Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatteet lyhyille, alle 170 cm

Vierailija
18.05.2014 |

Kiva jos nettikaupassa olisi kuva myös vaate lyhyille ihmisille! Nyt vaan laihoja hujoppeja kuvissa ja vaatteet karseen näköisiä heillä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naisten keskipituus on alle 170 senttiä, eli luulisi kyllä löytyvän vaatetta niinkin hirmuisen lyhyille.

Vierailija
2/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm? Olen 161 cm ja minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia siinä että löytyy vaatteita. Ihan ne normaalikoot sopivat, erittäin harvoin täytyy edes housuja lyhentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki vaatteet tehdä 168-senttisille? Se on vaateteollisuuden standardimitta naisille, ollut kai kymmeniä vuosia.

Mutta tosiaan uskon että lähes kaikilla on vaatteiden sopivuuden kanssa jotain ongelmia. Itse olen 166cm eli tosi lähellä tuota standardimittaa, mutta silti housut on mulle liian pitkiä ja paidat helposti liian lyhyitä ja paitojen hihat lyhyitä. Rinnat ei mahdu mihinkään koskaan tai vähintäänkin vaatteet kiristää rinnuksista, paitsi trikoopaidat.

Vierailija
4/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaatteille sopisi kyllä lyhyemmät mallit, sillä huomaa että jotkut mallit on liian pitkiä tietyille vaatteille. Esim. monet mekot näyttää malleilla ihan vesirajamekoilta ja vyötärö tulee liian ylös.

Vierailija
5/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö..enpä ole huomannut tuollaista ongelmaa. Olen 168cm ja löydän kaupasta kuin kaupasta sopivia vaatteita. Niin ja käytän kokoa 34/36 vaatteissa (jos sillä on  merkitystä?).

Vierailija
6/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oikeasti lyhyt (156 cm) ja tilaan paljon vaatteita englannista lyhyellä mitoituksella. Kiva saada oman mittasella mitoitettuja vaatteita.

Vierailija
7/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mäkin toivon suoraan kaupasta mulle sopivia vaatteita; 152cm... antakaa mun nauraa..

Vierailija
8/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:17"]Eikös kaikki vaatteet tehdä 168-senttisille? Se on vaateteollisuuden standardimitta naisille, ollut kai kymmeniä vuosia.

Mutta tosiaan uskon että lähes kaikilla on vaatteiden sopivuuden kanssa jotain ongelmia. Itse olen 166cm eli tosi lähellä tuota standardimittaa, mutta silti housut on mulle liian pitkiä ja paidat helposti liian lyhyitä ja paitojen hihat lyhyitä. Rinnat ei mahdu mihinkään koskaan tai vähintäänkin vaatteet kiristää rinnuksista, paitsi trikoopaidat.

[/quote]

Minä olen saman pituinen ja minulle taas lähes kaikki muuten sopivat housut ovat liian lyhyitä.

Vierailija
9/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162 cm ja koska olen rintava ja leveälanteinen, mutta selkä ja vyötärö on lyhyt ja kapea on todella vaikea löytää mitään. Sääret eivät ole persjalkaiset vaan n. puolet vartalosta, kai sitten keskimittaiset.

Jos vaate istuu rinnoista, se on liian iso muualta ja vyötärönkohta tulee lantiolle. Jos peppu ja lantio sopii housuihin, on reidestä liian löysät ja lahkeet liian lyhyet.

Viime viikolla etsin mm. uimapukua. Pitäisi olla siis kuppikokoinen, mutta niitä on todella vähän, eikä nekään sovi uimiseen tai vesiliikuntaan.

Takkien löytäminen on myös hankalaa, joudun aina ottamaan liian ison koon, joten aina jostain roikkuu. Ärsyttää koska joudun kumminkin maksamaan saman hinnan kuin muut vaikka vaate ei sovi. Ompelijalla korjauttaminen ei onnistu vaan pitäisi teettää alusta saakka.

Vierailija
10/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olis jos meille alle 160cm saisi oikean pituisia vaatteita.. Ei kaikkia viitsi alkaa lyhentämään.

Vierailija
11/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea löytää sopivan kokoisia vaatteita koska oon keskivertoa pidempi nainen. Tuntuu, että kaikille lyhyille löytyy kaikkia kivoja vaatteita, mutta itselle kaikki vaatteet jäävät lyhyiksi. Takik etsiminen on tuskaa, koska isoimmissakin koissa hartijat jäävät pieneksi ja vyötärön kohta on melkein kainalossa.

Vierailija
12/12 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:56"]

Mun on vaikea löytää sopivan kokoisia vaatteita koska oon keskivertoa pidempi nainen. Tuntuu, että kaikille lyhyille löytyy kaikkia kivoja vaatteita, mutta itselle kaikki vaatteet jäävät lyhyiksi. Takik etsiminen on tuskaa, koska isoimmissakin koissa hartijat jäävät pieneksi ja vyötärön kohta on melkein kainalossa.

[/quote]

Yleensä vaatteet on tehty 163 cm - 170 cm pitkille. Jos olet lyhyempi tai pidempi, ongelmia on. Lisäksi jos vartalon mittasuhteet ovat erilaiset, ongelmia voi olla siksikin.

Musta taas tuntuu että kaikissa vaatteissa on liian leveäy haritat ja liian matala vyötärölinja. Se yllä kommentoinut 162 cm.