Alakoulun ope: mitä toivot oppilaalta/vanhemmilta koulun päättyessä lahjaksi?
Kommentit (33)
Vien suklaalevyn. Ja kortin. Onko ok?
Yllättävän vähän ihmiset vie nykyään opelle lahjoja. Musta se on outoa. Se on perinne, niinku esim. se, että lauletaan suvivirttä!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:48"]
Me ostetaan koko luokan vanhempien kesken urheiluvaatteita. Ope on kova liikkumaan, ja ostetaan yhteislahjana t-paitoja, trikoot ja huppari. Ei siis mitään h&m vaatteita, vaan todella hyvät merkkivaatteet.
[/quote]
Ei, hyvää päivää. Ei, ei, ja vielä kerran ei. Nämä pitäisi voida sovittaa ensin ja mielityyli on makuasia. Ei opettajia tarvitse vaatettaa ja olisi noloa ottaa tälläinen lahja vastaan.
ope
EI MITÄÄN! Lahjat ovat kiusallisia. t. Ope, joka ei itsekään lahjo oman lapsensa hoitajia/opettajia
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:32"]Vien suklaalevyn. Ja kortin. Onko ok?
[/quote]
Ei käy. Pitää olla merkkivaatteita ja seikkailupuistolahjakortteja. Bemarikin käy. Mutta ei sitä pienintä.
Lahjoja en tarvitse, mutta jos joku haluaa muistaa niin ihan oman tunnon mukaan saa tuoda. Kuten jo joku aiemmin sanoi parasta ovat katoavat lahjat eli sellaiset jotka voi syödä tai saa käyttöön. Koska mitään en toivo, niin voisin listata jotain mitä olen saanut ja pitänyt todella kovasti:
- Kukat! Saa tuoda niin leikkokukkia, kukkapuskia, itse kerättyjä luonnonkukkia tai ruukkukukkia. Kaikki otetaan avosylin vastaan. Kerran sain mansikka-amppelin, sekin oli hauska.
- Lähitilalta pieni purkki luomuhunajaa (olen saanut niin tavallista kuin aivan taivaallista vanilja-erikoishunajaa)
- Oppilaan vanhempien yrityksen koivun mahlaa
- Paikallisen suklaapuodin itsetehtyjä suklaakonvehteja
- Näin teen ystävänä kaikki pienet paketit erikoisteetä
- Pienet hemmottelupaketit. Näissä on ollut kaikkea mahdollista: kasvonaamioita, hiusnaamioita, rasvoja, kuorintavoiteita, hoitoaineita, saippuoita ym. Pieni nätti purkki jotain kasvonaamiota ja kortti "rentouttavaa lomaa" -niin mikä sen mukavampaa
- Oppilaat on myös leiponeet itse tai yhdessä vanhempien kanssa keksejä/muffineja/kuivakakun ym. ja nämäkin maistuvat.
Eikö siitä voisi laittaa viestin Wilmaan jos ei halua lahjoja. Säästyisi moni vanhempi pähkäilyltä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:42"]
Mitä ope sitten itse toivoo?
[/quote]
Toivoisin, kuten usea kollegakin, että lahjojen tuonti loppuisi kokonaan. Mieluummin suullinen kiitos lukuvuodesta, se jää paremmin mieleenkin ja tuo hyvää mieltä.
Kovin moni ei, onneksi, enää tuokaan mitään, mutta aina on muutama sitkeä, joka haluaa vaan itselleen lahjan antamisen ilon. Muuta syytä on vaikea keksiä, kun on niin selkeästi ilmoitettu, ettei lahjoja tarvitse tuoda.
28 jatkaa, että olen aiemman kommentin kanssa myös samaa mieltä, että laatu ennen määrä. Laadun ei tarvitse kuitenkaan tarkoittaa kallista! Pienin rasia käsitehtyä suklaata tai pienin purkki lähitilan luomuhunajaa ovat parhaita. Pieni on kaunista. Itse arvostan juuri käsintekemistä, luomua ja lähiseudun tuotteita. Mutta eihän se fazerinkaan sininen pahaa tee ;)
En mitään. Tai korkeintaan joku lapsen itse tekemä kortti.
Nykyään, kun ihmisillä on paljon erilaisia allergioita ja muita ruokarajoitteita, niin syömisten tuominen tuntuu hieman kyseenalaiselta.
T. Keliaakikko-ope, joka ei haluaisi saada esim. sitä saaristolaisleipää, jonka joku oli saanut (vaikka idea ihana) tai jotakin keskitäytteistä suklaata tms.
Up