Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrani ylittää Kelan asettaman kuntakohtaisen rajan toimeentulotuessa, ja vaatii hakemaan halvempaa asuntoa. Mutta onko sitä mitään järkeä ottaa vastaan, jos Kela kuitenkin maksaa nykyisenkin vuokran?

Vierailija
22.12.2020 |

Miksi siis muuttaa? Jos hyvän asunnon vuokra on vaikka 800e, kun vuokraraja on 694, ja sitten löytää asunnon 650 eurolla, joka on paljon huonompi.

Minä en voita mitään muuttamalla tuohon huonompaan asuntoon, koska sama toimeentulotuki jää käteen kuitenkin. (Sillä asunnon hakeminen riittää siihen että saa täysimääräisen tuen)

Onko täällä joku joka on muuttanut johonkin halpaan murjuun tuon Kelan pelottelun jälkeen?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taalla ei kylla mikaan virasto maaraile asumistani, ihan oma valinta on.

Tässä puhutaan veronmaksajien rahoilla elävien asumisesta. USA:ssa he asuvat usein jopa teltassa tms. Omilla rahoillaan saa Suomessakin asua missä haluaa, ja useimmilla on varaa vähintään hyvässä asunnossa asuakin. Kestää komeasti vertailun vaikkapa USA:han, jossa olen myös vuosia asunut.

Vierailija
42/51 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedoksi kaikille: myös työssäkäyvä voi saada toimeentulotukea. Eli maksavat ne ihan omista veroistaan.

Ei se noin mene, että on nettomaksaja, jos oman toimentulotukensa edestä veroja maksaa, vaan yhteiset jutut, infrastruktuuri, koulut, sairaalat, poliisi, palokunta, jne. jne.  on myös maksettava veroista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks Ap vielä asumassa samassa? 

Vierailija
44/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä ei ole mitään tekemistä Kelan kanssa asioidessa. 

Vierailija
45/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks Ap vielä asumassa samassa? 

- vaikko joutunut jo muuttamaan sanomaansa "johonkin halpaan murjuun"

Vierailija
46/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään, että kyllä se kansalaispalkka olisi kova sana. Siinä myös tuensaaja itse konkreettisesti hyötyisi vaatimattomammasta asunnosta, nythän se on päinvastoin, siitä on tuen saajalle pelkästään haittaa. Eihän tuossa ei ole mitään järkeä, että maksetaan kaikesta kohtuulliset kulut (vesi, sähkö, asunto jne.) mutta niistä ei kannata itse säästää, koska siitä ei höydy mitään.

Kyllä itse ainakin omista rahoistani olen säästänyt ja säästän asumisen laadussa ja on hyvin vaikea uskoa, etteikö moni tukiasiakas olisi myös valmis siitä tinkimään - mutta miksipä siitä säästää jos säästyneitä rahoja ei voi käyttää oman maun mukaan itse tärkeäksi kokemiin kohteisiin. Melko yhteiskuntavastuuta tunteva tyyppi saa olla, jota motivoisi säästämään pelkästään se, että kela säästää kuussa muutaman kympin/satasen.

Vierailija
47/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kela gold ja hyvin menee. 42 neliötä, sauna ja partsi.

Vierailija
48/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne nyt jo vaativat hakemaan halvempaa asuntoa.

Mutta siis... Kun juttuhan menee niin, että jos ei hae, niin sitten tietyn ajan kuluttua sitä sun hirveen isoo vuokraa ei enää toimeentulotuella katetakaan, vaan kela alentaa sun tukia.

Eikö siihen uuteen systeemiin nimittäin ole tulossa juuri määräaika jonka kuluessa se halvempi kämppä pitäs löytää tai jos ei löydy, niin sitten alennetaan sitä tukea jota kalliiseen saat.

Vierailija
49/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedoksi kaikille: myös työssäkäyvä voi saada toimeentulotukea. Eli maksavat ne ihan omista veroistaan.

Ei se noin mene, että on nettomaksaja, jos oman toimentulotukensa edestä veroja maksaa, vaan yhteiset jutut, infrastruktuuri, koulut, sairaalat, poliisi, palokunta, jne. jne.  on myös maksettava veroista. 

Juuri hiljattain oli lehdessä, en muista mikä lehti, jokin suuri sanomalehti kuitenkin, niin oli kirjoitus jossa kerrottiin mitä kaikkea palkannauttijat saavat ikään kuin yhteiskunnan etuna, sosiaalietuna. Yksi oli esimerkiksi se, että on olemassa se työtulovähennys (vai mikä se nyt on), ja sen vaikutuksen verotuksessa huomaa sitten kun jää eläkkeelle, jolloin tuo vähennys ei enää ole etuna.

Sitten on vaikkapa työmatkakulut, vähennys.

On lapsilisät ja kaikenlaisia muita etuuksia, joita palkannauttija voi hakea.

Nämä yksityislääkärikäynneistä saatavat korvaukset, nekin ovat etuja, ja niitä nyt enimmäkseen käyttävät kyllä palkannauttijat.

Niin, että palkkatyöläinen se ei mitään yhteiskunnan etuja saa! Saa kyllä huomattavan määrän ja ainakin enemmän kuin joku työtön.

Vierailija
50/51 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaa itse ylittävän osan ni ei tarvi muuttaa mihinkään. Itselläni se on 120€, hyvin jää silti elämiseen rahaa tuonkin jälkeen.

Vierailija
51/51 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis maksaa itse ylittävän osan ni ei tarvi muuttaa mihinkään. Itselläni se on 120€, hyvin jää silti elämiseen rahaa tuonkin jälkeen.

Paljonko saat kaikkinensa nettona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän