Ällöttääkö muita ötökät kodissa?
En vaan pysty suhtautumaan niihin neutraalisti, vaikka varsinkin kun kesäaika on tulossa niin ötököitä löytyy kotoa aina silloin tällöin. Nyt oli joku koppakuoriainen ja yksi sokeritoukka keittiössä ja ne ajoi mut melkein paniikkihäiriökohtaukseen :( Mua alkoi ahdistaa ihan hirveästi. Tuntuu ihan kamalalta, että täällä on ötököitä.
Kommentit (9)
Mutta jotkut pystyvät kuitenkin ihan tyynesti tappamaan ne ötökät. Minä joudun ensin hengittelemään syvään rauhoittuakseni ja sitten hakemaan hiuslakkaa tai tuholaisentorjunta-ainetta jota suihkuttelen örkin päälle metrin päästä ja kun olen hukuttanut sen aineeseen, otan tukollisen paperia jolla lyttään ötökän muuskaksi ja kuljetan sitten vessanpönttöön ja vedän sen alas. Usein olen saanut hysteerisen kohtauksen sisällä tavatuista ötököistä, mikä ei todellakaan ole mukavaa.
ap
Sama juttu täällä. Rakastan kesää, mutta ötökät tekee siitä välillä sietämättömän. En voi sietää niitä sisällä, enkä ulkona. Silloin kun vielä oli mies, se sai hoitaa ötököiden tapon, nyt on pakko tehdä se itse ja se on suorastaan kuvottavaa. En voi heittää niitä roskiin, koska pelkään että ne kömpii sieltä vielä takaisin. Pönttö on ainoa vaihtoehto.
Ei. Varsinkin hämikset ovat minusta sympaattisia, ja kärpäsetkin pyrin päästämään vapauteen mieluummin kuin tapan. Viattomia luontokappaleita en halua tappaa, on niissäkin joku elämäntahto.
Kokeile shokkiterapiaa: joku kerta otat sen hämähäkin tai vastaavan paljain sormin kiinni ja heität pihalle, pönttöön tmv. Josko sen jälkeen olisi helpompaa kohdata ötököitä.
Sokeritoukat eivät ole varsinaisia tuholaisia, mutta ne voivat lisääntyä nopeasti ja siirtyä asunnosta toiseen. Ulkoa tulee kesäisin vaikka mitä vieraita ja seinälukit eivät ole niitä miellyttävimpiä. Lukki tai pari silloin tällöin vielä menee, mutta jos niitä kävelee lattioilla joka hetki, lymyävät katossa ja tipahtelevat yöllä sinne tänne... torjunta-aineilla saa toisin kaikenlaisia ötököitä vähenemään tai poistettua kokonaan.
Mä tukehdun mun asuntoon joka kesä kun en uskalla avata ikkunoita koko kesänä juurinkin kun en halua että tänne tulee yhtäkään hyönteistä sisälle. Tiiän että meen sellaseen paniikkitilaan että istun itkemässä vessassa lukkojen takana kun en uskalla edes tappaa sitä
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:30"]
Mä tukehdun mun asuntoon joka kesä kun en uskalla avata ikkunoita koko kesänä juurinkin kun en halua että tänne tulee yhtäkään hyönteistä sisälle. Tiiän että meen sellaseen paniikkitilaan että istun itkemässä vessassa lukkojen takana kun en uskalla edes tappaa sitä
[/quote]
Juuri näin! Mullekin on käynyt noin useamman kerran, tai en mene vessaan, mutta olen heittänyt jonkin maljakon tai muun ötökän päälle ja sitten karannut sängylle hysteerisesti itkemään puoleksi tunniksi, kunnes jossain vaiheessa on pakko yrittää tappaa se, koska mulla ei ole täällä ketään muutakaan joka sen homman hoitaisi... Silloin kun oli avomies, odotin kerran koko päivän että se tulisi kotiin ja tappaisi sisään lentäneen siivekkään useamman sentin mittaisen hyönteisen jonka olin laittanut satimeen saavin alle.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:30"]
[/quote]
Juuri näin! Mullekin on käynyt noin useamman kerran, tai en mene vessaan, mutta olen heittänyt jonkin maljakon tai muun ötökän päälle ja sitten karannut sängylle hysteerisesti itkemään puoleksi tunniksi, kunnes jossain vaiheessa on pakko yrittää tappaa se, koska mulla ei ole täällä ketään muutakaan joka sen homman hoitaisi... Silloin kun oli avomies, odotin kerran koko päivän että se tulisi kotiin ja tappaisi sisään lentäneen siivekkään useamman sentin mittaisen hyönteisen jonka olin laittanut satimeen saavin alle.
[/quote]
9 oli ap, unohdin mainita sen.
Eiköhän melkein kaikkia ällötä. En ole vielä tavannut ihmistä, joka eläisi sopusoinnussa muiden eläinten ja hyönteisten kanssa omassa kodissaan.