Asunnossa kasvatettavaa ruokaa joka olisi rahallisesti kannattavaa?
Ei taida olla olemassa?
Unohdetaan nyt ituhippeily ja "terveellisyys".
Kommentit (19)
"kanapissa", ymmärrät varmaan mitä tarkoitan
Vierailija kirjoitti:
Tee kylppäriin kanala.
Lue avaus! Munat 2 eur/kilo. Syö max 1 päivässä.
Erikoiset chilit? Luulen kyllä, että viljelijät ovat kaikki keinot kokeilleet ja suurin tuotto taitaa tulla perusjutuista, kunhan sitä on vaan tarpeeksi... Kokeilisin itse jotain eksoottista, suomalainen ananas tai banaani olisi aika kova juttu.
Vierailija kirjoitti:
Erikoiset chilit? Luulen kyllä, että viljelijät ovat kaikki keinot kokeilleet ja suurin tuotto taitaa tulla perusjutuista, kunhan sitä on vaan tarpeeksi... Kokeilisin itse jotain eksoottista, suomalainen ananas tai banaani olisi aika kova juttu.
Ei saa edes kuluja peittoon n oilla ananaksilla ja banaaneilla. Pitää olla kasvivalot ja muut erityisjärjestelyt. Ennemminkin kannattaa helmikuun jälkeen kasvatella ikkunalaudallaan vaikka herneenversoja, jos salaattia syö. Tai hyötää ruokasipuleista kevätsipulia. Ituhippeilyä kammoavalle jää ainoaksi vaihtoehdoksi kasvattaa ruoantähteissään kärpäsentoukkia (ja käyttää niitä pilkkisyötteinä)
Hamppu. Myyntituloilla hankit ruokaa.
Perunoita ämpärissä, perunoista mäskiä, josta keität pontikkaa, minkä myyt ja ostat ruokaa.
Jaa että se ei saa olla terveellistä? Eiköhän nyt yleensä itse kasvatettu ruoka ole väkisinkin terveellistä. Vai meinaatko kasvattaa hampurilaisia olkkarin nurkassa?
Itse idätän mungpapuja eikä siinä ole mitään hippeilyä. Harrastan aasialaista ruokaa ja idut tulee usein käytettyä lämpimiin, aasialaisiin ruokiin.
Valmiit idut ovat kalliita, mutta itse idätetyt lähes ilmaisia.
Salaatit, yrtit ja joku amppelitomaatti varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Salaatit, yrtit ja joku amppelitomaatti varmaan.
Amppelitomaatti! Voi vit-
tu. Närpiön nääkeritomaattiakin välillä eur/kilo.
Yrtit. Mikään muu ei ole todellisuudessa kustannustehokasta.
Jopa siirtolapuutarhapalstalla totesin, että edullisimmaksi tulee kasvattaa yrttejä ja salaattia, tosin myös kesäkurpitsa ja kurkku ja tomaatit kesällä. Talvella eivät taida onnistua helpolla sisällä. Tosin ehkä niitä voisi kokeilla, lisävaloa tarvitsevat talvella kaikki.
No Kanna...s tietenkin! Jo olet hyvä kasvattaja, tienaat kovat tulot!
Vierailija kirjoitti:
Yrtit. Mikään muu ei ole todellisuudessa kustannustehokasta.
Jopa siirtolapuutarhapalstalla totesin, että edullisimmaksi tulee kasvattaa yrttejä ja salaattia, tosin myös kesäkurpitsa ja kurkku ja tomaatit kesällä. Talvella eivät taida onnistua helpolla sisällä. Tosin ehkä niitä voisi kokeilla, lisävaloa tarvitsevat talvella kaikki.
Löpötihöpöti. Närpiön nääkäritomaatit eur/kilo. Palstalta 5 eur/kilo tai nollasato.
Vierailija kirjoitti:
No Kanna...s tietenkin! Jo olet hyvä kasvattaja, tienaat kovat tulot!
Se luetun ymmärtäminen...
Jos käytät yrttejä tai herneenversoja, niin niiden kasvattaminen kannattaa.
Eipä taida olla.