Vanhassa 1966 jopossa ainakun jalkajarruttaa niin ketju hyppää
Ei hyppää pois paikaltaan mutta polkee silleen tyhjää yhden kierroksen ennenkuin lähtee ajamaan aina jarrutuksen jälkeen
Muuten toimii niinkuin pitää.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ketju pitää vaihtaa. Se on löystynyt, eikä pysy paikallaan.
Voisiko sitä tiukentaa ketjun katkaisulla ja yhdistämällä en ketjulukolla?
Ja oletko varma? Ketju tuntuu ihan sika tiukalta jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju pitää vaihtaa. Se on löystynyt, eikä pysy paikallaan.
Voisiko sitä tiukentaa ketjun katkaisulla ja yhdistämällä en ketjulukolla?
Ja oletko varma? Ketju tuntuu ihan sika tiukalta jo.
Ei voi. Jokainen lenkki on venynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju pitää vaihtaa. Se on löystynyt, eikä pysy paikallaan.
Voisiko sitä tiukentaa ketjun katkaisulla ja yhdistämällä en ketjulukolla?
Ja oletko varma? Ketju tuntuu ihan sika tiukalta jo.
Ei voi. Jokainen lenkki on venynyt.
Onko mitään korjaamiskeinoa? 1966 luvun retro Jopo ei varmaan ihan sekunneissa ja ilmaisiksi siihen ketjua löydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju pitää vaihtaa. Se on löystynyt, eikä pysy paikallaan.
Voisiko sitä tiukentaa ketjun katkaisulla ja yhdistämällä en ketjulukolla?
Ja oletko varma? Ketju tuntuu ihan sika tiukalta jo.
Ei voi. Jokainen lenkki on venynyt.
Onko mitään korjaamiskeinoa? 1966 luvun retro Jopo ei varmaan ihan sekunneissa ja ilmaisiksi siihen ketjua löydy
eiköhän se melko vakio ketjukoko vaihteettomaan ole. Hankalampi voi olla, jos rattaat ovat niin kuluneet. että pitäisi vaihtaa. etu ja taka ratasta voi olla vaikeampi sopivia metsästää. Polkupyöräkorjaamo osannee auttaa parhaiten, mikäli oma harrastuneisuus ei riitä.
Tietenkin ketjua voi lyhentää poistamalla lenkkejä jos se on liian pitkä.
Jos taas ketju on kulunut ja se hyppii hammasrattailla pitää hankkia uusi ketju ja hyvin todennäköisesti uudet hammasrattaat. Takarumpuun hammasratas on hyvin halpa, muutaman euron, mutta eturatas vaatii luultavasti uuden kampisarjan. Toki Fauber-keskiöön voi jostain löytää uuden rattaankin, vanha keskiö itse on pomminkestävä, paljon parempi kuin uudet höpökeskiöt irtokampineen.
Jos pyörä potkaisee takaisin jarrua painettaessa tai ennen jarrutuksen alkua on tyhjää liikettä polkimissa haitaksi vika on takarummussa. Senkin voi korjata mutta saattaa vaatia uutta osaa
Vanha Jopo on muuten ihan ok pyörä, se alkuperäinen ja oikea Jopo pellistä prässätyllä runkorakenteella.
Ketju Jopossa on normaali vakiopyörän ketju, hyvin halpa ja helposti saatavilla
Ketju pitää vaihtaa. Se on löystynyt, eikä pysy paikallaan.