Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sen voi jo myöntää!

Vierailija
19.05.2014 |

Elämä ilman lapsia on ihanaa! Kuopus lensi pesästä kolme kuukautta sitten:) Tähän asti olen vakuutellut itselleni, että lapset ovat elämän sisältö. Ah miten väärässä olinkaan!!:) Nauttikaa lapsettomat, lapset eivät tuo autuutta!

Ja kyllä, rakastan lapsiani. En ole uraohjus, enkä työtön...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:01"]Elämä ilman lapsia on ihanaa! Kuopus lensi pesästä kolme kuukautta sitten:) Tähän asti olen vakuutellut itselleni, että lapset ovat elämän sisältö. Ah miten väärässä olinkaan!!:) Nauttikaa lapsettomat, lapset eivät tuo autuutta!

[/quote]

Minäkin vanhus (50+) elän nyt parasta aikaa elämässäni! Suurin syy siihen on vapaus kun talo jälleen lapseton!

Vierailija
2/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin uskoa! Onnea uudesta vapaudestasi, nauti! :)

t. 2-vuotiaan uhmaikäisen sotkijataaperon äiti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin 50v jolla lapset maailmalla kuin 50v lapseton.

Vierailija
4/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerää sekoittaa lapsettomat tähän.

Vierailija
5/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo työttömyys tuohon nyt liittyi. Uskon, että jokainen nauttii myös vapaudesta. Tasaantuu varmaan tuo tunne.

Vierailija
6/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan!

t. Lapset 4- ja 6-vuotiaita.

Vierailija
7/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämän vuoden loppupuolella 18 vee. Kovasti oon muistellut vauva-aikoja, leikkiaikaa jne, voi niitä aikoja voi niitä aikoja kun saisin ne elää uudelleen.....Aika mennyt nopeasti ja on ollut antoisaa. Sain tosi kypsässä iässä ja olen ollut niin kiitollinen että lopulta sain. Ilman lasta olisin henkisesti paljon köyhempi.

Vierailija
8/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman lapsia on tosiaan ihanaa, ja nyt sitä on takana jo neljäkymmentä vuotta. Se on ollut kyllä mukavaa aikaa. Lähtökohtani eivät olleet parhaat mahdolliset, enkä olisi millään uskonut, että saan näin kivan elämän. Olisin myös henkisesti paljon köyhempi, jos olisin erehtynyt hankkimaan lapsia. En olisi saanut opiskella, matkustella, kirjoittaa ja tavata kiinnostavia ihmisiä. 

Vierailija
9/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:01"]

Elämä ilman lapsia on ihanaa! Kuopus lensi pesästä kolme kuukautta sitten:) Tähän asti olen vakuutellut itselleni, että lapset ovat elämän sisältö. Ah miten väärässä olinkaan!!:) Nauttikaa lapsettomat, lapset eivät tuo autuutta!

[/quote]

Oletko edelleen lastesi isän kanssa? :)

Vierailija
10/19 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pentua on poistunut pesästä ja yksi jäljellä. Olen onnellinen, että vanhemmilla lapsillani on opiskelu- ja työpaikat, asuntoasiat ja parisuhdeasiat kunnossa. Minun ei tarvitse huolehtia. Vaihdamme kuulumisia viikoittain ja on todellakin juhlaa, kun lapset tulevat "kotiin" vaikkapa sunnuntailounaalle.

Kodissa on paljon väljempää ja tilavampaa nykyään ja se tuntuu mukavalle ahtaiden vuosien jälkeen.  Usein kyllä muistelen millaista oli kun lapset olivat pieniä.  Pelkään, että hemmottellemme liikaa viimeistä pentua pesässämme.

Ja yhtä asiaa en lakkaa ihmettelemästä: kuinka erilaisia lapsia samoista vanhemmista syntyykään.  Yhteistä heille kaikille on älykkyys ja kauneus, siitä olen salaa hyvilläni.

Vierailija
11/19 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ole vakuutellut, että lapset olisivat elämäni ainut sisältö. Nuorin lapsista on 6 v, joten aikaa yhdessä elämiseen on kylliksi jäljellä.

Opetan lapsiani omatoimisiksi. Koti ei ole aina järjestyksessä, mutta enpähän ole ainut joka sotkee ja siivoaa;)

Pidän luonnollisena, että kun aikaa kuluu ja lapset kasvavat, alkaa odottamaan aikaa, jolloin lapset ovat omillaan ja itselle jää enemmän tilaa. En kuitenkaan haluaisi elää lapsetonta elämää, jossa arki olisi aina sitä samaa aikaa, tilaa, vapauksia....!

Osaan nauttia elämästä, kun saan nähdä ja kokea sen monta erilaista puolta. Tiedän, että elämää on usein lasten kasvamisen jälkeenkin. Siis jos on elossa silloin;) Olkoon se sitten vaikka sellaisilla jutuilla täytettyä, kuin lapsettomillakin. Kumpikohan osaa nauttia omasta ajasta paremmin minä vaiko lapseton?

Toivon saavani jokupäivä vielä lapsenlapsiakin. Enkä edes tiedä, että muuttavatko kaikki lapset pysyvästi pois luotani. Ehkä joku haluaakin elää yhteistaloudessa vanhempiensa kanssa? Sehän käy, kun jokainen kantaa kortensa yhteiseen kekoon.

Vierailija
12/19 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:42"]Elämä ilman lapsia on tosiaan ihanaa, ja nyt sitä on takana jo neljäkymmentä vuotta. Se on ollut kyllä mukavaa aikaa. Lähtökohtani eivät olleet parhaat mahdolliset, enkä olisi millään uskonut, että saan näin kivan elämän. Olisin myös henkisesti paljon köyhempi, jos olisin erehtynyt hankkimaan lapsia. En olisi saanut opiskella, matkustella, kirjoittaa ja tavata kiinnostavia ihmisiä. 

[/quote]

Nimenomaan päinvastoin. Hyvin huijaat itseäsi.

Ihan kuin ei vois ihmisiä tavata ym.

Vierailija
13/19 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnea, hyvä että toiset osaa nauttia :( minä vieläkin suren viimeisen lentoa pesästä vaikka siitä on jo puoli vuotta.. Kolme tytärtäni ovat minulle kaikki kaikessa, vaikka onhan tuo ukkokin ihana :) harmi että tytöt taitavat hermostua kun soittelen joka päivä - en vaan mahda itselleni mitään. Kai sitä pitäisi keksiä elämään uutta sisältöä.

Vierailija
14/19 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:25"]

Nimenomaan päinvastoin.

[/quote]

Olen melkeinpä viikoittain kiitollinen siitä, että olen voinut valita elämän ilman lapsia. Kaikki elämässäni on parempaa lapsettomana. Vielä 50 vuotta sitten äitiys olisi ollut ainoa vaihtoehto.

Vierailija
15/19 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:55"]

Olipa typerää sekoittaa lapsettomat tähän.

[/quote]

Niinpä.

Vela

Vierailija
16/19 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin annetiin meidän 2-vuotias huostaanottoon. Kärsikööt muut sen hoidosta. Ihanaa olla taas kahdestaan puolison kanssa, voi harrastaa kaikkee. Ihanaa!

Vierailija
17/19 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 01:25"]

Mekin annetiin meidän 2-vuotias huostaanottoon. Kärsikööt muut sen hoidosta. Ihanaa olla taas kahdestaan puolison kanssa, voi harrastaa kaikkee. Ihanaa!

[/quote]

Me ei annettu huostaan, mutta sovittiin että muuttaa mummolleen. Mummo tykkää aidosti lasta hoitaa hällä kun ei muuta sisältöä elämässään ole. Ja meillä, meillä on taas vapaus!! Ja nyt siitä osaa nauttia vielä paljon enemmän kuin ennen lasta:) 

Vierailija
18/19 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 23:42"]

Elämä ilman lapsia on tosiaan ihanaa, ja nyt sitä on takana jo neljäkymmentä vuotta. Se on ollut kyllä mukavaa aikaa. Lähtökohtani eivät olleet parhaat mahdolliset, enkä olisi millään uskonut, että saan näin kivan elämän. Olisin myös henkisesti paljon köyhempi, jos olisin erehtynyt hankkimaan lapsia. En olisi saanut opiskella, matkustella, kirjoittaa ja tavata kiinnostavia ihmisiä. 

[/quote]

Jaa. Mä olen opiskellut kaksi tutkintoa äitinä. Enkä ole ainoa. 

Vierailija
19/19 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä jtn vitsiä? Ihmiset antaa omia lapsiaan pois?! En tarkoita ap:tä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi