Sain lapsen suunnitellusti ennen kuin täytin 21v, kysyttävää?
Kommentit (12)
Ei oikeastaan. Minä sain suunnitellusti esikoisen 35v ja nuorin syntyi kun olin 40v.
Eipä juuri. Itse sain 19- ja 21-vuotiaana. Mieheni on tosin minua 15 v vanhempi.
Ammattikorkeassa opiskelin kun lapsen sain. Valmistun kahteen hoitoalan tutkintoon n. 1,5-2v sisään. Jos ottaisin vain toisen valmistuisin ensi keväänä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:11"]
Oletko ollut tyytyväinen valintaasi? Vai oliko se valintasi?
[/quote]
Oli valintani. Tai tietenkin yhteinen valintamme. Olen ollut tyytyväinen, aina olen lapsen halunnut ja aina tiennyt että se on prioriteettilistalla erittäin korkealla jos olosuhteet sille suotuisat :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:12"]
Ammattikorkeassa opiskelin kun lapsen sain. Valmistun kahteen hoitoalan tutkintoon n. 1,5-2v sisään. Jos ottaisin vain toisen valmistuisin ensi keväänä.
[/quote]
Jotan tän sorttista arvelinkin/4
Ärsyttää nämä jatkuvat koulutuksen kyselijät ja siitä valittavat näissä tapauksissa.. Kenellä 18 vuotta täyttäneellä ei muka ole mitään koulutusta käytynä? Ammatti on puolella ja puolet on sitten niitä lukion käyneitä..
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:18"]
Ärsyttää nämä jatkuvat koulutuksen kyselijät ja siitä valittavat näissä tapauksissa.. Kenellä 18 vuotta täyttäneellä ei muka ole mitään koulutusta käytynä? Ammatti on puolella ja puolet on sitten niitä lukion käyneitä..
[/quote]
Osuiko arkaan nappulaan vai miksi poksahdit?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:18"]Ärsyttää nämä jatkuvat koulutuksen kyselijät ja siitä valittavat näissä tapauksissa.. Kenellä 18 vuotta täyttäneellä ei muka ole mitään koulutusta käytynä? Ammatti on puolella ja puolet on sitten niitä lukion käyneitä..
[/quote] Itte täytin 18v just kun alkoi kolmas vuosi ammattikoulussa, ei siinä ole vielä pätevyyttä mihinkään ammattiin.
Eikä siinä mitään, oon kuullu jostain 16v pariskunnasta joka hankki lapsen ihan harkitusti. Näissä asioissa on aina vain se että mistä syödään, missä asutaan, mitä puetaan päälle. Yleensä taitaa näissä olla niin että toinen osapuoli on jonkin verran toista vanhempi ja jo töissä jossakin. Vahinkolaukaukset toki eri asia, mutta nyt olikin puhe harkituista mukuloista.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:18"]Ärsyttää nämä jatkuvat koulutuksen kyselijät ja siitä valittavat näissä tapauksissa.. Kenellä 18 vuotta täyttäneellä ei muka ole mitään koulutusta käytynä? Ammatti on puolella ja puolet on sitten niitä lukion käyneitä..
[/quote] Itte täytin 18v just kun alkoi kolmas vuosi ammattikoulussa, ei siinä ole vielä pätevyyttä mihinkään ammattiin.
Eikä siinä mitään, oon kuullu jostain 16v pariskunnasta joka hankki lapsen ihan harkitusti. Näissä asioissa on aina vain se että mistä syödään, missä asutaan, mitä puetaan päälle. Yleensä taitaa näissä olla niin että toinen osapuoli on jonkin verran toista vanhempi ja jo töissä jossakin. Vahinkolaukaukset toki eri asia, mutta nyt olikin puhe harkituista mukuloista.
[/quote]
No mulla ainakin oli tutkinto kädessä ja pätevyys ammattiin 18 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:18"]Ärsyttää nämä jatkuvat koulutuksen kyselijät ja siitä valittavat näissä tapauksissa.. Kenellä 18 vuotta täyttäneellä ei muka ole mitään koulutusta käytynä? Ammatti on puolella ja puolet on sitten niitä lukion käyneitä..
[/quote]
No mulla ainakin oli tutkinto kädessä ja pätevyys ammattiin 18 vuotiaana.
[/quote]
Nykyään peruskouluun mennään sinä vuonna jona täyttää 7v, siellä ollaan yhdeksän luokkaa, ja toisen asteen koulutus kestää kolme vuotta. Mun laskujeni mukaan siis itseni lisäksi monet muutkin valmistuvat ammattiin aikaisintaan sinä vuonna jona täyttävät 19v. Spesiaalitapauksia kuten sinä voipi olla, mutta nykyään kyllä suurimmalla osalla toisen asteen kouluttautuminen kestää yli 18v asti.