Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder ja lukutaidottomat ihmiset

Vierailija
23.12.2020 |

Liityin Tinderiin jokin aika sitten siinä toivossa että olisin onnekas ja löytäisin sieltä vakavan parisuhteen. Olen profiilitekstissäni ilmaissut mitä etsin. Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen ja ehkä tärkein kriteerini miehelle on se että hänkin olisi. Olen profiilitekstissäni ilmaissut myös tämän asian mielestäni niin selkeällä suomenkielellä kuin voi olla. Siinä lukee että lapsia ei ole, enkä halua niitä tulevaisuudessakaan sekä odotan toiselta samaa.

Otin hetken mielijohteesta Tinder goldin käyttöön ja näen kaikki tykkääjät. Olen todella pettynyt ja suoraan sanoen v***ttaa, koska saan koko ajan tykkäyksiä yh-isiltä ja niiltä miehiltä joilla lukee profiilissa tyyliin "haaveissa punainen tupa, perunamaa ja perhe 🏠👨‍👩‍👧‍👦".

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Mun mielestä kun asia on hyvin yksinkertainen. En halua äidiksi enkä äitipuoleksi, piste. Jos haluaa lisääntyä, niin minun kanssani ei yksinkertaisesti ole yhteistä tulevaisuutta. Ei tämä ole mikään neuvottelu- tai kompromissiasia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kai kukaan tinderistä hae muuta kuin seksiseuraa , yleinen ilmiö miehelle sanoo en halua lapsia kuukauden päästä mies haluaa kihloihin , naimisiin ja perheen "kun sun kanssa synkkaa" sanon miehelle hanki kuulolaite ja painu hevon sinne , ja siis tapahtuu aina  voisko joku mies selittää mistä on kyse

Naiset ovat useammin tietoisesti miettineen sen että eivät halua miestä tai lapsia itse itselleen koska tietävät vastuun ja töiden määrän ja ovat asettaneet asiat tärkäysjärjestykseen.

Monet miehet taas eivät halua vakavaa suhdetta ”minkään rumien helppojen Tinder ******” kanssa ja kertovat sen auliisti ettei kukaan vaan luulee että heitä saa narautettua suhteeseen. Luulevat varmaan että naisetkin toimivat noin ja naisetkin pohjimmiltaan vain odottavat sopivaa miestä ja kuitenkin haluavat miehen ja lapsia vaikka muuta selittävät.

Sitten kun itse kokee että on löytänyt tarpeeksi kauniin ja kivan naisen jonka ”helppous” kohdistuu itseen, niin ajattelevat että no nyt olen turvassa epätoivottujen naisten toiveilta. Tälle josta itse pidän voinkin uskoutua että hei eiks me kumpikin kuitenkin haluta perhettä ”hyvän tyypin” kanssa ja nythän meitä on kaks tässä.

Jotkuthan suoraan ilmoitteleekin että ”kasuaalisti paitsi jos natsaa”. Eli suomeksi: koeajan ja katselen kelpaatko muuhun kuin seksiin, parisuhdetta vastaan ei ole mitään ja haluankin sellaisen mutta minä päätän keiltä otan vain seksiä ja ketkä kelpaavat muuhun.

Sitten tulee yllätyksenä kun nainen tekee sen mukaan mitä on kokoajan itse sanonut. Ainakin itse olen törmännyt todella moneen mieheen jotka ajattelee että heidän arvio tilanteesta riittää ja yllättyvät siitä että on periaatteita jotka eivät liity miehiin mitenkään vaan siihen mitä itse itselleni haluan.

Vierailija
22/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt kirjoitti:

Ihan sama mitä siellä lukee. Hyvin harva mies lukee tekstejä. Miehet ovat visuaalisia eli katsovat kuvan. Jaksoin useamman vuoden pitää kuvaa ja tekstiä sisältävää profiilia ja toivoa positiivista yllätystä. Mitä useammat treffit kävin, sen selkeämmäksi tuli, etten tule sitä kautta käytöstavat omaavaa, täysijärkistä ja tunne-elämältään normaalia miestä löytämään. Viimeisin kaiveli korvia, tutki löydöksiään ja pyöritteli niitä sormissaan videotreffeillä. Esitteli myös vatsakumpunsa oma-aloitteisesti. Viimeinen niitti oli alkoholiongelma, josta suunnitteli vieroittuvansa. Jäi tämä korkeakoulutettu isänmaan toivo viimeiseksi, jonka vuoksi näen enää vaivaa eli laitan hiukseni ja naamani. Tästä lähtien keskityn omaan elämääni. 

Korkeakoulutus mainittu.

Ettei nyt olisi niin että taas on menty miehen ulkoinen status edellä, eikä ole otettu huomioon niitä tavallisia miehiä jotka haluaisivat vain rakkautta ja oman kullan. Vaikkeivät olekaan yhteiskunnan huipulla.

Ai pitäisi ottaa vielä varmemmin sosiaalisesti kummajainen? Tuon esimerkin jälkeenhän rimaa korotetaan eikä lasketa.

Korkeakoulutus ei ole mitään resursseja ”yhteiskunnan huipulta” vaan ihan tavallinen asia. Suurimmalla osalla sukupolveni naisista on se, ja ihmettelen että mikä miehille on tässä sitten niin vaikeaa saavuttaa, kun kerran naisetkin sen pystyy hankkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotat nyt aivan liikaa. Ei niitä tekstejä kukaan lue ajatuksella swaippaillessa. Vähän kun laittaisi baarissa kaulaan kyltin että x, y, z älkää vaivautuko, å voi lähestyä. Luethan sinä ne tekstit ja sutaise vasempaan kun sinulla on deal breakereita, se riittää matchin välttämiseksi.

Juuri siksi olen ajatellut että netti olisi se tapa jolla löydän todennäköisimmin kumppanin. Tämän lapsettomuusasian voi mainita jo profiilissaan ilman että se on mitenkään outoa. Irl tavatessa sitä ei ihan ensimmäisenä viitsi ottaa esille, mutta ei yhtään kiinnosta tuhlata aikaa vääriin tyyppeihin. Olisi kiva jos voisi luottaa siihen, että sydäntä painanut on lukenut tekstin ja ajattelee samoin. Ei tarvitsisi käydä sitä keskustelua ainakaan perusteellisesti ja pettyä taas yhden kerran, kun pahimmassa tapauksessa olisi ehtinyt jo ihastua ja sitten ilmenisi että toinen haluaa lapsia.

Vierailija
24/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan lue tekstejä.

Katson kuvat ja jaan tykkäykset sen mukaan.

Jos matchi tulee, luen profiilit.

Jos sieltä paljastuu jotain tosi turnoffia, poistan matchin.

Kovin suurta painoarvoa en kuitenkaan tekstille laita, asiat selviää sitten kun jutellaan paremmin.

Toki itselläni on myös kattava profiiliteksti, mutta mulle on ihan sama lukeeko joku sen vai ei.

Ei se profiiliteksti ole mikään kauppalista joista jokaisen rivin tulee olla oikein.

Ja kyllä, matcheja ja treffejä tinderin kautta on. En ole laskenut, mutta satoja livetapaamisia takana.

Vierailija
25/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luen eli pitäkää vaan ne tekstit jatkossakin!

M37b

Vierailija
26/34 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet painaa sydäntä lähes kaikille naisille piparin toivossa, joten älä ota niin vakavasti.

Vierailija
27/34 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Ei se profiiliteksti ole mikään kauppalista joista jokaisen rivin tulee olla oikein.

Ei, mutta tällaisten isojen asioiden pitäisi kohdata kun etsitään elämänkumppania. Suorastaan loukkaavaa ignoorata tuollainen.

Vierailija
28/34 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt kirjoitti:

Ihan sama mitä siellä lukee. Hyvin harva mies lukee tekstejä. Miehet ovat visuaalisia eli katsovat kuvan. Jaksoin useamman vuoden pitää kuvaa ja tekstiä sisältävää profiilia ja toivoa positiivista yllätystä. Mitä useammat treffit kävin, sen selkeämmäksi tuli, etten tule sitä kautta käytöstavat omaavaa, täysijärkistä ja tunne-elämältään normaalia miestä löytämään. Viimeisin kaiveli korvia, tutki löydöksiään ja pyöritteli niitä sormissaan videotreffeillä. Esitteli myös vatsakumpunsa oma-aloitteisesti. Viimeinen niitti oli alkoholiongelma, josta suunnitteli vieroittuvansa. Jäi tämä korkeakoulutettu isänmaan toivo viimeiseksi, jonka vuoksi näen enää vaivaa eli laitan hiukseni ja naamani. Tästä lähtien keskityn omaan elämääni. 

No miksi valitsit tuollaisia miehiä sieltä? Tinderissä on ihan fiksuja ja kivoja miehiä, mutta jostain syystä et halunnut valita heitä. Miettisin sinuna tätä.

Vierailija
29/34 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua lapsia niin ei myöskään tarvitse miestä, eikä kukaan mies sellaista naista halua.

Vierailija
30/34 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo

0-6

Vierailija
31/34 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liityin Tinderiin jokin aika sitten siinä toivossa että olisin onnekas ja löytäisin sieltä vakavan parisuhteen. Olen profiilitekstissäni ilmaissut mitä etsin. Olen vapaaehtoisesti lapseton nainen ja ehkä tärkein kriteerini miehelle on se että hänkin olisi."

Tuo vaatimus – tai toive – on jo sinänsä mahdoton. Se, että mies olisi vapaaehtoisesti lapseton nainen. :)

Vierailija
32/34 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua lapsia niin ei myöskään tarvitse miestä, eikä kukaan mies sellaista naista halua.

Voi tulla ahdasmieliselle yllätyksenä, mutta kyllä velapariskuntiakin on. Kaikkien unelmana ei ole perinteinen ydinperhe. Mutta provohan tämä olikin.

Vierailija
33/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että joku tarttuu korkeakoulutukseen. Se oli tässä ihan sivuseikka, koska olen käynyt treffeillä ihan yhtä lailla pelkästään peruskoulun käyneiden ja korkeammin koulutettujen kanssa. Koulutuksella ei ole minulle väliä. Olin todella pitkään parisuhteessa peruskoulun käyneen miehen kanssa. Hänkin tosin opiskeli suhteen loppuvaiheessa tutkinnon, koska on vaan vaikeaa työllistyä ilman tutkintoja.

Ehkä voisi olettaa, että korkeakoulutetulla olisi enemmän käytöstapoja. En tiedä tarkalleen mistä tämä oletus omalla kohdallani tulee. Ehkä oman tuttavapiirini perusteella.  

Käytöstavoilla, terveellä tunne-elämällä ja tervejärkisyydellä on väliä minulle ja varmasti suurimmalle osalle, jotka etsii parisuhdetta. Riippuvuudet on nykyään aika yleisiä, mutta en oikein jaksaisi sellaistakaan pidemmän päälle. En etsi panoja. 

Vierailija
34/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt kirjoitti:

No miksi valitsit tuollaisia miehiä sieltä? Tinderissä on ihan fiksuja ja kivoja miehiä, mutta jostain syystä et halunnut valita heitä. Miettisin sinuna tätä.

Tinderissä en ole koskaan ollut, mutta useissa muissa kotimaisissa ja ulkomaisissa treffipalveluissa. Ulkomailta muuten löytyisi kyllä paljonkin fiksuja vaihtoehtoja, mutta omassa elämäntilanteessa en halua matkustella. Voisin kyllä hyvin kuvitella asuvani ulkomailla myöhemmin. 

Miten voi tietää ennen kuin ihmisen kanssa ensi kertaa kunnolla juttelee, että millainen tapaus siellä on? Valintahan tapahtuu tutustuessa. Näinhän kuvauksessani juuri kävi. Ja sama on tapahtunut useasti aiemminkin. Toki fiksujakin vaihtoehtoja on löytynyt, mutta sitten lopulta vakaumus, riippuvuus tai epärehellisyys on kaatanut hyvän alun. Kuka kirjoittaa profiiliinsa noita asioita? Ei kukaan. Kyllä ne tulevat esiin ensimmäisillä tapaamisilla. 

Minulla on jo sen verran ikää, että yksi pitkä parisuhde ja pari lyhyempää jo koettu. Mun kriteerit ei voi olla mitenkään ylivoimaisia, koska olen ollut parisuhteissa. Parisuhde on yksi tapa elää. Sinkkuuskin on vaihtoehto, jos ketään sopivaa ei kohtuudella löydy tai kukaan sopiva ei valitse myös minua. Parisuhteessahan molempien tulee tehdä tietoinen valinta olla juuri valitsemansa ihmisen kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä