Tämä karppausvouhotus on saanut mut erittäin ahdistuneeksi ja stressaantuneeksi suhteessa ruokaan.
Tunnen kamalaa syyllisyyttä aina kun tarjoan perheelle ruokaa riisin, pastan, perunan kanssa. Ruoasta ja ruoanlaitosta ei voi enää nauttia kun vaan ne kamalat hiilarit pyörii mielessä...kuitenkaan esim itse en pysty karppaamaan (olen kokeillut, ei sopinut).
Kommentit (30)
ja ei sopinut sillä tavalla että voin huonosti, karppiruoka alkoi tökkiä enemmän ja enemmän kunnes en saanut alas juuri mitään. Alku meni hyvin, olo vain huononi koko ajan. Kunnes lisäsin reilusti hiilareita ruokavaliooni, ja aloin taas voida hyvin. Elimistöni ei siedä paljon proteiinia, esim. punaista lihaa en voi syödä ollenkaan.
ap
Eikö ne pahuksen asiantuntijat voisi antaa uutta selkeää mallia siitä, mikä on terveellinen ruokavalio.
Minulla vaisto sanoo, että nämä kevytmargariinit eivät voi olla terveellisiä. Eihän ne maistukaan millekään muulle kuin keinotekoiselle. Amerikassa on todettu, että lihavuus alkoi kun pekonin tilalle otettiin murot.
Sekin on kummallista, että hedelmiä kuljetetaan maapallon toiselta puolelta kauheissa säilöntäaineissa ja ne ovat nyt sitten niin terveellisiä.
Minä olen ihan pihalla...
Mutta parin kuukauden sisällä pitäisi elimistön tottua. Kauanko karppasit?
Vahinko, että sitä on kaikkialla eineksissä ja teollisissa leipomuksissa.
Mutta ei tuosta voi vielä päätellä mitä perheelleen kannattaisi tehdä ruoaksi jos haluaa lapsilleenkin opettaa terveelliset ruokailutottumukset. ap
Lisäväriä pohdintaan tuo se, että ei myöskään haluaisi kuluttaa ruokaan ihan älyttömiä summia rahaa.. nytkin menee nelihenkiseltä perheeltämme n. 600 ¿/kk vaikka omasta mielestämme ostetaan tosi suunnitelmallisesti ja järkevästi.. Eli morkkista tulee sekä siitä, kun ei tiedä, mikä on terveellistä sekä siitä, kun tuntuu että kaikki rahat menee ruokaan teki niin tai näin.. :(
Sehän on ns. " absoluuttisen terveellinen" ruokavalio, eli siihen on sovellettu vain tutkittua tietoa ilman poliittisia ja kaupallisia intressejä (mitkä vaikuttavat virallisiin suosituksiin sekä näihin kaupallisiin dieetteihin).
On se vähän hankalaa, kun pitää hakea sellainen ruokavalio, joka itselle sopii. Ahdistaa vähän minuakin, mutta tiedän, että karppauksen perusidea toimii ainakin minulla. En vain haluaisi luopua kaikesta hyvästä, sokerista ja leivonnaisista ja leivästä. Vähän ahdistavaa tämä on siksi, että suu vetäisi ja mieli tekisi, mutta ei voi syödä, kun vatsa ja suolisto on niin huonossa kunnossa, että pakko yrittää karpata. Onneksi olen ajatellut karpata oman systeemini mukaan ja vähäntää vain pahimmat hiilihydraatit pois.
-kalaa (myrkytöntä)
-kasviksia puoli kiloa päivässä
-ruokaöljyä, maitorasvaa ja kananmunia (kyllä, terveellisiksi todetut)
-maitotuotteita runsaasti
-hedelmiä kohtuullisesti (hedelmä-kaksi päivässä)
-kaalit (lehtikaali, parsakaali, kukkakaali)
-sipulit
lista syödä vai pitäsikö ne olla kokonaan pannassa ja syödä vain kotimaisia marjoja jne. ap
Vierailija:
-kalaa (myrkytöntä)
-kasviksia puoli kiloa päivässä
-ruokaöljyä, maitorasvaa ja kananmunia (kyllä, terveellisiksi todetut)
-maitotuotteita runsaasti
-hedelmiä kohtuullisesti (hedelmä-kaksi päivässä)
-kaalit (lehtikaali, parsakaali, kukkakaali)
-sipulit
Ihan kaikki. Olen lukenut karppijuttuja ja jopa kirjan, enkä tajua, miksei esim. Porkkanaa saa syödä. Kasvis kuin kasvis.
vat osoittautua ei-niin-löuotettaviksi. Ja vain siksi, että niin paljon on tutkimatta, ja uutta tietoa tulee koko ajan. Näin se vaan on eikä sille mitään voi.
Ja nämä olivat esimerkkejä tutkitusti terveellisistä aineksista. Näiden lisäksi tietysti kohtuudella muutakin.
Jos tyrkytän joka pv perheelleni kalaa ja kasviksia niin ei taida oikein mennä läpi.
Eihän sitä ole pakko aloittaa Atkinsin induktiolla (jota Atkins suositteli kahdeksi aloitusviikoksi).