Miehet joiden mielestä suominaisten pitäisi olla naisellisempia; autatteko naisia esim. kauppakassien kanssa?
Tuli vain mieleen, kun kannoin juuri korkokengät jalassa kahdeksan kauppakassia kotiin ja matkan varrelle mahtui aika paljon miehiä, eikä kukaan edes tarjoutunut auttamaan.
Sama meno aina kun kannan paljon kauppakasseja tai muuta painavaa; kukaan ei edes kysy voisiko auttaa.
Ulkomailla aivan eri meno!
Suomessakin tullaan välillä tarjoamaan kantoapua, mutta ne miehet on aina olleet ulkomaalaistaustaisia eikä suomalaisia.
Kommentit (54)
miksi hankkisin metoon tarjoamalla apuani. mammahan voi vaikka ahdistua
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä oikeita kenkiä.
Implikoitko, että kahdeksan kauppakassin kantaminen olisi jotenkin oleellisesti miellyttävämpi kokemus lenkkitossut jalassa?
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Ensin pitäisi kai määritellä naisellisuus?
Minulle naisellisuus ei ole sitä, että mennään joulukuussa ruokakauppaan korkokengät jalassa.
Missä minä olen väittänyt olevani naisellinen?
Kysymys on otsikossa ja siihen voi vastata, mikäli kokee olevansa kohderyhmää.
Ap
En väittänyt sinun olevan naisellinen tai pitäväsi itseäsi naisellisena. Vastaus liittyi otsikkoosi:
"Miehet joiden mielestä suominaisten pitäisi olla naisellisempia; autatteko naisia esim. kauppakassien kanssa?"
Ei tässä sun alotuksessa sitten ole järjenhiventä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä oikeita kenkiä.
Implikoitko, että kahdeksan kauppakassin kantaminen olisi jotenkin oleellisesti miellyttävämpi kokemus lenkkitossut jalassa?
Totta kai olisi. Ihan sama olisko lenkkarit vai jotkut muut hyvät kengät.
Nykyisessä suhteessa avaan ovet, kannan kauppakassit, hoidan pienet korjaustyöt ja maksan kahvilakäynnit. Tuntuu luontaiselta.
Autottomana kantakaupunkilaisena raahaan jos jonkinlaista systeemiä kotiini mistä milloinkin, huonekalua tai muita mööbeleitä tai perusostoksia. Kävellen tai julkisilla. Miehiä aina kiinnostaa kovasti jäädä katselemaan kantamistani, mutta avuntarjouksia ei tule. Naiset sen sijaan tarjoavat apua useinkin ja juoksevat edelle pitelemään ovia yms.
Kiitos siis, suomalaiset naiset. Olette ihania 🌸
Vierailija kirjoitti:
Autan ainoastaan etnisiä naisia 🥰 en edes kusisi suomalaisen naisen päälle vaikka olisi tulessa 😂
Miksi? Mitä pahaa kaikki suomalaiset naiset ovat tehneet?
Minä ainakin meillä aikanaan kannoin kassit ja maksoin kassin sisällönkin. Ei sen puoleen halusin sen tehdä. kysyitkö apua?
mies52v
Ei miehet osaa ajatella tuollaista. Eksä valitti kun en laittautunut tarpeeksi usein, mutta... laittautuessani alkoi kiukuttelu siitä miten pitkään minulla kestää. Kysyin kerran kumpaa tämä siis haluaa. Ei osannut vastata.
8 kauppakassia? Oliko jotain pikkunyssäköitä kun kävit shoppaamassa hepeniä vai ihan oikeat ruokaostokset?
Vinkki: ota isoja kestokasseja, niihin mahtuu paljon ja saa kulkemaan olalla. Reppu selkään ja siihen painavimmat.
Mutta joo totta, ei ole kyllä ikinä kukaan mies tarjoutunut avuksi vaikka näkee että on vaikeaa. Hyvä jos oma poikaystävä kantaa osansa. Itse naisena auon ovia ja monesti naiset tarjoutuu avuksi jos huomaa jotain. Ehkä vanhat papat myös, mutta nuoremmat vaan irvailee.
Kai se on sitä tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo. Ei naisetkaan tule kantelemaan miesten, joten miksi minä naisten?
Niin, haluat siis ilmeisesti täsmälleen samanlaisen kumppanin kuin itse olet? Eli miehen? No ei siinä mitään pahaa ole tietenkään.
Miehille ei ole enää opetettu että noin kuuluisi toimia, joten eivät hoksaa ellei itse pyydä. Arvostaisin kyllä sellaista herrasmiesmäisyttä, mutta harvoin sellaiseen törmää. Lähinnä juurikin vanhemmat miehet ovat pysähtyneet auttamaan erilaisissa tilanteissa, esimerkiksi laittaneet pyöräni ketjut paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Autottomana kantakaupunkilaisena raahaan jos jonkinlaista systeemiä kotiini mistä milloinkin, huonekalua tai muita mööbeleitä tai perusostoksia. Kävellen tai julkisilla. Miehiä aina kiinnostaa kovasti jäädä katselemaan kantamistani, mutta avuntarjouksia ei tule. Naiset sen sijaan tarjoavat apua useinkin ja juoksevat edelle pitelemään ovia yms.
Kiitos siis, suomalaiset naiset. Olette ihania 🌸
Tämä! Suomalainen mies ei apua tarjoa. Tuijottaa kyllä ja saattaa naurahtaa. Mutta suomalaisissa naisissa on avuliaisuutta ja selkärankaa. Itsekin olen saanut tarvittaessa naisilta omatoimisesti apua, mutta en miehiltä.
Tuli mieleen tällainen esimerkki. Isohko kehitysvammainen mies kaatuu eikä ympärillä olevista miehistä yksikään tee elettäkään auttaakseen. Minä ja pari muuta naista riennämme auttamaan ja kiskomaan kaatunutta ylös. Voin sanoa, että oli aika fyysinen urakka.
Kyllä minuakin yleensä naiset ovat useammin auttaneet, asiassa kuin asiassa. Exä oli aina mielenosoituksellisesti auttamatta kassien kanssa. Nyt meidän 18-vuotias poikamme kantaa ne puolestani oma-aloitteisesti 🙂. Puuta ei anna tunne hedelmistään.
Kummallinen ketju. Kyllä mä olen törmännyt ehdottomasti enimmäkseen kohteliaisiin ja avuliaisiin ihmisiin, miehiin ja naisiin. Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin. Vähemmistössä ne törpöt ovat olleet, ihan sukupuoleen katsomatta. N41
Vierailija kirjoitti:
8 kauppakassia? Oliko jotain pikkunyssäköitä kun kävit shoppaamassa hepeniä vai ihan oikeat ruokaostokset?
Vinkki: ota isoja kestokasseja, niihin mahtuu paljon ja saa kulkemaan olalla. Reppu selkään ja siihen painavimmat.Mutta joo totta, ei ole kyllä ikinä kukaan mies tarjoutunut avuksi vaikka näkee että on vaikeaa. Hyvä jos oma poikaystävä kantaa osansa. Itse naisena auon ovia ja monesti naiset tarjoutuu avuksi jos huomaa jotain. Ehkä vanhat papat myös, mutta nuoremmat vaan irvailee.
Kai se on sitä tasa-arvoa.
Ruokaostoksia jouluksi/loppuviikoksi.
Yleensä on kunnon kestokassit kauppareissulla, mutta nyt kävin suoraan töistä tullessa niin ei ollut mukana.
Olin niin väsynyt, että menin siksi suoraan töistä, koska tiesin, etten olisi sitten enää jaksanut lähteä jos olisin mennyt ensin kotiin ja sitten vasta kauppaan.
Pärjään yleensä kyllä hyvin kaikissa asioissa, mutta painavat asiat on hankalia kun voimaa ei niin hirveästi ole.
Ap
Mies kantaa vain omat kassinsa ja tarjoaa kassinsa myös naisen käteen
Vierailija kirjoitti:
Autan ainoastaan etnisiä naisia 🥰 en edes kusisi suomalaisen naisen päälle vaikka olisi tulessa 😂
Joo mä törmäsin kesällä kaltaiseesi, kun se ei tajunnut että olen suomalainen.
Ihmetteli sitten, miksi minua ei kiinnostanut tutustua häneen..
Ap
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? En voisi ikinä kunnioittaa tuollaista ukkoa.