Vetäsin herneen nenään ja kunnolla...
Olin kolmen lapseni kanssa aamupäivällä menossa ratikkaan ja 3v istui rattaassa (lapsi kuumeessa siksi istui rattaissa ettei tartte taivastella miksi 3v istuu rattaissa;). Tietysti sattui tulemaan korkealattia ratikka. Samasta ovesta meni sissään 40+ sporttinen muija ja kysyin ystävällisesti voisiko auttaa rattaiden nostamisessa. Arvatkaapa mitä tämä ämmä sanoi? " En auta, hän on jo niin iso että voi itse nousta ilman rattaita!" ja purjehti sisään. Vanhempi herrasmies ryntäsi sisältä ja sanoi että hän auttaa mutta siinä vaiheessa olin niin kiukkuinen että huusin sille akalle että ei tulla sitten ollenkaan kun täti on niin ilkeä! Ei olis pitänyt tietysti lasten aikaan mutta hihat paloi. Arghh...kiitos, kyllä helpotti...
Kommentit (35)
valitettavasti olen melkein joka kerta, kun olen pyytänyt apua rattaiden nostamiseen, saanut kuulla, että " pakkoko noiden rattaiden kanssa on tänne tunkea" . Kerran oli kuskin pakko puuttua asiaan ja pyytää jotakuta auttamaan, kun bussi oli puolillaan ihmisiä ja kukaan ei suostunut auttamaan, vaikka kuinka kauniisti kyselin.
Jos lapsi tosiaan (?) oli kuumeessa niin kai hän silti olisi kyennyt ne pari porrasta nousemaan. Olisi taas päässyt takaisin rattaisiin.
Jos lapsesi taas oli täysin pökertynyt niin olisit mennyt sairaalaan taksilla tai ambulanssilla.
Minne muuten olitte menossa?
Koska hän on jo niin iso että voi nousta ilman rattaita. Ja erittäin ylimielisellä sävyllä sanoi. Se kuullosti ihan v*********lta. Vähän se herra katsoi sitä akkaa ja kuskikin katso myötätuntoisesti kun ajeli ohi. Ärsytti moinen siksi että mitä se sille kuuluu vaikka kuljettaisin ukkoani rattaissa. Olis vaan mennyt menojaan eikä olisi alkanut kommentoimaan.
Vierailija:
Mullakin on niverikko, mutten halua..
mulla on joskus palanut kaupassa, kun joku alkaa valittamaan, että pakkoko lapset on ottaa mukaan kauppaan. Pakkohan ne on ottaa, jos mies on vaikka viikonkin työmatkalla. Minusta mikään ei oikeuta toista tiuskimaan toiselle, vaikka ei mitään saisi nostaakaan. Voi kai sen sanoa kauniisti. Valitettavasti tätä tiuskimista joutuu täällä pääkaupunkiseudulla kuuntelemaan melkein yhtä usein kuin julkisilla lasten kanssa ajelee.
Eikä todellakaan ole velvollisuutta auttaa mutta ei myöskään ole oikeutta alkaa vittuilemaankaan.
Oliko vastaaja omasta mielestään v-mäinen vai kuulostiko hän v-mäiseltä, kun ei " totellut" ?
Ihan kauniisti kysyin " voisitko auttaa?" t.ap
sen terveempi kuin neuvoja itsekään. Eikä se nivelrikkoisellekaan ole vaikeaa sanoa, että en voi nostella, lääkärin määräys. Ei sitä vaivaansa sen enempää tarvitse alkaa selittelemään.
Vierailija:
Oliko vastaaja omasta mielestään v-mäinen vai kuulostiko hän v-mäiseltä, kun ei " totellut" ?
Olisit käyttäytynyt ihmisiksi ja ottanut avun vastaan.
Tuskin mihinkään lääkäriin olitte menossa. Olisit maininnut sen jo alkupuheessasi.
Taidat olla niitä yhteiskunnan tuella elätettäviä sosiaalitapauksia, joista ei koskaan tule mitään. Eikä lapsista liioin.
Ettäkyrviskelkööt muut niin että myöhästyy töistä kun kuski joutuu auttamaan (bussissa koettua).
Siinä sitten kun matka ei taitukaan niin sukkelaan niin mulkoillaan äkäisesti ja olen hymyillyt ja sanonut että olisi ollut hiukan nopeampaa jos joku olisi viitsinyt persettään penkistä nostaa.
Ei se sen eukon käytöstä olis yhtään parantanut vaikka olisin maitokauppaan ollut menossa. Enkä ole sosiaalitapaus. Vuorotyötä tekevä vapaapäivällä olevä äiti olen jonka ukkokin on töissä. En ole aggressivinen, sinä taidat olla? Ap
sitten uudelleen miten voisit asian ratkaista.
Rattaat kasaan ja lapset kiipeävät portaat itse. Pienimmän saat kannettua kainalossa. Tai nostat pelkät rattaat ensin keskiovesta ja tulet sen jälkeen lasten kanssa perästä.Vierailija:
Ettäkyrviskelkööt muut niin että myöhästyy töistä kun kuski joutuu auttamaan (bussissa koettua).
Siinä sitten kun matka ei taitukaan niin sukkelaan niin mulkoillaan äkäisesti ja olen hymyillyt ja sanonut että olisi ollut hiukan nopeampaa jos joku olisi viitsinyt persettään penkistä nostaa.
KUINKA USEIN SINÄ OLET NOSTANUT PERSETTÄSI PENKISTÄ? ET SAA EDES OMIA LAPSIASI BUSSIIN ILMAN MUIDEN APUA. SAMA KOSKEE AP-KIRJOITTAJAA. ODOTETAAN VAAN, ETTÄ KAIKKI KANNETAAN ETEEN KULTATARJOTTIMELLA. FATTAN TÄTIKIN TUO VARMAAN RAHAT SUORAAN KOTIIN, ETTEI TEIDÄN AIKANNE KULU NOUTOREISSUUN.
VOITTE IHAN KOKO PÄIVÄN TAAS LUUHATA ITÄKESKUKSESSA.
Voi voi kun antasivatkin sinun lisäksi sieltä soskusta meillekin jotakin mutta mepä olemmekin työssäkäyviä ihmisiä. Eikä luuhata 22 tavoin itä-keskuksessa.
Vierailija:
Ei se sen eukon käytöstä olis yhtään parantanut vaikka olisin maitokauppaan ollut menossa. Enkä ole sosiaalitapaus. Vuorotyötä tekevä vapaapäivällä olevä äiti olen jonka ukkokin on töissä. En ole aggressivinen, sinä taidat olla? Ap
Sivistynyt ihminen ei koskaan puhu ukosta. Nimittelet myöskin tuntematonta naista eukoksi.
Jotain puuttuu korviesi välistä. Aika paljonkin.
Opettelehan olemaan ihmisiksi.
Siellä bussissa on kolme porrasta, vastasyntynyt vauva vaunuissa, pakko päästä lääkäriin sillä bussilla tai menee aika umpeen, yritä itse talvitakki päällä ottaa vauva kainaloon ja raahata yksin ne vaunut sinne bussiin. Haluan todellakin nähdä kun yrität 22 sossupummi Eirasta selvitä tilanteesta.
Ja kun saat vaunut bussiin niin se lähtee saman tien liikkeelle niin että jäät hapuilemaan tukea.
Mummoille ei paikkaa anneta vaikka olisi sellainen merkki siellä ylhäällä.
Oma napa paras napa!
En minä kirjoittaja ainakaan, tuli nyt vaan mieleen tapaus talvelta kun tässä näin haukutaan...
Miksi se Pyry seisoikaan yksin siellä pysäkillä?
Minäkin näytän sporttiselta, mutta en saa nostaa mitään painavaa, tästä syystä joskus vähän pelkäänkin, että joku pyytäisi apua. OK, tottahan sitä voi selittää, ettei voi nostella tms. mutta voihan olla, ettei kyseinenkään henkilö oikeasti voinut nostaa mitään.
Melko epäkohtelias hän tosin oli.