Check-in ilman printattua matkatositetta
Riittääkö boarding passin saamiseksi lentoasemalla pelkän varaustunnuksen ja lipun numero, passin kanssa tietysti? Tarvittaessa myös mobiilina pystyisin näyttämään sähköpostissa olevan matkatositteen.
Kommentit (10)
Ei se tulostettu paperi tuo mitään lisäarvoa. Virkailija tarkistaa paperista varaustunnuksen, jolla hän löytää lippusi. Varaustunnuksen voi kertoa millä tavalla tahansa, paperille kirjoitettu on tietysti näppärämpi kuin suullisesti kertominen.
Riippuu hieman yhtiöstä. Ja miettisin asiaa myös paluumatkalle. Varsinkin jos kyseessä ei ole kotimaan lennot.
Olenpa jonkunkin kerran mennyt lähtöselvitykseen paperinipun ja passin kanssa, ja ainoa mikä virkailijaa kiinnosti oli passi. Haki nimellä lipun ja tulosti boarding passin vilkaisemattakaan papereihin. Yhtiöitä en kyllä muista mitkä oli kyseessä.
Olen ulkosuomalainen, tulen vain visiitille Suomeen. Lennän finskeillä. ap
Ap, riittää kaikkialla.
(Itse printtaan vain vara-vara-varaksi, en ole koskaan tarvinnut missään maailmalla. Paitsi omaksi muistilapuksi...)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 09:20"]
Olen ulkosuomalainen, tulen vain visiitille Suomeen. Lennän finskeillä. ap
[/quote]
No et varmaan ole kovin monta lentoa lentänyt jos tuo on epäselvää. Ja miksi ne yleensä niitä mobiililippuja lähettäisi, jos joku paperi olisi pakollinen.
Lensin hiljattain Pariisista (Orly) Helsinkiin ja tarjosin check-inissä vain passia, se riitti.
Varaustunnus on se, mitä lähtöselvitysautomaatti kysyy. Tiskillä pitäisi onnistua myös samalla.