Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä ehti mennä joulu pilalle. HUSista soitettiin...

Vierailija
23.12.2020 |

Vielä olin toiveikas. Sitten puhelin soi tänään keskipäivällä ja sain huonoja uutisia. Joulufiilis meni siinä, tilalle astui pelko.
Mies - joka on tukenut minua tässä asiassa - ei ole kysynyt miten menee (tiesi että olen toimenpiteessä joulukuun puolivälissä ja tulokset saan ennen joulua)...eikä ole edes toivottanut hyvää joulua...
Ehkä itse laitan huomenna neutraalin hyvän joulun toivotuksen, kuten muillekin tutuille ja ystäville. Luulin vaan, että tuossa oli ”jotain” ja että hän välittää jne... olin ilmeisesti väärässä.

Miten voi fiilis vaihtua iloisesta toiveikkuudesta näin kurjaksi...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, miehellä on vaimo ja perhe?

2/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja mielenrauhaa. Suomessa hoidot ovat maailman huippuluokkaa.

Läheisten on usein vaikea suhtautua itselleen tärkeän ihmisen terveysongelmiin. Ehkä hän odottaa, että sinä kerrot eikä itse halua kysellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää. Just ennen joulua vielä...

Vierailija
4/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja rohkeutta. Kaikesta huolimatta hyvää joulua.

Vierailija
5/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap❤️

Vierailija
6/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan suuri halaus sinne, AP ❤️. Ymmärrän täysin, että miehen käytös on nyt viimeinen toivottu asia. Ei varmasti lohduta yhtään, mutta hän todisti juuri ettei ole sun arvoinen.

Vierailija
7/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään kenen kanssa jutella? On olemassa myös yleisiä kriisipäivystyksiä, jos tuntuu että pitäs jutella jollekin? Suomessa olet hyvässä hoidossa. Minä ja varmaan aika moni muukin täältä lähetämme sulle etänä hyvää energiaa, voimia ja halauksia. Rauhallista joulua ❤️

Vierailija
8/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän odottaa, että kerrot itse. Ei halua tungetella.

Vierailija
9/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku pilluvika vai?

Vierailija
10/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSista ei soitella ikäviä uutisia tänään ja jätetä yksin! Jos soitto tulee, tulee samantien tieto siitä, että osastolle samantien. Ei ne sentään mitään julmureita ole.

Vierailija
11/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
12/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän toivottaa tietysti hyvää joulua vaasta huomenna ja kysyy kuulumiset samalla.

Vierailija
13/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä oikein kirjottlet ap?

Olet joko totaalisen sekaisin tai sitten rankasti  huumeissa tai humalassa.

Ja jokaine on itse vastuusa omasta elämästään.

Jätin itse koepalan viimeviikolla, ja siitä tutkitaan onko minulla mahdollisesti syöpä.

Olen kolme vuotta sitten eronnut, lapseton nainen. 

Vanhempani ovat kuolleertt ja ainoa sisareni asuu ulkomailla.

Ei minullakaan ole ketään, jolle kertoisi pelkoni siitä, että saatan olla vakavasti sairas.

Työtovereille en ole koskaan kertonut yksityiasioita.

Tottahan kirjoittelen ja meilailen sisareni kanssa, mutta hänellä on kaksi lasta, joten en halua pilata hänen jouluaan omilla huolillani.

Mikä on aloituksesi ydin ap?

En käsitä sitä ollenkaan.

Vierailija
14/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pösilö!

Vierailija
15/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin joku palstahullu saapui pilaamaan ketjun.

Ikävä juttu ap! Mieti josko kuitenkin soittaisit jollekin läheiselle, tai kriisipuhelimeen. Hyvää joulua kuitenkin.

Vierailija
16/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUSista ei soitella ikäviä uutisia tänään ja jätetä yksin! Jos soitto tulee, tulee samantien tieto siitä, että osastolle samantien. Ei ne sentään mitään julmureita ole.

No ei todellakaan tyhjän pantiksi sairaalaan oteta sisälle. Jos koepalasta on löytynyt pahalaatuisuutta tai muulla tutkimuksella selvitetty asiaa, saa lääkäriajan poliklinikalle. Siihen mennessä on hoitosuunnitelma tehty. Tarvitaanko leikkausta vai joitain muita hoitoja. Muita hoitoja voidaan yleensä antaa poliklinikalla ja potilas on kotona. Joskus tietysti voidaan tarvita hoito, joka tehdään sairaalan osastolla. Mutta ei sairaalaan sisälle oteta ellei akuutti tapaus.

Vierailija
17/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta. Akuuttiin sisälleottoon ei ole syytä, ellei pyhinä vointi romahda akuutisti. Maanantaina heti on hoitopuhelu lääkärille.

Ap

Vierailija
18/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syöpätapaukset (kiinteät kasvaimet) aika harvoin ovat akuutteja. Hoidetaan jonosta virka-aikaan pätevän erikoislääkärin toimesta.

Vierailija
19/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä oikein kirjottlet ap?

Olet joko totaalisen sekaisin tai sitten rankasti  huumeissa tai humalassa.

Ja jokaine on itse vastuusa omasta elämästään.

Jätin itse koepalan viimeviikolla, ja siitä tutkitaan onko minulla mahdollisesti syöpä.

Olen kolme vuotta sitten eronnut, lapseton nainen. 

Vanhempani ovat kuolleertt ja ainoa sisareni asuu ulkomailla.

Ei minullakaan ole ketään, jolle kertoisi pelkoni siitä, että saatan olla vakavasti sairas.

Työtovereille en ole koskaan kertonut yksityiasioita.

Tottahan kirjoittelen ja meilailen sisareni kanssa, mutta hänellä on kaksi lasta, joten en halua pilata hänen jouluaan omilla huolillani.

Mikä on aloituksesi ydin ap?

En käsitä sitä ollenkaan.

Ehkä juuri se, ettei hänellä ole ketään kenelle kertoa? Ei halua ”pilata” muiden joulua?

Toivon sinulle myötätuulessa kulkua, mutta myös empatiaa muita kohtaan ja vähemmän hyökkäävää asennetta.

-ohikulkija

Vierailija
20/23 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin kertoisin siskolle. Hän varmasti kokee olevansa sinulle tärkeä, kun jaat asian hänen kanssaan. Ei ehkä osaa sinua täysin tukea, mutta silti asiasta puhuminen auttaa. Joskus myös voi olla, että joku jolle kertoo, tunteekin jonkun samaa kokeneen ja voi antaa yhteystiedot vertaistukea varten. Tiedän kaveripiiristäni kaksi tapausta, joissa tuki on tällä tavoin löytynyt.