noin vähän tukea ja sinäkin asut ahtaasti toivon, että pikkusisko löytää nopeasti uuden ja oman kämpän. 

[/quote]

Käy koulua, valmistuu vuoden päästä.

ap

Vierailija
11/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän mieleen anoppi, joka hienovaraisesti savusti poikansa pois kotoa. Välillä vieraillessamme siellä, niin karkasi sitten miesystävänsä luokse. Nyt Se sitten kyselee, että miksei käydä useammin. No oiskohan syy, että kun yli 200 km päästä tullaan vierailulle niin emäntä ei viitsi olla edes kotona.

Vierailija
12/12 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:31"]

Tulee vähän mieleen anoppi, joka hienovaraisesti savusti poikansa pois kotoa. Välillä vieraillessamme siellä, niin karkasi sitten miesystävänsä luokse. Nyt Se sitten kyselee, että miksei käydä useammin. No oiskohan syy, että kun yli 200 km päästä tullaan vierailulle niin emäntä ei viitsi olla edes kotona.

[/quote]

Mun äiti tekee ihan samaa. Ja samoin isä. Paitsi että eivät kyllä kysele miksen käy enää edes kerran vuodessa... Ei tosiaan viitsi ajaa satoja kilometreja istuakseen yksin kylässä, kun emännällä oli niinkin tärkeää muuta asiaa kuin lähteä käymään kirpparilla tms. tai isällä jokaviikkoisiin tansseihin lähtö koko illaksi. (Mukaan eivät tietenkään ikinä pyydä, saattaa vaan todeta että "niin ethän sä ole hirveän myöhään, kun pitäisi keretä lähtee jo aamusta kirpputorikierrokselle".)

--10--

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän