Lapselle nimeksi Johanna?
Kommentit (30)
Inhottava nimi. Oma toinen nimeni ja entinen kutsumanimeni.
Vaihdoin ensimmäiseen etunimeen, koska pitkä nimi epäkäytännöllinen, toinen nimi kutsumanimenä epäkäytännöllistä ja, ennen kaikkea, koska yksikään Johanna ei ole ikinä tehnyt mitään merkittävää. Eikä ihme. Koko nimi alkaa laskevalla, alistuvan kuuloisella äänteellä, joo-hanna. Opettaa lapsenkin pikkusieväksi kiltiksi tytöksi.
Minun nimi on Johanna ja ystävät kutsuvat Johnaksi 😂. Tosin, eihän se haittaa :).
Samaa mieltä. Olen itse Johanna ja minua kutsutaan jossuksi.
Meillä asuu 5v Johanna. Se suuttuu jos sanotaan jossuksi tai tossuksi. Itse kutsun aina ajattelematta tossuksi. Tykkään tosi paljon Johanns-nimestä
Tunnen niin vastenmielisen Johannan, että koko nimikin ällöttää. Valitettavaa.
omaan makuun turhan raamatullinen, mutta ei ruma eikä huono missään nimessä! :)
kolmas nimeni on Johanna ja harmittaa, kun olisin halunnut sen tyttären toiseksi nimeksi mutta pakanana nimen merkitys, "jumalan lahja" on vastenmielinen :/
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 19:25"]Hieno nimi! Lempinimeksi tulee todennäköisesti Jonsu tai Jonttu. Älkää vaan alkako kutsua lasta Jossuksi, se on ihan kamala! :D
[/quote]
Jossu-lempinimi taitaa olla enemmän käytössä esim. Josefiinoilla. Tuo Jonttukin on kaamea. Jonau tai Janna ovat hyviä lempinimiä Johannalle.
Johanna on kiva nimi.