Ottaisinko kielen sivuaineeksi?
Kiinnostaisi aloittaa uuden kielen opinnot, nimittäin venäjän. Kielikeskuksessa aion opiskella tarvittavat kurssit ja sitten ehkä hakea opiskelemaan venäjää sivuaineena. Mutta mietin, kannattaako minun edes opiskella venäjää sivuaineena. Tai siis, että jos kielikeskuksessa voi kuitenkin opiskella venäjää, niin onko venäjän sivuaineopinnoissa sitten enää yhtään venäjän kursseja vai onko se vaan jotain "tylsää" kirjallisuuden lukemista, josta en itse oikein välitä. Tykkään vaan opiskella kieliä sillä tavalla koulumaisesti, mutta ei minua välttämättä kiinnostaa niin paljon tutustua kääntämiseen tai kirjallisuuteen.
Onko muuten vapaavalinnaisilla opinnoilla mahdollista korvata sivuaineet? Tuntuu, että näitä vapaavalintaisia kieliopintoja kertyy niin paljon, että jo pelkästään yksi sivuaine riittäisi.
Etkö saa näistä asioista selvää omasta opinto-oppaastasi? Ei nimittäin ole täysin yksiselitteistä, kun yleensä sivuaineen pitää olla perusopintokokonaisuus jostakin aineesta, mutta ehkä kielistä voisi kerätä niitä sopivasti.