Nyt alko häiritsemään joulun kalapöydässä se että kaikki on lohta...
Kylmä- ja lämmisavulohi, graavilohi ja mäti.
No silliä on sentään. Mitä muuta teillä on?
Kommentit (40)
Meillä on aina lohta, siikaa, silliä ja ankeriasta. Kerran oli ihan helvetin hyvää omenahaukea mutta se resepti taisi mennä mummon ystävän mukana hautaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pöydässä ei kalaa ole. Hyi olkoon.
Meillä myöskään ei ole. Onneksi kaikki kalahullut juhlivat jossain muualla kuin meillä ja edes kerran saa nauttia kalanlöyhkättömästä kattauksesta.
Juntti
Meillä on aina valkosipulisilakoita. Parasta!
Teen itse, käytän hiukan enemmän etikkaa ja suolaa, jos ovat jääkaapissa pidempään. Myös majoneesin teen siihen itse. En nylje nahattomiksi fileitä. Mielestäni turhaa.
Ei ole lohta ollenkaan. Graavattua siikaa ja nieriää löytyy, lisäksi muikunmätiä ja paria eri tavalla laitettua silakkaa.
Ainakin makrilli tomaattikastikkeessa ja ehkä myös sardiini tomaattikastikkeessa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä voi jo puhua first world problemseista😁
Ok, kerro, mistä tänne av.lle saa kirjoittaa.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä voi jo puhua first world problemseista😁
Ok, kerro, mistä tänne av.lle saa kirjoittaa.
T. Ei ap
Sanoinko ettei saa kirjoittaa jostain aiheesta??? Voi luoja näitä mielensäpahoittajia taas.
Mua nauratti otsikko ja tämä aloitus, siitä toi kommentti ja hymiö. Kelpaako selitys?
meitä häiritsee huonosti kypsytetty ja riiputettu kiljukaulainen joulukana jostain tiesmistä tullut kitisemään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä voimakas valkohomejuusto joulupöytään?
Brie de Meaux
Meillä on siianmätiä, silliä ja graavilohta. Siinä kalat. Silliä vain yhtä laatua.
Isolla porukalla voisi laittaa useampaakin sorttia silliä sekä lohta.
Silliä kahdella tapaa
Graavilohta
Graavisiikaa
Kirjolohen mätiä
(Caviartia, noh ei ole oikeaa kalaa)
Savustettu nieriä
Näin meillä joka vuosi, myös nyt.
Limettisiikaa, kolmea erilaista silakkaa ja siianmätiä. Toki myös graavilohta ja lohenmätiä
Kylmäsavusilakkaa oli K-supermarketissa myynnissä. Onko kukaan jo maistanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä voimakas valkohomejuusto joulupöytään?
Mitä vanhemi/kypsyneempi, sitä voimakkaampi maku. Ihan tavalliset castellot ovat voimakkaan makuisia, kun ostat sellaisen, jonka eräpäivä käsillä.
Vanhemmiten niiden sisältö suorastaan valuu.Kipaisin nyt kaupassa ja mukaan lähti castellon valkohomejuusto. Valitsin vanhimman, mutta kyllä tämä on aivan liian tuoretta. Melkein kiinteää kuin joku oltermanni. Jätän nyt pariksi päiväksi huoneenlämpöön ja katson mitä tulee.
Noniin vajaan vuorokauden ollut huoneenlämmössä ja on alkanut pehmetä ja makukin syventyä. Annan olla vielä huomiseen, jolloin laitan sen joulupöytään.
Kirjolohen mätihän on hirveetä, suussa poksuvat pallot 🤢 Ostakaa sen sijaan muikun ja siian mätiä.
Nieriää, kuhaa ja ahventa.