Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin ison sikojenkuljetusrekan liikenteessä, alkoi itkettää

Vierailija
18.05.2014 |

jostainsyystä =( Olin tulossa pyörällä kotiin, kun tämä tapahtui.

Toivottavasti kohtalo puuttuu peliin ja autosta vaikka irtoaisi rengas! Olisin halunnut nuijia sen kuljettajan ja avata perävaunun ovet ja päästää potsit ulos elämään..

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:01"]

Ai että teurastamolla kuolema kivuton??? Suomessa on ihan yleistä, että possuja keiteään elävältä ja ne huutavat tuskasta kun niitä kaltataan elävältä - tästä on moni teurastamon työntekijä puhunut. Possuthan vain ensin tainnutetaan ja aina se ei onnistu. Lampaat esimerkiksi paniikissa yrittävät kiivetä seinille paetakseen. Käykääpä kaikki lihansyöjät tutustumassa henkkohtasesti mistä se teidän liha oikein tulee.

[/quote]

Yllä oleva on ihan paskapuhetta.

Siat tainnutetaan hiilidioksidilla ja kyllä onnistuu, ne ei heräile ennen pistoa. Ja turha lässyttää, että "mulle on sanottu", minä tiedän, koska teen toimihenkilönä työtä teurastamolla ja käyn osastolla harva se päivä.

[/quote]

Siellä sattuu vahinkoja, kuten missä tahansa työssä, mitä ihmiset tekevät. Tietyissä ammateissa vahingoilla on vaan vakavammat seuraukset. Siitähän oli jokunen vuosi sitten juttua ihan sanomalehdissä, miten jollain suomalaisella teurastamolla hengissä ja tajuissaan olevia sikoja oli päätynyt kaltattavaksi. Kuolivat siis elävältä kiehumalla.

Oikein tehtynä teurastus varmasti onkin kivuttomimpia tapoja kuolla, mutta kun eläimiä tapetaan valtavia määriä nopeaa tahtia liukuhihnalta, niin kyllä sielläkin välillä sattuu inhimillisiä erehdyksiä, niinkuin ihan missä tahansa muuallakin, ja prosessi ei syystä tai toisesta mene ihan niinkuin sen pitäisi. Sen eläinyksilön kohdalla seuraukset voivat olla järkyttävät, vaikka tuhat edellistä ja tuhat seuraavaa olisikin kuollut tuskitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla