Miksi joulukortti henkilöltä, tai siis pariskunnalta, jotka ei
Muuten pidä lainkaan yhteyttä?
Äitini kuoli n.vuosikymmen sitten ja n.1v sen jälkeen isäpuoleni lopetti yhteydenpidon kokonaan. Mutta joulukortti sieltä aina tulee, koko vuosi ollut hiljaista ennen sitä.
Minua sylettää, saa(vat) kai hyvän omantunnon tms siitä.
Kommentit (11)
Kummaa suuttua siitä, että joku muistaa, edes kerran vuodessa.
Mutta mikä vaan hyvältä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on vain tapa. Älä ota sitä noin vakavasti.
Otan, koska minusta oli todella törkeätä ikäänkuin hävitä elämästäni oltuaan siinä ensin 20+v isäpuolen roolissa ja muutaman vuoden ukkinakin, ainoana sellaisena, lapsillenikin.
Ap
Oletko itse pitänyt yhteyttä häneen ? Joulukortti kuitenkin kertoo, että olet hänen mielessään. Ehkä luulee, että sinä et välitä pitää yhteyttä, mutta lähettää sen joulukortin osoittaakseen, että hän on valmis yhteydenpitoon.
Joulukorttien lähettäminen on joillekin ihmisille jäänyt tavaksi.
Ja he lähettävät sen joka vuosi, vaikka muuta yhteydenpitoa ei ole ollut ollenkaan.
Tavallaanhan se on merkki siitäkin, että hei, me kuitenkin muistamme teitä harvaan nähtyjä sukulaisiakin, ainakain kerran vuoteen.
Myös meille tulee joulukortteja kaukaisimmilta sukulaisilta, vaikka emmen itse aina muista lähettää heille minkäänlaista joulutervehdystä, edes tekstiviestinä tai e-korttina.
Onko se heidän vika, jos isäpuoli ei halua pitää yhteyttä? Ajattelevat varmaan, että hänen olisi kiva saada kortti (vaimon) vanhoilta tutuilta. Voi myös olla, että ovat jo dementoituneita ja omaiset kirjoittavat heidän puolestaan tai kirjoituttavat kortit.
Äitisi on kuollut ja luultavasti moni muukin heidän ikäluokastaan. On mukavaa lähettää edes jollekulle kortti.
Mullakin on tuttuja, joihin ei enää juuri muuten tule pidettyä joka vuosi yhteyttä, mutta ei halua välejä kokonaan katkaista.
Siis kortti tulee entiseltä isäpuolelta sinulle? Ja sinä loukkaannut siitä???
Kauanko menee aikaa kun heität kortin roskiin? Aivan, niitä kahta sekuntia kauemmin sinun ei tarvitse asiaa ajatella.
Itse haluan muistaa vähintään jouluna sukulaisia. Kuulen kyllä vanhempieni kautta sukulaisten kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Onko se heidän vika, jos isäpuoli ei halua pitää yhteyttä? Ajattelevat varmaan, että hänen olisi kiva saada kortti (vaimon) vanhoilta tutuilta. Voi myös olla, että ovat jo dementoituneita ja omaiset kirjoittavat heidän puolestaan tai kirjoituttavat kortit.
Äitisi on kuollut ja luultavasti moni muukin heidän ikäluokastaan. On mukavaa lähettää edes jollekulle kortti.
Mullakin on tuttuja, joihin ei enää juuri muuten tule pidettyä joka vuosi yhteyttä, mutta ei halua välejä kokonaan katkaista.
Sorry ymmärsin aloituksen väärin. Olisit heti sanonut, että kyse on sinun isäpuolestasi etkä vasta neljännessä kommentissa.
Eihän tässä ole joulukorteista kyse ollenkaan.
Ikävä tietysti tuollainen tilanne. 10 vuotta on kuitenkin aikuiselle lyhyt aika. Ei ehkä ole kokenut siinä ajassa tutustuneensa sinuun tarpeeksi.
Minunkin mielestäni joulukortti on kohtelias tapa ilmaista, että yhteyttä saa ottaa, jos haluaa.
Ehkä se on vain tapa. Älä ota sitä noin vakavasti.