Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ulkomailla? Mitä olette syöneet siellä?

Vierailija
22.12.2020 |

Kiinnostaisi itseäkin viettää joulu ulkomailla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Olen syönyt ihan sitä ruokaa mitä siinä maassa muutenkin syödään. Olen viettänyt varmaan 20 joulua ulkomailla.

Vierailija
2/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Olen syönyt ihan sitä ruokaa mitä siinä maassa muutenkin syödään. Olen viettänyt varmaan 20 joulua ulkomailla.

Meillä myös useampi joulu ulkomailla takana ja olemme syöneet mahdollisesti maissa tarjottavaa perinteistä jouluruokaa tai sitten ei mitään jouluun viittaavaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa oli joulupöydässä pääosassa hanhipaisti.

Vierailija
4/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirarosollia ja lepakkolaatikkoa kiinassa jouluna. Sitten rotta jolla persimoni suussa ja paistomittari perseessä.

Vierailija
5/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Ruotsissa syödään vähän eri jouluruokia kuin vaikka Ambomaalla.

Vierailija
6/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa syötiin meren eläviä alkuruuaksi ja karitsaa pääruuaksi. Jälkiruuaksi kahvin kanssa espanjalaisia joululeivonnaisia ja makeisia.

Muualla on ollut yleensä kalkkunaa brittiläiseen tapaan pääruokana ja lisäkkeet vähän erilaisia maasta riippuen.

Vierailija
7/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut varsin perinteisiä suomalaisia jouluruokia jouluina Keski- ja Länsi-Euroopassa yhdistettynä paikallisiin juttuihin. Suomalaisesta perinteisestä joulupöydästä mukana on mm. jotain kinkkua ja lohta mitä kaupasta sattuu kyseisessä maassa kulloinkin saamaan sekä itsetehdyt porkkanalaatikko ja imelletty perunalaatikko. Lisäksi pipareita (itsetehdystä taikinasta, muuta vaihtoehtoa ei ole), pullaa ja jonkinlaisena versiona joulutorttuja. Suomesta olemme tuoneet mm. rouheiseksi jauhettua kardemummaa, jota jostain syystä ei ole saatavilla täällä päin (löytyy vain hienoksi jauhettua ja kokonaisia). Tänä jouluna on myös glögiä ja muita klassisia ei-kylmäsäilytystä vaativia Suomi-herkkuja, joita tilasimme Suomesta nettikaupan kautta pakettina kotiimme. Joulua lukuunottamatta ruokavaliomme on varsin "kansainvälinen", mutta tykkäämme myös perinteistä.

Hyvää Joulua sinne Suomeen!

Vierailija
8/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallista ruokaa tottakai. Täällä ei ole perinteistä jouluruokaa. Kukin syö, mitä haluaa. Meidän perheessä on tapana paistaa erilaisia lihoja ja syödä leipää valkosipuliyrttivoin kanssa.

Vierailija
9/9 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa maissa ei ole kaikki varsinkaan paikalliset ravintolat auki, koska haluavat itse viettää joulua. Kerran Barcelonassa ainoa joulupäivänä auki oleva ravintola oli kiinalainen. Syötiin sitten sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän