Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies tekee kiusaa lapsen kautta

Vierailija
19.05.2014 |

Erosta on jo kolme vuotta, mutta eksäni kanssa välit täysin jäässä vaikka  olen yrittänyt välejä parantaa kaikin mahdollisin tavoin. Meillä on yksi lapsi, (8-v.), jonka hyvinvointi on minulle kaikki kaikessa. Eksäni käyttää tätä hyväkseen satuttaakseen minua. Mm. hommasi eron jälkeen moottoripyörän ja kuljettaa sillä lastamme, vaikka tietää kuinka huolissani olen (ja jokainen rekka täytyy tietenkin ohittaa). Jääkaapista ja ruokakaapista löytyy enemmän kaljaa ja nuuskaa kuin ruokaa  (ja voitte arvata miltä koko keittiö haisee), ruoaksi lapselle kelpaa pinaattieinesletut kerta toisensa jälkeen. Itse syötän pienestä palkastani mahdollisimman monipuolista kotona tehtyä luomuruokaa, lapsen terveys on minulle maailman tärkein asia ja eksä tietää sen.

Nyt alan olla lopussa kaikesta murehtimisesta. Pelkään joka kerta, kun lapsi on isällään, että jotain sattuu moottoripyörällä. Ainoa, mistä eksä huolehtii on aikainen nukkumaanmenoaika, jotta saa nauttia vapaa-ajastaan illalla. Lapsi on isällään 2 vrk viikossa, luulisi omaa aikaa riittävän muutenkin, mutta ei. Minua kohtelee tylysti ja jopa törkeästi lapsen kuullen. Itselleen on rahaa ostaa  moottoripyörä ja iso taulu-tv, mutta omaan lapseen ei olisi koskaan varaa käyttää rahaa. 

Kaipaisin vinkkejä muilta eronneilta, mitä tässä kannattaisi tehdä tai onko mitään ylipäänsä tehtävissä (muuta kuin alkaa laittaa lapselle ruokapaketit isälleen mukaan). Voiko tuollainen ihminen koskaan muuttua epäitsekkäämmäksi? Miksi se käyttäytyy noin? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt pitää lapsen isään hyvät välit. Meillä ei ole onneksi ollut ongelmia lapsen kanssa tai lapsi olisi aiheuttanut ongelmia. Koulu on sujunut suorastaan mallikkaasti, minä olen hoitanut kaikki kouluun liittyvät asiat ja ostanut jos jonkinmoista härveliä, tietokonetta, läppäriä, soitinta jne. Yhteydenpito vähenee koska lapsi täyttää 18 vee tänävuonna. Hurraa. Aika meni nopeasti.

Vierailija
2/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä en taida uskaltaa kertoa, että meidän taaperoikäinen lapsi matkustaa mielellään moottoripyörän sivuvaunussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Juuri tuota mietin, että kannattaako provosoitua vai olla kuin ei mitään. Mietin, että jos menee tuossa provosoinnissaan vaan pitemmälle, jos en reagoi mitenkään? Olen yrittänyt olla tuomatta huoltani esiin, mutta tuntuu, että homma menee vaan pahemmaksi.  En vaan tajua hänen logiikkaansa tuossa, miksi pitää tahallaan ärsyttää ja käyttää lasta pelinappulana? 

Mutta joo, kai tässä täytyy vaan yrittää olla ihan zen ja antaa asioiden olla. 

Vierailija
4/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna asian olla, se se on paras. Ei jaksa exäsikään ärsyttää kun tietää, ettei auta. 

Todellisuudessa luulen, että isä nyt vain haluaa tehdä niitä asioita lapsen kanssa, joista nauttii ja joita halusi tehdä jo aikoinaan, mutta ei voinut, koska kielsit. 

Ehkä olit ylisuojeleva ja hysteerinen ja mies joutui olemaan koko ajan varpaisillaan lapsen kanssa, nyt voi ottaa rennommin?

Vierailija
5/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 18:09"]

No anna asian olla, se se on paras. Ei jaksa exäsikään ärsyttää kun tietää, ettei auta. 

Todellisuudessa luulen, että isä nyt vain haluaa tehdä niitä asioita lapsen kanssa, joista nauttii ja joita halusi tehdä jo aikoinaan, mutta ei voinut, koska kielsit. 

Ehkä olit ylisuojeleva ja hysteerinen ja mies joutui olemaan koko ajan varpaisillaan lapsen kanssa, nyt voi ottaa rennommin?

[/quote]

Ja kuten kirjoitit, lapsella on hauskaa isällään, joten anna olla :)

Vierailija
6/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luultavasti antaisi lasta tapaamisiin, jos on syytä olettaa, että ex lyö lapsen hoidon laimin ja vaarantaa hänen terveytensä.

Vierailija
7/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei pinaattiletut ruokana nyt ole varsinaista terveyden vaarantamista. Sulla pitää olla faktaa tarjota sossun tädeille ja oikeudelle

terv. 2

Vierailija
8/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut ei mutta moottoripyörällä kaahailu kyllä.

Vierailija
9/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on hurahatanut täysin luomu-hörhöksi, on vaikea ymmärtää miten joku voi syödä pinaattilettuja

Jos ei kerran nälkää näe, anna olla.

Mitään et voi tehdä.

8 vuotias ymmärtää jo asioita ja voin vähän "valaa" tietoja moottoripyöräilyn faktoista. Se että lapsesi haluaa ei halua tulla moottoripyörän kyytiin on paras ratkaisu mielestäni tähän asiaan.

Vierailija
10/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsoat turhasta.

Vierailija
11/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noudattaa tieliikennelakia ja lapsella on kypärä ja muut turvallisuusasiat kunnossa, ei sitä moottoripyörälläajoa voi mitenkään estää. Ihan luvallinen ja asiallinen liikkumismuoto lapsenkin kanssa, vain erilainen kuin omasi.

Vierailija
12/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää pystyä todistamaan, että mies ajaa lapsi kyydissä jotenkin erityisen holtittomasti. Luulen, että silti on vaikea vedota moottoripyörällä kyyditykseen, jos et anna lasta isälleen. Valitettavasti et juurikaan voi vaikuttaa siihen, miten isä lasta ruokkii ja millä kuljettaa. Voit ainoastaan esittää asiasta toiveita. 

Enemmän suosittelisin sinulle itsellesi nyt hermojen hallintaa. Erotilanteissa on vaan pystyttävä luottamaan siihen toiseen vanhempaan, muuten on itse ihan hermoraunio sellaisten asioiden edessä, joihin ei voi vaikuttaa. Lapsi on isän ihan yhtä paljon, kuin sinunkin. Yritä päästää irti, äläkä vahtaa sitä, miten isä hommansa hoitaa. Niin kauan, kun lasta ei kohdella kaltoin ja hänet ruokitaan, niin et mahda asialle mitään.

Vierailija
13/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo moottoripyöräily on vähän kyseenalainen juttu, mutta pinaattilettujen ei, sillä luomun terveellisyydestä ei ole yksiselitteistä tieteellistä näyttöä.

Vierailija
14/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä lasta niin vaan voi olla antamatta tapaamisiin erilaisten ruokailutottumusten vuoksi, ei ole todellakaan hyvä perustelu eikä mene missään läpi. Elämä on tämmöistä.

Vierailija
15/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapsi kuitenkin haluaa olla isällään ja hänellä on siellä hauskaa. En halua erottaa häntä isästään enkä jaksaisi enää myöskään riidellä. Mutta voiko tuollainen ihminen oikeasti kasvaa aikuiseksi ja alkaa ajatella muitakin kuin itseään? En usko, että hän itse lainkaan tajuaa kuinka lapsellisesti käyttäytyy. Kyse on kuitenkin aikuisesta kolmekymppisestä ihmisestä. Voiko alkoholin liikakäyttö yksistään tehdä ihmisestä noin itsekkään? 

Onko kellään muulla, joka on ollut vastaavassa tilanteessa muuttunut tilanne parempaan suuntaan ja jos niin miten?  Vinkit miehiltä ovat myös tervetulleita.

Vierailija
16/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ex vaimo paljon pahempi. en pidä todennäköisenä et muuttaa käytöstään. On vain sopeuduttava.lapsella on oikeus vanhempiinsa.

Vierailija
17/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna olla, et voi asialle mitään.Sinun pitää vain päästää irti ja antaa asian olla. Luultavimmin miehen käytös muuttuu kun huomaa, ettet enää välitä - tuo on osaltaan vain ärsyttää sinua.

Tiedän, on vaikeaa päästää irti. Mutta älä stressaa asioita, joille et voi mitään. Lapsesi ei ole vaarassa, vaikka muutaman kerran viikossa elääkin pinaattiletuilla, saahan hän sinun luonasi monipuolista ruokaa. Moottoripyörällä ajeluakaan et voi estää, joten yritä olla ajattelematta sitä. Älä puhu näistä asioista isälle mitään, älä missään nimessä näytä hänelle huoltasi ja ärsyyntymistäsi, ne osaltaab vain ruokkivat tuota käytöstä.

Terveisin samassa tilanteessa ollut (ja osittain edelleen oleva, tosin isä on rauhoittunut kun on huomannut, ettei pysty minua tempauksillaan ärsyttämään)

Vierailija
18/18 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikein usko että exäs siitä miksikään muuttuu. Itse olen eronnut 6 vuotta sitten eikä lasten isä oo edelleenkään sellainen kuin toivon. Itseään enimmäkseen ajattelee, ottaa kyllä lapset joka toinen vkonloppu ja maksaa minimielarit. Viimeksi oli kaukomatkalla pari viikkoa ja osti uuden kännykän ja aina sillä on uusia laitteita pelikoneita jne. Vaikka me lasten kans hädintuskin tullaan toimeen se naljailee jos mulla ei riitä ruokaan rahaa. Ikää sillä on yli 40.