Opiskelen Helsingin yliopistossa
Edustan opiskelijoiden eliittiä. Landeyliopistoissa opiskelevat työllistyy eri töihin kun minä (jos ollenkaan). Minun koulutukseni on laadullisesti muita parempi ja minulla on Helsingissä täysin ylivertaiset mahdollisuudet verkostoitua. Että hajotkaa sinne landelle, Helsingissä on kaikki paremmin.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:43"]Ap on oikeassa. Helsingissä on paras kurssitarjonta, kovin opiskelija-aines ja arvostetuimmat opettajat. Siksi Helsingin yliopisto on muita niin paljon parempi.[/quote]Äh. Ehkä Helsingin lääketieteellisessä tms. voi olla kovin opiskelija-aines. Muissa tutkinnoissa taviksetkin pärjää. Tunnen monia HKI:ssä perusaineita opiskelleita ja en voi kehua suuriksi älyn jättiläisiksi.
Helsinkiin on kaikkein vaikeinta päästä opiskelemaan. Pisterajat on maan korkeimmat. Tämä koskee JOKAISTA ainetta, ei vain lääketiedettä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:41"]
Wow! Olen niin iloinen ap:n puolesta.
[/quote]
Sama
Hienoa ja nyt on asenne perseestä! Pääsitkö c-papereilla ja avoimen kautta?
Mutta ainut oikea huippuyliopisto on Aalto - siellä on ne nerot, jotka eivät varmasti käy vauva.fi-palstalla! Ja todelliset huiput opiskelevat esim. ulkomailla huippuyliopstoissa esim. Iso-Britannia.
Kaverin poika pääsi sekä lääkikseen, että Aalto-yliopstoon...
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:43"]Ap on oikeassa. Helsingissä on paras kurssitarjonta, kovin opiskelija-aines ja arvostetuimmat opettajat. Siksi Helsingin yliopisto on muita niin paljon parempi.[/quote]Jos näin on, niin ei siellä opiskelleet ole kuitenkaan muita ihmisiä parempia...tai siis olenhan minä parempi kuin sinä jos esim. taloudellinen tilanne on arvopohja. Olet köyhä opiskelija ja minä olen miljönääri. Rassukka. Mutta onneksi arvopohjani on vähemmän pinnallinen.
Ap on oikeassa. Helsingissä on paras opiskelija-aines ja arvostetuimmat opettajat.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:38"]Ap on oikeassa. Helsingissä on paras opiskelija-aines ja arvostetuimmat opettajat.[/quote]
Höpöhöpö. Eiköhän jokaisessa yliopistossa riitä niitä hyviä kuin vähemmän hyviä opiskelijoita ja proffia. Ihan naurettavaa nurkkakuntaisuutta, kannattaa katsoa yksittäisiä laitoksia ja oppiaineita typerän yleistettävyyden sijaan. Todellisia akateemisia helmiä väitteinenne olette.
Voisiko Helsingin yliopistossa opiskeleva kertoa, missä Suomessa on landeyliopisto? Hyytiälän metsäasemaako tarkoitat? Yliopistot sijaitsevat kaupungeissa, ei maalla, joten taitaa olla ap:lla ihan peruskoulukurssien kanssa ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:58"]
Olen opiskellut tutkinnon sekä "landeyliopistossa" (Suomen vanhimmassa yliopistossa) että Helsingin yliopistossa. Hassua, että en kyllä huomannut ap:n väittämää huikeaa tasoeroa. No, säälittäväähän tuollainen pääkaupunki-ihannointi on muutenkin.
[/quote]Öh, silloinen Turun yo eli nykyinen HY oli Suomen ensimmäinen yliopisto. Jos et edes tätä tiedä, niin tuskin olet valmistunut kummastakaan.
[/quote]
Tämä on muuten totta. Turun yliopistolla ei ole mitään tekemistä silloisen Suomen Akatemian kanssa, joka Turun palon seurauksena siirtyi Helsinkiin ja vaihtoi nimensä. Helsingin yliopisto viettää tänä vuonna 375-vuotis juhlaansa ja on siten ylivoimaisesti Suomen vanhin yliopisto.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:58"]
Olen opiskellut tutkinnon sekä "landeyliopistossa" (Suomen vanhimmassa yliopistossa) että Helsingin yliopistossa. Hassua, että en kyllä huomannut ap:n väittämää huikeaa tasoeroa. No, säälittäväähän tuollainen pääkaupunki-ihannointi on muutenkin.
[/quote]Öh, silloinen Turun yo eli nykyinen HY oli Suomen ensimmäinen yliopisto. Jos et edes tätä tiedä, niin tuskin olet valmistunut kummastakaan.
[/quote]
Tämä on muuten totta. Turun yliopistolla ei ole mitään tekemistä silloisen Suomen Akatemian kanssa, joka Turun palon seurauksena siirtyi Helsinkiin ja vaihtoi nimensä. Helsingin yliopisto viettää tänä vuonna 375-vuotis juhlaansa ja on siten ylivoimaisesti Suomen vanhin yliopisto.
[/quote]
Anteeksi lapsus, ei Suomen Akatemia, vaan Turun Kuninkaallinen Akatemia. Ja juhlavuosi on 2015. Tänä vuonna tulee täyteen 374 vuotta.
Mistä olet ap kotoisin, eikai vaan landelta? :) Ihmisen voi ottaa pois landelta, mutta landea ei ihmisestä. Jotenkin hauskaa, että sillä sekunnilla kun nämä pöndet pääsevät Helsinkiin, ollaan heti niin stadilaista, että dissataan jopa kantakaupungin ulkopuolisia kaupunginosia, puhumattakaan ympäryskunnista.
T. Juuristaan ylpeä lande Espoosta, opiskellut Turun YO:ssa
Mie oon pieksämäen amiskasta ja veeän turpaan teitä kaikkia!
Vertailin aineeni opiskelua kaverini kanssa, joka on Helsingin yo:ssa ja minä "landella". Kävi ilmi, että Helsingissä on pakko suorittaa kurssit itsenäisesti opiskellen ja tentissä pyörähtäen, koska lähiopetusta on vähän tai ei ollenkaan. Opettajilla ei ole aikaa. Meillä taas oli mahtava yhteisö, jossa opettajilla oli aikaa välittää tietoa ja ajatuksia ja luoda meille oppilaille todellinen aineeseemme liittyvä identiteetti. Opettajat olivat aina saatavilla ja opetuksen laatu erittäin hyvä.
HKI on maailman yliopistojen joukossa yks kärpäsen kakka :) Tavallinen pulliainen ei tiedä Helsingin Yliopistoa maailmalla. Joten tuo ''paras'' on todella hämärä käsite. Ehkä Harvard menisi läpi. Lol.
Mutta joo, jos tuollainen pikkukoulussa Pohjolan metsissä opiskelu on niiiiiiiiiiiiin huisinmahtavaa niin onneksi olkoon! Pidä hauskaa siellä pääsi sisällä!
Ap on oikeassa. Helsingissä on paras kurssitarjonta, kovin opiskelija-aines ja arvostetuimmat opettajat. Siksi Helsingin yliopisto on muita niin paljon parempi.