Hieno verovuosi tulossa :(
Sain maanantaina tietää että eläkkeeni nousee 0.53% ja nyt luin lehdestä että verotus nousee 0.4%.
Korotuksesta jää siis käteen 1.15 €/kk.
Kiva kiitos 40 vuoden työpanoksesta ja 4 uuden veronmaksajan kasvattamisesta.
Kommentit (15)
Ja tämä uusi veronmaksaja kiittää kaikkien asuntovelkaisten puolesta... Työllä ei ole ennenkään täällä rikastunut, nyt viedään oman asunnon mahdollisuuskin monelta. Sijoittajat kiittää siis myös.
Velat maksaa sitten teidän lapset ja lapsenlapset
Ai, SDP:n vappusatanen on vielä plussan puolella? Eläkeputki on nyt poikki, joten menee pahasti miinuksen puolelle.
Vappusatanen, tulee myös ensi vaaleissa demareilta.
Verotoimistosta tuli verolaskelma ja minun eläkkeeni veroprosentti laski 0,5%. Älä hätäile vielä.
Ap voi valittaa asiasta oman kuntansa päättäjille.
Kunnalisvero nousee ensi vuonna lähes jokaisessa kunnassa Suomessa, sitä ei sentäs ole hallitus päättänyt.
Sinäkään ap, et edes maksa valtionveroa pienestä eläkkeestäsi ollenkaan, joten valtio ei hyödy sinun tuloista sentin puolikastakaan. Omalle kunnallesihan sinä verot maksat, niistä palveluista joilta kunnalta saat.
Kai niitä jotain yhteiskunnallisia palveluja on vielä sinukin kotikunnassi jäljellä?
No kaikki veronmaksajat saavat taas ensi keväänä äänestää kaupungilleen paremmat päättäjät.
Kunnan-ja kaupunginvaltuustothan ne veroprosentin määrävät.
Olet tehnyt ympäristörikoksen lisääntymälla kuin kani. Aivan loputon saastutuskuorma tuolla laumalla. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
No kaikki veronmaksajat saavat taas ensi keväänä äänestää kaupungilleen paremmat päättäjät.
Kunnan-ja kaupunginvaltuustothan ne veroprosentin määrävät.
Vaihtoehtoja onkin tosi paljon, kun valtionosuuksia on pienennetty.
Ikävä, että kuntien pitää maksaa lainat takaisin, vihervasemmistolaisen ideologian mukaanhan valtionvelkoja ei makseta koskaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä uusi veronmaksaja kiittää kaikkien asuntovelkaisten puolesta... Työllä ei ole ennenkään täällä rikastunut, nyt viedään oman asunnon mahdollisuuskin monelta. Sijoittajat kiittää siis myös.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä minä ainakin olen rikastunut omalla työllä ja säästämällä.
Sellaista se on kun päästää kommarit valtaan. Heillä kun ei ole kokemusta rahan käytöstä niin homma lähtee heti käsistä. Kannattaisi äänestää Kokoomusta niin olisi edellytyksiä saada sellaiset päättäjät jotka ymmärtävät rahan arvon.
Äänestätkö kuitenkin seuraavissa vaaleissa samoin kuin edellisissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Kyllä minä ainakin olen rikastunut omalla työllä ja säästämällä.
Sama juttu. Tälläkin viikolla tuli osinkoja osakkeista jotka olin ostanut omista palkkatuloista säästämällä.
Vierailija kirjoitti:
Avaatko vähän tätä? Nollakorot ja rahaa jaetaan käytännössä ihan kaikille. Surkea taloudenpito on kyllä satanut sinun laariisi jos "omistusasunnon" haluat. Sen lainan takaisinmaksu on sitten eri juttu..
Eikä riitä. Puolestasi on otettu jumalattomasti velkaa. Se ei vain näy, mutta sinullakin on Sannan velasta osuutesi.