Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään lapsi sairastanut vesirokon useamman kerran?

Vierailija
19.05.2014 |

Mä luulin, että sen voi sairastaa vain kerran. Mutta mun tuttu kertoi, että hänen lapselleen oli tullut toista kertaa vesirokko.

Vaikuttaako se sitten asiaan, että jos ekalla kerralla on ollut "helppo" vesirokko, vain muutama näppy, niin sitten se tauti voi uusia rajumpana?

Meidän lapsi ei oo vielä kertaakaan sairastanut kyseistä tautia ja toisilla menee jo toinen kierros. :-O

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi lapsella on varmaan toinen ollut enterorokko, siinä tulee samantapaista näppyä, mutta vain käsiin/jalkoihin ja suuhun.

Vierailija
2/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on ollut vesirokko kaksi kertaa. Ensimmäinen oli muutamilla kymmenillä "näppylöil" eskari-ikäisenä ja toisen kerran yläasteikäisenä ja aivan täynnä "näppyy". Eihän ne tohtorit tätä kyllä meinanneet uskoo ett useemman kerran voi vesirokko tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että vesirokko uusii vyöruusuna, jos on uusiakseen. Oma lapsi sai vesirokkonsa serkun vyöruususta.

Vierailija
4/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsi sairasti kahdesti. Ekan kerran hän sairastui siihen alle puolivuotiaana lievästi ja toisen kerran sitten vähän alle kouluikäisenä ihan kunnolla. 

Vierailija
5/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin alle kouluikäisenä lievänä, muutamia näppyjä. Äiti vei meidät naapuriin vesirokkoisten kavereiden luo tautia saamaan. Olin 21 kun sain vesirokon uudelleen, enkä ole ikinä ollut yhtä kipeä. Näppyjä päänahasta häpyhuulien sisäpinnoille ja kova kuume. Satuin vielä tartuttamaan taudin veljelleni, ja meille molemmille jäi rokosta arpia. Lääkärin mukaan voi uusia, jos ensimmäinen kerta on lievä.

Vierailija
6/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokon uusiminen on erittäin harvinaista, mutta mahdollista.

Vierailija
7/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun tyttärelläni ollut kaksi kertaa vesirokko. Lääkäri todennut molemmat kerrat. Ikää oli 3v ja kaksi kuukautta vain väliä.

Vierailija
8/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi sairasti sen kaksi kertaa. Ensimmäinen oli lievä ja aika pian tauti tuli uudestaan. Jäi ikävät arvet naamaan.

Jos vesirokon sairastaa lievänä on vaarana saada aikuisena vyöruusu.

Vierailija
9/11 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella näyttäis kolmannen kerran vesirokolta.. on lääkäri tarkistanut aiemmat ja oli vesirokkoa. lievänä ekan kerran ja tokan kerran tuli 80 näppyä, mut ei kuumetta eikä suurta kutinaa.. nyt on 6 näppyä kainalossa. Hmm. Lääkäri sanoi että on mahdollista että on silloin kun oli toisen kerran. Jos ei saa ekalla vastuskykyä siihen..

Vierailija
10/11 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on ollut kahdesti. Ekan kerran n. 1,5 vuotiaana ja toisen kerran 3,5 vuotiaana. Eka kerta oli melko lievä, mutta toisella kertaa oli tosi paljon näppyjä ja erittäin kipeä poika.

Vierailija
11/11 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sairastaa useampaan kertaan. Meillä oli lapset ja isä yhtä aikaa vesirokossa. Isäntä on lapsena rokon sairastanut ja nyt oli todella sairas. Kaikille jäi myös arpia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan