Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikelaskenta

Vierailija
19.05.2014 |

Tästä on varmaan jo miljoona avausta, mutta kysyn äkkiä täältä nettihakujen sijaan sillä taapero pitää kiireisenä.

Pitääkö liikelaskennassa tuntea ne 10 liikettä joka (toinen) tunti, vai riittääkö kerran päivässä luku kymmeneen?

Minulla on ollut supisteluja ja menkkamaista jomotusta jo muutaman päivän, mutta tänään ei mitään. Myös vauvan liikkuminen on näin jälkikäteen ajateltuna ollut tosi vähäistä. Liikelaskussa puolen päivän aikaan olen nippa nappa päässyt kymmeneen liikkeeseen, mutta nyt iltasesta on ollut vaisumpaa, vaikka olen mehuakin juonut.

Kannattaisiko lähteä äitiyspolilla käymään tarkistuksessa, vai odottelisinko vielä huomiseen ? En haluaisi vaikuttaa neuroottiselta, enkä täksi illaksi saa mistään taaperolle lapsenvahtia jolloin joutuisin ottamaan väsyneen ja kiukkuisen 1,5-vuotiaan mukaani. Käsittääkseni nämä pikku seuralaiset eivät ole ko. paikassa kovin toivottuja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran uppaan, jos joku tietäisi.

Vierailija
2/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene, varmuuden vuoksi

Vierailija
5/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnytysvastaanotolle/synnytyspäivystykseen, osaavat kertoa pitääkö lähteä vai ei. Siltä kyllä kuulostaa.. -kätilö

Vierailija
6/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainaki laskenu sen 10 per päivä. Siis sen tunnin ajan laskenu. Jos ei oo tullu täyteen, niin sit oon synnärille soittanu. Koska kyllähän vauvalla on hiljasempiaki hetkiä.

Vierailija
7/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 18:54"]Soita synnytysvastaanotolle/synnytyspäivystykseen, osaavat kertoa pitääkö lähteä vai ei. Siltä kyllä kuulostaa.. -kätilö

[/quote]

Ja liikelaskentaa pitää suorittaa päivittäin, jos on huolissaan vauvan liikkumisesta. Jos tunnissa ei täyty 10 liikettä (pienetkin tönäisyt lasketaan), lasketaan liikkeitä vielä toinen tunti. Jollei vieläkään 10 liikettä tunnissa täyty, pitää lähteä päivystykseen!

Tule sitten kertomaan kuinka kävi!

Vierailija
8/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/9 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspolin puhelimessa sanoivat, että kannattaa tulla käymään, joten lähdin sitten käymään käyrillä. Vauvan sykkeet olivat hyvät ja liikkuikin paljon, mutta asento oli sellainen, etten liikkeitä tuntenut lainkaan. Nyt voi mennä rauhallisin mielin nukkumaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä