Mä siis niin laihdutan ja mulla on siis niin nälkä!
Tämä on ihan kamalaa. Ajattelin pudottaa kymmenisen kiloa mukaellulla 5:2-karppaus -yhdistelmällä. Nyt on kitupäivä ja nälättää. Etenkin harmittaa, kun tiedän ettei tämäkään auta, kun mä en kilpparin vajaatoiminan lääkityksestä huolimatta oikein laihdu, vaikka tekisin mitä.
Halusin vaan avautua. Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (11)
Kitukuurit eivät kaikkia auta, vaan hidastavat vaan aineenvaihduntaa. Just siksi osapaastot/mässäilypäivät tai kaksivkokaksivko -vuorodietit ovat hyviä.
Kun kilpirauhasessa on vikaa, kilot eivät karise vaikka olisi vesipaastolla.
Lopeta tekosyiden keksiminen. Dieteissä ei oo järkeä koska kun lopetat sen niin kilot tulee takaisin. Pysyvällä elämänmuutoksella laihdut.
Sipsiläskin kootut selitykset osa 2
Jopa minä, 16-vee, tiedän ettei dieetit toimi. Pitää tehdä elämäntapamuutos.
Syö vaikka porkkanoita tai ämpärillinen jäävuorisalaattia, et taatusti liho.
Tiedän tismalleen miltä susta tuntuu! Minäkin samalla dieetillä ja sama sairaus vaivaa minuakin.
5:2 ei oikein sopinut mun elämänrytmiin. Olen 3vk ajan syönyt n. 1200kcal päivässä. Ensimmäiset 2vk kuljin nälässä, sitten helpotti yht'äkkiä. Ehkä vatsalaukku oli supistunut? Kiloja lähtenyt 2,8
Eipä terveet ihan oikeasti tiedä, millainen rauhanen se kilppari onkaan. Se tekee aineenvaihdunnalle jotain, mikä vaikuttaa uhmaavan fysiikan lakeja. Ja ei, ihminen ei ole höyrykone, jossa voidaan laskea teho, input ja output. MEtaboia on monimutkainen järjestelmä. Jos luin havainnosta, jonka mukaan eräs laihdutusryhmä, jolle oli laitettu rankka liikuntaohjelma myös, laihtuivat paljon vähemmän kuin laskettiin. Syynä oli noussut stressihormonitaso ja esim kortisolin taso oli koholla vielä puoli vuotta laihdutuskuurin jälkeenkin. Tunnetusti stressihormonit estävät tehokkaan painonpudotuksen.
Ja lopuksi vielä kaikille sipisläskihuutelijoille: Jos te että ihan oikeasti tiedä kilpparisairauksista, ei kannattaisi sanoa juuri mitään. Ihan fyi jotkut sipsit eivät ole kuuluneet esim mun ruokavalioon kohta kahteenkymmeneen vuoteen, mutta eipä se olekaan siitä kiinni. Jos on vain syönyt liikaa, voi laihtua syömällä vähemmän. Kaikki eivät ole lihoneet siitä syystä, eivätkä se silloin helposti laihdukaan. Minä lihava kilpparivaivainen joudun lääkärin määräyksestä syömään osan ruoastani anorektikkojen lisäravinnevalmisteina, koska en voi lihomatta syödä niin paljon terveellistä ruokaa, että saisin siitä riittävästi hivenaineita. Revipä siitä sitten riemua.
typot: metaboia =>metabolia, jos=> just
Minäkin laihdutan. Mun ei ole edes nälkä vaikka olen syönyt tosi kevyesti, porkkanaa ja parsaa painottaen.
Tätä on kohta neljä viikkoa takana, mut paino ei lähde. 20 kg pitäisi saada pois.