Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyssairaaloiden väheneminen huolestuttaa

21.05.2014 |

Odotan itse neljättä vauvaa syntyväksi ja kovin huolissaan olen tästä synnäreiden lopetusuhasta. Itse asutaan paikkakunnalla, jossa synnäri tällä hetkellä on, mutta sitä ollaan lakkauttamassa lastenlääkärinpuutteen vuoksi parin vuoden päästä. Matka jatkuu sen jälkeen yli 100km kauemmaksi. Savonlinnasta on alkuun laitettu kansalaisaloite, joka tarttee 50 000 kannattajaa, jotta nykyiset synnärit saatais säilymään. Itse kävin aloitteen kannattamassa, jotta ei tartteis tulevaisuudessa matkalle synnyttää. Käykää tekin! Ihmettelen suuresti, ettei aloitteessa ole enempää kannatuksia, vaikka tälle synnäreiden lakkauttamiselle ei löydy mitään turvallisuuden parantumiseen liittyviä kriteereitä, ainoastaan säästösyyt..kuka haluaa matkalle synnyttää?

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/765

Kommentit (1)

1/1 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä todella ikävä trendi. Täällä Tammisaaressa synnytyssairaala laukkutettiin muutama vuosi sitten vahvasta kansalaisliikkeestä huolimatta. Sairaala oli tunnettu "pehmeistä metodeista" ja tänne houkuteltiin Venäjältä asti synnyttäjä. Silti sairaala lakkautettiin koska korkeat herrat olivat niin päättäneet. Suututtaa vieläkin!  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla