Oletteko kertoneet raskaudesta facebookissa?
Tarkoitan siis jotain tilapäivitystä tai kuvaa tms millä olette ilmoittaneet raskautenne. Kuinka kerroitte?
Kertokaa myös mielipiteitä tästä, onko turhaa huomionhakemista teidän mielestänne vai ihan normaali asia? Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (9)
En kertonut.Vauvan kuvan taisin laittaa muutama viikko syntymän jälkeen.Ei vaan halunnut jakaa jos jotain ikävää sattuisi.Onneksi kaikki meni hyvin.Ikää 40v. ja kaksi lasta löytyy.Tykkään kyllä lukea kivoja uutisia ja niitähän nuo vauvajutut on.Eli laita vaan,ei ole prassailua.
Itse tykkäisin lukea vauvauutisia. Tutuilla ei ole niitä pahemmin ollut, lapset tehtynä jo ennen Facebookin tuloa.
Itse laitoin puolivälin jälkeen kuvan, josta asian ymmärsi. Muuten en ole aiheesta päivitellyt, laitan sitten lapsen syntymästä varmastikin jotain. En ole kovin aktiivinen päivittäjä, mutta isoista jutuista olen halunnut jotain laittaa.
Minä kerroin vasta syntymän jälkeen facessa. Toki lähipiiri tiesi muutenkin.
en ole laittanut selkeää kasvokuvaa lapsesta faceen enkä laita :).
Mutta nää on jokaisen omia valintoja ja jokainen tekee kuten tykkää :).
Miten raskauden kertominen on huomionhakuisuutta? En ole raskaana mutta kertoisin asiasta. Itselläni on Factassa kavereita ihmisiä joille voi kirjoittaa mitä puhuisi muutenkin niin lähinnä ihmettelisi jos joku kertoo vasta syntymästä tai ei kertoisi sitäkään.
En kertonut mitenkään raskaudesta enkä edes vauvan syntymästä. Ne joille asia kuuluu, saivat tietää muuta kautta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:03"]
En kertonut mitenkään raskaudesta enkä edes vauvan syntymästä. Ne joille asia kuuluu, saivat tietää muuta kautta.
[/quote]
Miksi ihmeessä sinulla on FB:ssä sellaisia kavereita, joille ei voi lapsen syntymästä kertoa...?
Ei se sitä tarkoita ettei voisi kertoa. Ei kaikki asiat vaan kuulu nettiin arvosteltavaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:03"]
[/quote]
Miksi ihmeessä sinulla on FB:ssä sellaisia kavereita, joille ei voi lapsen syntymästä kertoa...?
[/quote]
Siksi ihmeessä, että esim. vanhoihin lapsuus-, koulu- ja opiskelukavereihin on kiva pitää jonkinlaista yhteyttä, mutta tietyt henkilökohtaiset asiat, kuten lasten saaminen, ei ole sellainen minkä haluaisin jakaa kaikkien heidän kanssa.
Mun mielestäni kukin saa tehdä juuri niin kuin itselle sopii. Saa julkaista vaikka heti plussattuaan ja sen jälkeen joka viikko masukuvan ja kuulumiset, jos tykkää. Sitähän varten FB:ssä olen, että tykkään kuulla tuttavieni kuulumisia.
Mutta jos ei halua, ei tarvitse kertoa ja sekin on täysin ok. Itse aion kertoa FB:ssä vasta kun vauva syntyy, mutta ei tämä ole mitenkään oikeampi tapa kuin mikään muukaan. Se on vain minulle sopiva ja oikea, jollekin toiselle voi sopia toinen tyyli.