En tajua äitiäni...
Eikä tajua kukaan muukaan. Omat vanhempani erosivat vajaa vuosi sitten, kun äidillä oli salasuhde nuorempaan mieheen. Ero oli vaikea paikka isälle, mutta myös minulle. Olen kuitenkin yrittänyt olla asettumatta kenenkään puolelle, ennen eroa minulla oli todella hyvät välit vanhempiini, samoin pikkusiskollani, joka ei enää juurikaan pidä yhteyttä äitiin. Minä taas olen pitänyt ja hän on minulle rakas kaikesta huolimatta.
Ensi viikonloppuna on kuopukseni ristiäiset ja tietysti kutsuimme vanhempani paikalle. Äiti kuitenkin ilmoitti ottavansa mukaan avecin, juuri tämän miehen, jonka kanssa petti isääni. Minä sanoin ettei se käy. En halua juhlista kiusallista tapahtumaa. Enkä edes tunne tuota miestä, tiedän vain nimen ja naaman. Äitini syyttää minua epäreiluudesta, hylkäämisestä ja puolen valitsemisesta. Lopetti puhelun siihen. Nyt sitten kummitätini, äidin paras ystävä laittoi minulle pitkän syyllistämisviestin ja sanoi ettei äitini tule sitten hänkään eikä tämä viestin lähettänyt kummitätikään.
Jos äitini on tosissaan tämän miehen kanssa, eikö hän voisi esitellä miehen meille vaikka hänen luonaan pienemmällä porukalla. En halua olla kenenkään onnen tiellä, mutta onko ihan oikeasti liikaa vaadittu ettei hän nöyryyttäisi isääni tällä tavalla? Vai vaadinko minä liikaa?
Voisin harkita miehen osallistumista, jos tämä ei olisi juuri se mies johon vanhempien avioliitto kaatui tai juhlat olisivat erilaiset. Kutsuimme ristiäisiin vain perheemme ja kummit, eli ne ovat tosi pienimuotoiset juhlat.
Vai onko tässä kaikessa kyse jostain äidin viidenkympin kriisistä ?
Kommentit (11)
Kyse on siitä että sinä haluat kontrolloida muita ihmisiä ja ajattelet valmiiksi isäsi ajatukset ja tunteet. Hyväksy äitisi poisjäänti tai hänen nyxänsä. Isäsi varmaankin osaa käyttäytyä sopivalla tavalla.
Etkö voisi sanoa äidillesi noin; haluaisit kyllä tutustua hänen uuteen mieheensä, mutta eri tilanteessa, niin ettei isäsi ole paikalla. Luulisi ymmärtävän.
No oikeastaan olet valinnut puolesi. Isäsi tunteet ovat sinulle tärkeämmät kuin äitisi. Toisaalta jos tilanne on tuore, ehkä äitisi voisi osoittaa pelisilmää olematta tuomatta uutta miestä. vaikea juttu.
Joka tapauksessa joskus teidän kaikkien pitää mahtua samoihin tilaisuuksiin. Oletko muuten kysynyt isäsi mielipidettä?
Yritin puhua äidin kanssa vielä sen yhden onnettoman puhelun jälkeen. Hän ei vastaa soittoihini tai tekstareihini. Laittoi sen sijaan kummitätini asialle.
Yritin ehdottaa mieheen tutustumista jossakin muussa tilanteessa. Ei kuulemma käy. Nyt tai ei koskaan. Haluan todellakin isäni, siskoni ja äitini olevan mukana perhejuhlassa, mutta perheeseen kuulumattoman miehen läsnäolo loukkaisi kahta edellämainittua.
Kuka on sanonut etten ole puhunut asiasta isäni kanssa? Kyllä olen puhunut. Ap
Aika tahditonta äidiltäsi. Minusta on itsestään selvää ettei tällaiseen perhetilaisuuteen tuoda mitään uutta tuntematonta hoitoa. Isäsikin varmasti haluaa nauttia lapsenlapsen ristiäisistä näkemättä henkilöä jonka kanssa häntä on petetty.
Jos kyseessä olisi oma äitini niin sanoisin hänelle, että valitkoon itse kumpi on hänelle tärkeämpää, lapsenlapsi vai tämä uusi hoito. Jos hoito menee edelle niin ei ole tervetullut ristiäisiin, mutta se ei tarkoita että välejä tarvitsee katkaista.
Kyllä tässä äiti on se joka on väärässä ja itsekäs
Töykeää ja itsekästä tulla uuden pupulinsa kanssa. Jollette ota isällesi kiusallaan jotain hemaisevaa seuralaista sinne.
äitisi valitsee nyt sinun ja uuden miehen välillä, tekee mitä huvittaa. Hyvät ehdot ja hienoa, että huomioit isäsi. Älä anele tulee jos on tullakseen tai sitten ei
Et vaadi liikaa. Sinä järjestät juhlat joten päätät vieraslistan. Siitä saa sitten valita saapuuko paikalle vai ei.