Voidetta alapäähän ennaltaehkäisemään synnytysvaurioita
Olen kuullut että olisi jotain salvaa tms. mitä laitetaan alapäähän ja välilihaan, jotta synnytyksen koittaessa paikat joustaisivat paremmin tai eivät repeäisi niin herkästi. Osaatteko sanoa mikä olisi tällaista? Synnytän kesällä.
Kommentit (11)
Tuskin ne voiteet auttaa mitään. Joustamattomat kudokset, huono tarjonta, kookas lapsi ym. Ei siinä salvat auta... Kukaan ei voi tietää, mitä synnytyksessä tapahtuu ja miten se menee.
(Pienet nirhaumat ja vielä 2. asteen repeämätkin parantuvat yleensä ihan hyvin ja nopeasti.)
No mulla pieni repeämä tuli niin syvälle, ettei sinne olisi mitään salvaa saanut...
Ei niitä repeämiä valitettavasti millään voiteilla voi estää.
ceridal ihoöljyä jotkut käyttävät. tehosta en tiedä.
Eipä ne voiteet kyllä auta... Sen sijaan EPI-NO laite jolla emättimen aukkoa ja välilihaa venytetään ennalta joustavammaksi, auttaa ihan tutkitusti ehkäisemään repeämiä. http://www.pedihealth.fi/product/show/13/raskaus-synnytys-ja-naistentaudit/203/epi-no-delphine-plus
2x olen alakautta synnyttänyt ja enpä ole kummallakaan kerralla yhtään revennyt eikä ole tehty myöskään episiotomiaa.
Ja ihan ilman voiteita.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:39"]2x olen alakautta synnyttänyt ja enpä ole kummallakaan kerralla yhtään revennyt eikä ole tehty myöskään episiotomiaa.
Ja ihan ilman voiteita.
[/quote]
Sama juttu. Kyllä se vaan taitaa omasta kudostyypistä ja lapsen pään koosta riippua. Eli siis sellaisista asioista joihin ei itse voi vaikuttaa.
Minä olin raskaana 20 v sitten ja silloin neuvolassa suositeltiin käyttämään vehnänalkioöljyä.
Ja toki siihenkin miten "rajusto" tai nopeasti se lapsi ulos tulee, tosin ei itsellänikään kestänyt ponnistusvaihe kuin 7min esikoisesta ja toisesta flunssani vuoksi hieman kauemmin eli 11min mutta sitä en nyt rajuudella ja nopeudella tarkoitakaan:)
Esikoisen py oli muuten 37cm eli keskivertoa pari senttiä suurempi, silti en revennyt, lucky me:)
-7-
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:39"]2x olen alakautta synnyttänyt ja enpä ole kummallakaan kerralla yhtään revennyt eikä ole tehty myöskään episiotomiaa.
Ja ihan ilman voiteita.
[/quote]
Sama juttu. Kyllä se vaan taitaa omasta kudostyypistä ja lapsen pään koosta riippua. Eli siis sellaisista asioista joihin ei itse voi vaikuttaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:38"]
Eipä ne voiteet kyllä auta... Sen sijaan EPI-NO laite jolla emättimen aukkoa ja välilihaa venytetään ennalta joustavammaksi, auttaa ihan tutkitusti ehkäisemään repeämiä. http://www.pedihealth.fi/product/show/13/raskaus-synnytys-ja-naistentaudit/203/epi-no-delphine-plus
[/quote]
Tuo jättää pysyvästi väljäksi. Mieluummin repeämä joka sitten ommellaa.