Missä koit suurimman kulttuurishokin ulkomailla matkustettaessa?
Maalaisten kuviteltuja kokemuksia Helsingistä ei lasketa mukaan.
Kommentit (26)
Intia. Jo lentokoneesta astuttaessa se haju oli niin erilainen. Liikenne ihan kahelia, ne sukulaisten asunnon vastapäätä olevalla joutomaalla olevat hökkelit, erittäin vaarallisen näköiset sähkötolpat ja rakennustelineet läheisellä työmaalla.
Venäjällä: heti kun rajan yli menee, niin romuja ja paskaa on pihat täynnä
Intia täälläkin. Paitsi että, olin siellä parikymppisenä, avoimin ba uteliain mielin, joten en mä tieä olenko kokenut varsinaista shokkia siellä kuitenkaan? 3kk sosiaalpuolen opiskelua, näin köyhyyden, slummit, vankilat, kehitysvammaisten "säilöt" ja kaikenlaista... Lähinnä sillä reissulla vitutti se kastihomma, vaikkei sitä lain mukaan enää ollut niin käytännössä kyllä. Oltiin tekemisissä myös rikkaiden kanssa ja se pröystäily oli inhottavinta mitä oli, käsittämättömän kiusallista.
Onhan näitä. Intiassa kerjäläisten määrä ja taskuvarkaita, metrin pituiset osasivat sen puuhan. Kaikki sairastuivat ripuliin.
Japanissa kurinalaisuus, kaikki siistiä, ruoka superhyvä ja ihmisten ilmeettömyys
Sveitsi luonnon kauneus, vuoristot, solat, järvet.
Etelä-Afrikassa musta väestö on ihan roskaa. Paljastuin aina turistiksi, kun olin kohtelias.
Kiinanmuuri. Eipä voi sanoinkuvata.
Monta kohtaamista on maailmalla tullut vastaan. Paha sanoa mikä on vaikuttanut eniten.