jääkö teillä joskus pyykit koneeseen yön yli?
Tai jopa useiksi päiviksi?
Meillä kyllä kuulee kun kone on käynyt, ei pääse unohtumaan. Mut jos pyykit olis miehen vastuulla, niin varmaan jäis joka päivä
Kommentit (13)
Silloin kun oli vielä oma kone, niin jäi. Usein tein niin, että laitoin koneen pyörimään illalla lasten iltatouhujen aikaan, ja unohdin koko asian. Joskus olin jo nukkumassa.
Nykyään käytän pyykkituvan koneita (tähän asuntoon ei mahdu kylppäriin pyykkikonetta), eikä pyykit pääse unohtumaan. Mulle sopii tämä tyyli paremmin, tuntuu että pyykkääminen ylipäänsä on vähemmän vaivalloista nykyään.
On joskus jäänyt, mutta sanoisin että max 2-3 kertaa elämäni aikana ja olen kuitenkin jo kohta nelikymppinen. Kone on hiljainen ja ihan talon toisessa päädyssä kodinhoitohuoneessa, joten sen käyntiä ei kuule asuinhuoneisiin.
Jos laitan ajastimella niin, että kone pysähtyy ennen kuin aamulla herään, pyykit unohtuu sinne. Joskus mennyt pari päivää, ennen kuin olen tajunnut, että pyykit on vielä koneessa. Jos noin pääsee käymään, niin laitan tunnin pikaohjelman ja etikkahuuhtelun ja tyhjennän koneen heti kun pysähtyy.
Kerran jäi kun asuin taloyhtiössä jonka pesutupa oli viereisessä talossa. Muistin pyykit liian myöhään ja porraskäytävän ovi oli mennyt jo lukkoon.
Joskus meinaa jäädä ja sitten levittelen niitä silmät ristissä vähän ennen puoltayötä. Niin helppo heittää koneeseen, mutta niin vaivalloista levittää kuivumaan.
Kyllä, aamulla sitten uusi huuhtelu tai jopa uusi pesu jos ovat alkuillasta saakka maanneet ( alkavat haista). Meillä pyykkikone piippaa kun valmis mutta aina sitä ei kuule ja pääsee unohtumaan.
Kyllä, aamulla sitten uusi huuhtelu tai jopa uusi pesu jos ovat alkuillasta saakka maanneet ( alkavat haista). Meillä pyykkikone piippaa kun valmis mutta aina sitä ei kuule ja pääsee unohtumaan.
Yön yli jää välillä, ei se mitään haittaa. En huuhtele uudestaan.
Kiitos tästä viestiketjusta. Muistin juuri, että pitää hakea taloyhtiön kuivaushuoneesta lakanat. Ovat olleet siellä jo monta päivää.
Ja joo, joskus jää pyykit yön yli koneeseen. Ei kyllä kovin usein. Pesen ne sitten uudestaan, jotta eivät olisi ryppyisiä ja haisisi ummehtuneilta.
Jää! Pyykkikone on kellarissa, joten sitä ei kuule. sitten vaan uusintahuuhteluita aamulla...
No joo, joskus kiireessä on parikin päivää koneessa. Eikä mene huonksi.
Elämässä on suurempiakin huolia, kuin jääkö pyykki koneeseen. Huolena kullakin.......
Joskus jää yön yli ja pari kertaa olen yöllä lähtenyt niitä narulle viskomaan... :)