Lapsen parvekkeella leikkimisestä ls-ilmoitus?
Mieheni antaa 1,5-vuotiaan lapsemme leikkiä parvekkeella melko vapaasti. Parveke on täysin lasitettu, melkein kuin viherhuone huonekaluineen jne. Olemme lapsen leikkiessä joko itse parvekkeella tai olohuoneessa, josta pääsee parvekkeelle ja jonka ikkunoista näkee parvekkeelle. Pelkään hieman, että tekevätköhän naapurimme lapsesta ls-ilmoituksen. Onko ls-ilmoituksen riski suuri? Olen itse yrittänyt sanoa miehelleni, että lapsen ei mielellään pitäisi antaa olla yksin viereisellä parvekkeella, mutta mieheni mielestä on ok, että lapsi leikkii siellä itsekseen. :/ Mitä teen?
Kommentit (13)
Juu ei voi olla lapsi kesällä parvekkeella vaan se tulee sulkea kellariin ja valot pitää sammuttaa. Näin naapureilla on todellinen syy tehdä ls-ilmo etteivät ihan turhaan soittele.
Mutta pitäisikö aikuisen olla koko ajan vieressä vahtimassa vai riittääkö se, että seuraa viereisestä olohuoneesta ikkunan läpi? t. ap
Minä ainakin olen lapsena leikkinyt kaiket kesät parvekkeella ja joskus jopa syötiin ja nukuttiin siellä...hui kamalaa!
Nyt meillä on terassi ja lapset saa ihan vapaasti veivata ulos ja sisälle ja ovi rempottaa auki kaiken kesää ;)
Mitä sä luulet? Mitä kuvittelet sossujen tekevän? Vievän lapsen? Antavan adoptioon tai lastenkotiin?
No,kannattaa olla varovainen..syyniin voi joutua kuka tahansa..ja mistä tahansa syystä..eihän tenavan nykyään saa edes silmiänsä räpyttää,kun ollaan huolissaan..tai,no mitä jos ottaisit vain rauhallisesti..mutta kannattaa silti pitää varansa nykyään..ilmoituksia tehtaillaan milloin mistäkin syystä..ei onneksi ole kokemusta,mutta nämä jutut on nyt mediassa Ym.kuuma juttu..sairaaksi on touhu mennyt..eikö vain!?
Provohan tämä taitaa olla, mutta olisin ehkä enemmän huolissani siitä, että päähuolesi tuntuu olevan mahdollinen lastensuojeluilmoitus eikä lapsen turvallisuus. Pidä huolta, että lapsi leikkii turvallisessa ympäristössä ja valvo tarpeen mukaan. Oma lapseni täytti vasta vuoden, ja hänen menonsa on vielä sen verran päätöntä, etten häntä yksin parvekkeelle laskisi. Jossain vaiheessa voi varmaan luottaa siihen, ettei hän enää mukiloi itseään joka kulmaan, jolloin riittää, että kurkin touhuja vaan säännöllisin väliajoin lasin takaa. Itse tunnet oman lapsesi ja parvekkeesi turvallisuuden parhaiten.
Jos kerran parvekelasit ovat kiinni niin en näe mitään syytä, miksi lapsi ei voisi leikkiä parvekkeella.
Meillä esikoinen nukkui nelivuotiaana parvekkeella =)
En antaisi yksin leikkiä parveekkella. Eikö ole istuinta että istuisit ja katsoisit ja jopa osallistuisit. Mikä on niin tärkeää että pitää olla olohuoneessa. Televisiotako katsot?
No periaatteessa tuostakin joku voi nostaa metelin.
Mutta eipä ne tehneet mitään siinä 8- vuotiaan kohdalla. Miksi sitten tässä olisi mitään?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:14"]
En antaisi yksin leikkiä parveekkella. Eikö ole istuinta että istuisit ja katsoisit ja jopa osallistuisit. Mikä on niin tärkeää että pitää olla olohuoneessa. Televisiotako katsot?
[/quote]
Esim. ruoanlaitto tai siivoaminen. TV:tä en juurikaan katsele.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:03"]
Provohan tämä taitaa olla, mutta olisin ehkä enemmän huolissani siitä, että päähuolesi tuntuu olevan mahdollinen lastensuojeluilmoitus eikä lapsen turvallisuus. Pidä huolta, että lapsi leikkii turvallisessa ympäristössä ja valvo tarpeen mukaan. Oma lapseni täytti vasta vuoden, ja hänen menonsa on vielä sen verran päätöntä, etten häntä yksin parvekkeelle laskisi. Jossain vaiheessa voi varmaan luottaa siihen, ettei hän enää mukiloi itseään joka kulmaan, jolloin riittää, että kurkin touhuja vaan säännöllisin väliajoin lasin takaa. Itse tunnet oman lapsesi ja parvekkeesi turvallisuuden parhaiten.
[/quote]
Olen itse varovainen turvallisuuden osalta, mutta mieheni on suurpiirteisempi. Itse en mielelläni antaisi lapsen leikkiä parvekkeella ilman, että joku aikuinen on aivan vieressä valvomassa, mutta mieheni ei ole niin tarkka. Hänen mielestään voimme hyvin valvoa tilannetta muistakin huoneista (joista näkee parvekkeelle).
Tämän on pakko olla provo. Minne se lapsi häviäisi lasitetulta parvekkeelta?
Siis miksi tekisi? Lasitettu parveke, mitä muka voisi sattua?