Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4. vuoden lääketieteen opiskelija vastaa kysymyksiin.

Vierailija
18.05.2014 |

Opiskelukaupunkina Tampere ja 6. kertaa sain hakea ennenkuin aukesivat ovet. Monet yrittivät lannistaa ja saada lopettamaan, mutta lopulta monen vuoden kova työ palkittiin ja ovet aukesi. Vielä 2 vuotta jäljellä ja sitten olen vihdoin lääkäri :)

Vastaan hetken kysymyksiin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:33"]

Mihin olet menossa kesätöihin? Joko olet manuja tehnyt?

[/quote]

Amanuenssina olen ollut patologialla ja sisätaudeilla. Kesätöihin pääsin varsin harvinaisiin hommiin, joita en viitsi nimetä, ettei kurssikaverit tunnista :D

Vierailija
22/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erikoistumisala kiinnostaisi kaikista vähiten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:35"]

Näin kollegakunnan puolesta toivon, että älyät olla vastaamatta yhteenkään hoitoa koskevaan kysymykseen.

[/quote]eihän pelkillä papereilla pääse. Poika itse päättä mitä alkaa lukemaan. On sen verran jästipää.

Vierailija
24/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kollegakunnan puolesta toivon, että älyät olla vastaamatta yhteenkään hoitoa koskevaan kysymykseen.

[/quote]

No ei nyt ihan ensimmäisenä tulis mieleen opiskelijalta kysellä

Vierailija
25/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Mites sitten yleinen käsitys. Esim minun tyttö sai lopultakin viime viikolla diagnoosin ihotautilääkäriltä jolle pääsyä odotettiin pari vuotta, sitä ennen lääkärit levitteli käsiä. Sitten kun kysyttiin että Mites ruokavalio ja pitääkö ottaa jotain kakkaa pehmentävää että ei iho enää repeäisi (diagnoosi oli jäkälä), vastaus että en voi ottaa kantaa... Eli Mites meinaat aikanaan ottaa homman haltuun :)

Vierailija
26/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:38"]

[/quote]

Psykiatria luultavasti

Vierailija
27/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa että tre:lla 4. vsk:n jälkeen on opiskeltu klinikkaa vaan sisätautien ja kirran osalta, kun taas meillä on tuohon mennessä opiskeltu sisukset, kirra, neuro, psyka ja knk.. Mua pelottaisi mennä oikeisiin töihin, jos en olis esim. neuroa lukenut..

Vierailija
28/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko näin yleisellä tasolla millä tavoin ruokavalio (laihdutus) vaikuttaa hormonitoimintaan? Esim jos jättää sokerit ja viljat pois.

Vierailija
29/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:38"]

[/quote]

Psykiatria luultavasti

[/quote]

Ja vielä lisäyksenä että teoreettisena aiheena olen hyvin kiinnostunut psykiatriasta, mutta itse kliininen työ ei kyllä minulle sopisi.

Vierailija
30/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:39"]

[/quote]

No ei nyt ihan ensimmäisenä tulis mieleen opiskelijalta kysellä

[/quote]No jotkut jo kyselleet.

Vierailija
31/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enään kerkiä vastaamaan kysymyksiin. Kiitoksia hyvistä kysymyksistä, painun nyt unten maille :)

Vierailija
32/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaalla, jolla infektioiden yhteydessä Flixotide ja Ventoline käytössä sekä siitepölyallergia alkoi taukoamaton kuiva yskä pe. Yski läpi yön eikä saanut aamupalaa yskältään syötyä. Astman hoitava aamuin illoin ja kohtauslääke 3 h välein. La aamuna TK lääkäri kuunteli keuhkot jotka ok ja määräsi Codesan com(?) kolmioyskänlääkettä 5ml enintään 3 kertaa pv. Annoin la illalla. Illalla nousi myös kuume 38 jota lääkärissä käydessä ei vielä ollut. Su yskä muuttui limayskäksi. Jatkanko samalla hoidolla?

Vierailija
33/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloins teillä Tre alkoikaan klinikka? Mitä olet tykännyt PBL:stä ja jatkuuko se koko koulutuksen loppuun? Kaupissa taitaa olla aika kovia urheilupoikia. Haitko aina Tampereelle ja miksi/miksi et?

Vierailija
34/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:40"]

Mun mielestä on outoa että tre:lla 4. vsk:n jälkeen on opiskeltu klinikkaa vaan sisätautien ja kirran osalta, kun taas meillä on tuohon mennessä opiskeltu sisukset, kirra, neuro, psyka ja knk.. Mua pelottaisi mennä oikeisiin töihin, jos en olis esim. neuroa lukenut..

[/quote]

Missä näin? Tampereellahan alkaa käsittääkseni klinikka vasta 3,5 vuoden jälkeen, kun taas Hki ja Turku 2,5 vuoden jälkeen?

Vierailija
35/35 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:40"]

[/quote]

Missä näin? Tampereellahan alkaa käsittääkseni klinikka vasta 3,5 vuoden jälkeen, kun taas Hki ja Turku 2,5 vuoden jälkeen?

[/quote]

Turussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi