KISSA TUO RAATOJA OVEN ETEEN : (
En kestä!
Meillä on ihana kissa, joka suurimmaksi osaksi viihtyy sisällä. Kesäisin taas haluaa ulos ja siellä saa ollakin. Ainut negatiivinen asia on, että se raahaa raatoja (lähinnä hiiriä) meidän oven eteen.
Asia oksettaa minua suunnattomasti. Voiko sille tehdä jotain?
Kommentit (28)
Laita ne hiukan kauemma avoimelle paikalle, niin haukat ja muut isommat linnut vie ne.
Se tuo niitä sinulle. Kokee tarpeen ruokkia teidätkin, ja esitellä taitojaan. Meillä on pari kertaa päässyt sisällekin asti hiiri suussa. Meni kyllä myös vauhdilla takaisin ulos. Eipä tuolle taida mitään voida.
Mä kiljuin ja riehuin, niin että kissa lähti aina karkuun. Toi jotain jopa sisälle saakka. Aivan yököttävää. Nykyään jättää etupihalle.
Sehän on kiitos sulle ja se pitäisi ottaa kiitollisena vastaan. =)
Sun pitää muistaa kiittää ja kehua sitä, tuo niitä sulle lahjaksi!!!
Se on lahja omistajalle. Hän vain haluaa pitää sinut kylläisenä!
Mulla naapurin kissa tuo kaikkea kivaa ovelle? Mistä näin kaunis kiitos?
Ilmeisesti HUUDAT koska sinulla ei ole pitkällistä kokemusta kissoista. Ne eivät ole ensisijaisesti sisällä viihtyviä ihanuuksia, ne eivät ole leluja, vaan omalakisiaan petoja. Wake up and smell the coffee!
Ole onnellinen että on tuonut vain hiiriä. Osaatko muuten kuvitella millaisen sotkun saa aikaiseksi kissa, joka tuo omakotitaloon eteiseen sisälle untuvaisen linnunpoikasen ja on jo jonkin aikaa rauhassa pallotellut sillä siellä... Untuvia, untuvia, untuvia, suolenpätkiä... :/ Kissa on kissaeläin. Sisäkissan kohdalla saattaa välillä unohtua.
Kissa haluaa pitää huolta teistä. Minä aina kehun kissaamme kun tuo niitä hiirejään meille näytille vaikka oksettaakin. Joskus on kyllä tuonut elossa olevan hiiren ja silloin kyllä otan kissan kiinni ja annan hiiren lähteä karkuun.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:03"]
Se on lahja omistajalle. Hän vain haluaa pitää sinut kylläisenä!
[/quote]
Ei ihan noin. Kissa tuo omistajalleen raatoja koska haluaa opettaa metsästämään, samalla tavalla kuin opettaa pentuja tuomalla ensin kuolleita, sitten puolikuolleita ja lopulta eläviä hiiriä ja päästäisiä.
Taas on kissa jollain, joka ei tiedä kissasta ja kissan elämästä yhtään mitään.
Pitäis olla eläintenkin pitoon "ajokortti".
Kissalle kulkunen kaulapantaan niin ei ehkä saa saalista niin helposti. Tosin meidän kissalla se kaulapanta hävisi parin ulkoilukerran jälkeen, siinähän on pakko olla kuminauha, ettei kissa kuristu jos panta jää johonkin kiinni.
Minusta se hiiririvi takaterassilla on jotenkin liikuttava, saattaa olla kolmekin hiirtä kauniisti rivissä päät ja hännät samaan suuntaan, kuin aseteltuna. Kissa tuo emännälle/ perheelle syömistä, se on jotenkin hellyttävää ja kehun aina kissaa kun se niin ylpeänä esittelee saaliitaan. Lintuja se ei ole tuonut, en tiedä johtuuko siitä että ne syödään heti, vai eikö sitten saa niitä kiinni. Enää ei ole tiukuakaan kaulassa.
tiedän että kissat pitäisi pitää kiinni, mutta maalla niistä on hyötyökin peltomyyrien torjunnassa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:31"]
Taas on kissa jollain, joka ei tiedä kissasta ja kissan elämästä yhtään mitään.
Pitäis olla eläintenkin pitoon "ajokortti".
[/quote]
Tai sitten sä voi lakata fantasioimasta vielä tätä nykyistäkin enemmän kieltoja ja holhousta sisältävästä maasta, ja hyväksyä että maailma on täynnä epätäydellisyyttä ja kaikki on iäti kesken.
Siinäpä on onnellinen kissa! Toista se on elämä kerrostalolemmikkikiduttajan kissalla.
Viime perjantaina tämän kevään neljäs irtokissa loukkuun ja nirri pois.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:45"]
Siinäpä on onnellinen kissa! Toista se on elämä kerrostalolemmikkikiduttajan kissalla.
[/quote]
Hei, äläs ala, tai nypin sulta virtuaalisesti yksitellen hiukset päästä. Jos kissa on aina ollut sisäkissa, se ei juurikaan osaa muuta kaivata ja elää varsin mukavan elämän hyvässä kodissa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:45"]
[/quote]
Peukutin tätä, vaikka olen itse kerrostalolemmikkikiduttaja. :) Asuimme ennen maalla, mutta valitettavasti nyt pk-seudulla asuessamme en uskalla päästää kissoja ulos ja se olisi hankalaakin kerrostalossa.
Se raato on jonkun jyrsijäperheen äiti tai isä. Miten luulet vastasyntyneiden hiirivauvojen nyt selviävän?
Et voi. Kissalla on kissan vietit. Jos pidät kissaa ulkona, se roudaa kyllä niitä elukoita. Pidä kissa sisällä, niin ongelma korjaantuu.